היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקס החינה ומשמעותו

עבודה מס' 067474

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו טקס זה, לשם מה נועד, מה חשיבותו בעדה המרוקאית.

1,677 מילים ,6 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במחזור החיים המסורתי נועד לנישואים תפקיד מכריע ומרכזי, העולה בחשיבותו על כל שאר הטקסים והאירועים בחייו של אדם. עפ"י המסורת היהודית, מתנהלת במשך תקופה ארוכה סידרת טקסים, המקדימה את טקס הנישואין: בתחילה השידוך, אח"כ האירוסין, שזהו מפגש (לרוב, ראשוני), בין המשפחות שבו הם מחליטים על סכום הנדוניה (שזהו תשלום/רכוש) שיעניק כל צד לזוג העתיד להתחתן, אחר כך, המקווה- בו טובלת הכלה במקווה לשם טהרה, ערב לפני כלולותיה, טקס החינה, אשר מציין סיום פרק חשוב של הכלה כרווקה והכנתה לפרידה ממשפחתה ולאחר מכן-חופה וקידושין ולסיום העלייה לתורה של החתן בבית הכנסת ושבת חתן. הטקסים הללו אמורים לעזור לזוג בקבלת תפקידם החדש וכן לעזור לחברה לבטא את ערכיה, מכיוון שבאמצעות טקס הנישואין בני הזוג מבטאים את הכרתם במוסד הנישואין ובכך הם משמרים את הערך הזה אשר מקודש לחברה.
בעבודתי אעסוק בטקס החינה, כאשר אסביר מהו טקס זה, לשם מה נועד, מה חשיבותו בעדה המרוקאית.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
הצעה קצרה למחקר
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לטקס זה משמעויות רבות, בהתאם לעדות השונות: יהודי קווקז הניחו בקערת החנה מחט-"כלי מלחמה", סמלי נגד עין רעה, ומטבע, כסגולה לשפע ועושר. בכורדיסטאן-נערך טקס "מזויף" 3 ימים לפני החתונה, אשר נקרא:"חמת דוגלה", כלומר "חנא של שקר", ותפקידו היה לבלבל את השדים באשר ליום החתונה המדויק כדי שלא יוכלו להזיק לבני הזוג. בהודו האמינו שהמריחה של החינה מספקת הגנה מפני עין הרע, בפרס היה זה הטקס המרכזי שלפני החתונה, ובלוב הטקס נערך ביום ראשון בשבוע החתונה (צבר, 2006).

תגים:

חינה · מסורת · חתן · כלה · טקסים · מזרחי · מרוקו · פרס

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקס החינה ומשמעותו", סמינריון אודות "טקס החינה ומשמעותו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.