היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקס החינה המרוקאי

עבודה מס' 068931

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מקורו של טקס החינה המרוקאי, אופיו והתמורות שחלו בו במהלך השנים.

6,117 מילים ,4 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

החברה הישראלית בה אנו חיים היא חברה בעלת תרבויות רבות ומגוונות המתנהלות בין היתר על פי טקסים שונים אשר תורמים ליצירת המסורת של אותה התרבות או העדה. ביסודם של הטקסים עומד רעיון מרכזי אשר משקף את עולם הערכים של אותה התרבות ותפקידם של הטקסים הם לסייע בשמירה על עולם הערכים שלה ובנוסף לחזק את המכנה המשותף של המשתתפים בהם ולעיתים אף ליצירת בידול מהשונים מהם. ניתן למנות סוגים שונים של טקסים ביניהם טקס בולט ומיוחד הוא טקס החינה המסורתי. טקס זה נמצא תחת כותרת רחבה של טקסי מעבר שונים ביהדות. טקסי מעבר אלה מציינים תקופת מעבר בה הופך הפרט ממעמד של ילד למעמד של בוגר, ממעמד של רווק למעמד של נשוי, ממעמד של אדם פרטי למעמד של איש ציבור.
טקס החינה הוא טקס המלווה את החתן והכלה בתקופת ההסתגלות שבין רווקות לבין חיי הנישואים. הוא נהוג בעיקר בקרב עמים שונים במזרח התיכון, בצפון אפריקה ובאסיה. לרגל החינה, נוהגים לערוך מסיבה אשר מהווה כמעין טקס של מעבר מחיים כיחידים לחיי זוגיות. במרכזו של הטקס צובעים החתן והכלה את ידיהם בצבע צמחי המופק משורש צמח החינה אשר מיוחסות לו סגולות רבות של הגנה, שמירה מפני עין רעה, פריון, אושר ושלמות חיי הנישואין.

עבודה זו תעסוק בטקס החינה המרוקאי. היא תציג את מקורותיו של הטקס, את מנהגיו ואת תכונותיו השונים. היא תפרט את מהלכי הטקס ואת הסמלים הסימבוליים הכרוכים בו. בנוסף תעמוד על השוני שבין הטקסים המקוריים שנערכו בעבר לאלה שנערכים כיום ויחד עם זאת,היא תעמוד על המשמעויות השונות שניתנו עם השנים לטקס.
העבודה כוללת סקירת ארבעה מקורות, תצפיות וראיונות.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה תיאורטית:
- השימוש בעיסת החינה ומקורה
- משמעויות הטקס
- טקס החינה המרוקאי- אותנטי
- טקס החינה המסורתי בימינו
ריכוז ממצאי הראיונות
ריכוז ממצאי התצפיות
מסקנות
קווי הדמיון והשוני בין ממצאי הראיונות והתצפיות לבין המאמרים
לסיכום
נספחים

קטע מהעבודה:

בערב זה נערך "לילת אל חינה"- ערב חגיגת החינה. ערב זה הוא מעין הקדמה לשמחה הגדולה של מחר. על פי המקורות התקיימו סוגי טקסים שונים בקהילות השונות שבמרוקו. הטקסים כוללים את טקס האזמומג, את טקס החינה הקטנה ואת טקס החינה הגדולה כאשר טקס החינה הגדולה היה המרכזי ביותר. טקסי החינה נערכו תמיד בבית הכלה אך מספרי הטקס וזמניהם היו שונים מקהילה לקהילה. שלושת טקסי החינה היו שונים זה מזה בעיקר באופי המשתתפים שבטקס. (שטרית, תשס"ג)

תגים:

חינה · מרוקו · טקס · אזמומג · פיריון · שפע · מסורת · טקסים · טקסים מסורתיים · פולקלור · עממי · חתונה · נישואין · טקס מעבר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקס החינה המרוקאי", סמינריון אודות "טקס החינה המרוקאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.