היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיעוד וניתוח טקס החינה

עבודה מס' 068956

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בתיעוד טקס החינה וניתוח משמעותיה מנקודת מבט חיצונית לעומת ניתוח הטקס על פי נקודת מבטו הפנימית של המשתתף הפעיל בטקס (תצפית וראיון).

6,116 מילים ,24 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

התופעה אותה בחרתי לחקור הינה אירוע החינה המרוקאית המסורתי.
מטרת העבודה היא לחקור את מנהג החינה דרך עיניהם של החוגגים עצמם ומבצעי הטקס על ידי שימוש בטכניקת התצפית המשתתפת.
בעבודה אנו נבחן את משמעות החינה עבור מבצעיה וכיצד היא ניתנת לניתוח מנקודת מבט חיצונית אל מול זו הפנימית. נבחן את מקורו של טקס החינה, מניין הגיע ומדוע ואת דרכי ביצוע הטקס השונים מתוך התבוננות ותיעוד טקסי חינה. בתוך כך יבחנו בעבודה משמעויות האלמנטים שבטקס כמו שיח החינה, הצהלולים, המתנות, סמליות המריחה ועוד תופעות בולטות בטקס ופרשנותיהן.
מחקר איכותני זה ייעשה על פי כללי המחקר וכוללים תיעוד ורישום הטקס ביומן שדה, ראיונות עומק, הערות אנליטיות ומתודולוגיות וחומר מן הספרות ומן האינטרנט.

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס שיטות מחקר.

קטע מהעבודה:

טקס החינה המרוקאי מסמל את תחילת דרכם המשותפת של בני הזוג, "אלערוס ולערוסה"- הארוס והארוסה, ברכה והצלחה שתלווה אותם, פריון, שפע, פרנסה, שמירת המצוות, שלום בית ועוד..
* העוגות המרוקאיות שבכניסה הוכנו כולם ע"י הסבתא של הכלה שבשבילה זו שמחה להכין לילדה וזהו אקט של כבוד כלפי הסבתא. כל העוגות על טהרת המתוק והדבש כדי שיהיו לזוג חיים מתוקים ומאושרים.

תגים:

חינה · טקס החינה · מחקר איכותני · ראיון עומק · תצפית משתתפת · שיטות מחקר · מרוקו · מרוקאים · תרבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיעוד וניתוח טקס החינה", סמינריון אודות "תיעוד וניתוח טקס החינה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.