היישום אינו מחובר לאינטרנט

מרכיב הזהות התימנית בתוך דמות הצבר הישראלי

עבודה מס' 068943

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השימוש במרכיב הזהות התימני ומאפייני התימנים בתהליך גיבוש דמות הצבר הישראלי בשנים של קום המדינה.

2,647 מילים ,11 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודתי, אני מעוניין לבחון את מהות מרכיב הזהות התימנית בתוך דמות הצבר הישראלית אשר צמחה לה מתוך מפגש בינעדתי רבגוני ומגבשת בתוכה מרכיבים ומאפיינים מתרבויות שונות המכילות אלמנטים משלימים ולעיתים סותרים. הניתוק מ"היהודי הגלותי" ויצירת "יהודי חדש" אשר לימים התגבש לכדי דמות "ישראלית", נבעה מתוך הרצון לאחד את הזהות ולהרכיב דמות יהודית ישראלית המאחדת בתוכה את האלמנטים החשובים והמהותיים המופיעים ביהודים מעדות שונות. על אף שביצוע החזון היה כרוך בקשיים רבים והתנגדויות ואף הוליד אפליות והעדפות, הצליחה הדמות התימנית למצוא את מקומה הנכבד בתוך הזהות המורכבת של הצבר.
בעבודה זו, אנסה לעמוד על תהליך ההטמעה של המאפיינים התימנים בתוך הדמות ההולכת ומתגבשת ולבחון אילו מרכיבים של הזהות התימנית שאפו היוצרים להנחיל בתוך הדמות הישראלית המתגבשת מתוך ההכרה שהטמעת מאפיינים אלו מסוגלת להפוך את ה"יהודי החדש" לטוב יותר. מצטייר כי תהליך זה שהתרחש במהלך השנים אינו היה קל ולווה בניתוחים שונים ולעיתים מוטעים של הדמויות השונות אשר מנעו מלהבין את הדמות כראוי ובאופן אובייקטיבי, דוגמא לכך היא אי האבחנה בין הטיפוס התימני העירוני לזה הכפרי(4). הבנת תהליך זה, תעשה מתוך סקירה של ניתוח הדמויות והתרבות התימנית מנקודת מבטם של היוצרים האירופאים ודרך האופנים השונים אשר מאפיינים את הכתיבה של היוצרים.

תוכן עניינים:
מבוא והצגת הנושא
דיוקן התימני
אהבת הארץ ומוטיב הגאולה
התיישבות
כיבוש העבודה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למרות האכזבה הגלויה בשירו של אימבר, ככל שנקפו השנים ושני הקטבים החלו בשלבי הסתגלות אחד לשני, החלו לצוץ עדויות גם ליוצרים אשר גילו מעין פתיחות והתקרבות אל הדפוס התימני ואף גילו הערכה מרובה אליו וזאת למרות הקיבעון הספרותי בתפיסת התימנים אצל רוב היוצרים(7). נדמה כי חלקם של היוצרים כדוגמת סמילנסקי ושמעונוביץ' מתחילים להכיר בסגולותיהם ובמאפייניהם הייחודיים של התימנים התואמים בחלקם את הרעיון החלוצי ומחזקים אותו.

תגים:

דמות התימני · זהות התימני · דמות הצבר · צבר ישראלי · תימנים · התימני החדש · עדות · עלייה · עולים חדשים · עלייה · סטריאוטיפים · עולי תימן · תימן · יהדות תימן · בנימין מטודילא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מרכיב הזהות התימנית בתוך דמות הצבר הישראלי", סמינריון אודות "מרכיב הזהות התימנית בתוך דמות הצבר הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.