היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים סינקרטסטיים בטקס החינה המרוקאית בישראל.

עבודה מס' 067818

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של ראיונות בהתייחס לתיאוריות בתחום.

14,479 מילים ,27 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרת המחקר בעבודה זו היא לבחון את ההיבטים הסינקרטסטיים כפי שהם באים לידי ביטוי בטקס החינה בעדה המרוקאית.
שאלת המחקר היא כיצד תופסות וחוות נשים מהעדה המרוקאית את המאפיינים המרכזיים של טקס החינה, את השינויים שחלו בין טקס החינה המסורתי הנחגג במרוקו לבין טקס החינה כיום ומה הן הסיבות לשינויים שחלו?
שיטת המחקר בעבודה זו הינה איכותנית המבוססת על ראיונות עומק מובנים למחצה. הגישה התיאורטית מתודולוגית שבה נעשה שימוש במחקר זה הינה הפנומנולוגיה. שיטה זו שמה דגש על מהות החוויה האנושית ובחינת התופעות מנקודת מבטם של הפרטים. מטרת השיטה היא לחשוף תהליכים, תפיסות ומשמעיות כפי שהיחיד מעניק לתופעה בתודעתו. ההנחה המרכזית היא כי ישנה מהות כלשהי (essence) לחוויות אנושיות משותפות ולכן בתהליך ניתוח הנתונים משוות חוויות אלה במטרה לזהות את מהות התופעה (שקדי, 2003). המדגם כלל שש נשים יוצאות העדה המרוקאית בגילאי 52-67 מעיר בדרום הארץ.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א':סקירת ספרות
פרק ב': יהודי מרוקו
פרק ג': מעמד האישה בחברה המרוקאית
פרק ד': מתודולוגיה
פרק ה': ממצאי המחקר-ניתוח תמאטי
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות
נספחים (הראיונות)

קטע מהעבודה:

Shils (1981), הגדיר מסורת כדבר שהתקיים בעבר והוא מועבר מדור לדור. המסורת כוללת אמונות טקסטים, דפוסי חשיבה, עצמים חומריים, שיטות טכנולוגיות, מערכת סמלים, דימויים וביטויים לשוניים. לדעת Shils (1981), עצם העובדה שהמסורת מועברת מדור לדור, אינה הופכת אותה לנורמטיבית. רק כאשר המסורת מקובלת בחברה, והיא חייה ומהווה חלק מפעילותה ומאמונתה, אז היא נעשית נורמטיבית. זהו העבר בתוך ההווה, והוא חלק ממנו בדיוק כמו חידוש עדכני (שרעבי, 1999 ע' 3).
Shils (1981), טען גם שהמסורת אינה נשארת בצורתה המקורית לאורך שנים, אלא היא משתנה בתהליך המעבר הבין דורי. אולם עבור מקבלי המסורת היא בלתי משתנה כיוון שהם חשים זהות ושייכות אליה (שרעבי, 1999 ע' 3).

תגים:

יהדות · קהילות יהודיו · ת מחקר איכותי · איכותני · מרוקו · מרוקאית · מזרחי · מסורת · מסורות · חתונה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים סינקרטסטיים בטקס החינה המרוקאית בישראל.", סמינריון אודות "היבטים סינקרטסטיים בטקס החינה המרוקאית בישראל." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.