היישום אינו מחובר לאינטרנט

ללא מילים - חקר הלבוש התימני

עבודה מס' 067426

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בחקר הלבוש התימני תוך התמקדות בתכשיט תימני מסורתי.

2,584 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

החלק הראשון, עוסק בחקר הלבוש התימני על פי שתי גישות מרכזיות בפולקלור: הגישה הפונקציונלית והגישה הסטרוקטורלית - סימבולית.
החלק השני, הינו עבודת שדה המתמקדת בשרשרת חרוזי הענבר המסורתית, תפקידה בהקשר החברתי והתרבותי בתימן ובארץ.
החלק השלישי, עוסק בתכשיטים בקרב היהודים והמוסלמים בתימן.
ובחלק הרביעי, מוצג ניתוח של שרשרת חרוזי הענבר ע"פ שתי הגישות המרכזיות שהוצגו בתחילת העבודה.

קטע מהעבודה:

הגישה הפונקציונאלית בפולקלור מתעניינת בשאלה המרכזית, "מדוע תופעה חברתית תרבותית כלשהי מתקיימת בחברה"? שאלה זו, קשורה בחיפוש אחר הסברים סיבתיים לקיומן של תופעות. נקודת המוצא של גישה זו היא שבמידה ולתופעה פולקלוריסטית לא הייתה פונקציה במבנה החברתי הקיים, אז היא לא הייתה מתקיימת. חשיבות הפונקציונליזם טמונה בכך שהיא מספקת השערות ודרכי חשיבה חדשים לגבי קשרים אפשריים בין מוסדות, התנהגויות וטקסים (מבוא לתורת הפולקלור, חלק א').
בחקר הלבוש ניתן לאתר פונקציות גלויות ופונקציות סמויות. הפונקציות הגלויות הן: האחת, הפונקציה האקספרסיבית הכוללת בתוכה היבטים רגשיים ותקשורתיים של הלבוש. הדגשה של תווי הגוף ושימוש באסתטיקה מסייעים לבגד בשמירת ייחודיותו של האדם.

תגים:

לבוש תימני · תכשיטים · עין הרע · נישואין · נידה · פוריות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ללא מילים - חקר הלבוש התימני ", סמינריון אודות "ללא מילים - חקר הלבוש התימני " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.