היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיר ללא אלימות

עבודה מס' 067210

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האופן בו מודל "עיר ללא אלימות" נותן מענה לטיפול בהתנהגות אלימה על ידי אינטגרציה בין כלל המערכות שהפרט נחשף אליהם.

9,557 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו נסקור את פעילותו של ארגון "עיר ללא אלימות" בעיר רמלה, אשר יושם לראשונה בעיר אילת כמודל אב טיפוס ופותח על ידי ד"ר איריס קינג. במהלך העבודה נציג עובדות מרכזיות על תמונת הפשיעה בעיר רמלה אשר הניב יישום הפרויקט "עיר ללא אלימות" בעיר. בהמשך, נפרט את תהליך כניסתו של הפרויקט לעיר רמלה, ונציג את הגופים החברתיים הנוספים הפועלים בעיר בתחום של מניעת פשיעה ואכיפתה. אחרי כן, נציג פירוט נרחב של התוכניות שאותן מפעיל פרויקט "עיר ללא אלימות" בעיר רמלה, ובמקביל ננתח ונבחן את הפעילויות השונות המתרחשות במסגרת פרויקט זה לאור התיאוריות הקרימינולוגיות אותן למדנו. בנוסף, ננסה לעמוד על עקרונותיה של מניעת פשיעה לסוגיה השונים: מניעה קהילתית, מצבית והתפתחותית, על שלוש רמותיה - ראשונית, שניונית ושלישונית.
לבסוף נציג מספר נקודות לדיון וביקורת בדבר הסוגיות השונות שעלו בזמן כתיבת העבודה. בד בבד, יוצגו המלצות לשיפור וייעול הן של הפעילויות השונות המתקיימות בפרויקט והן הצעות ייעול לטווח הרחוק.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע כללי על רמלה
3. בעיות הפשיעה המרכזיות בעיר רמלה
4. תוכנית "עיר ללא אלימות"
4.1 תהליך הכניסה של הפרויקט לעיר רמלה
4.2 ארגונים חברתיים הפועלים בעיר בתחום של התמודדות עם פשיעה
4.2.1 מחלקת בטחון- עריית רמלה
4.2.2 עמותת על"מ
4.2.3 מרכז טיפול בהתמכרויות
4.2.4 "מצילה"
5. פירוט תוכניות "עיר ללא אלימות" ברמלה
5.1 הפעולות במרחבי הפעולה שלהן השפעה ישירה על האלימות
5.1.1 פירוט התוכניות בתחום התגובה החברתית לאלימות
5.1.2 להלן פירוט התוכניות בתחום אלטרנטיבות לאלימות
5.1.3 פירוט התוכניות בתחום נזקי אלימות
5.2 פירוט הפעולות במרחבי הפעולה שלהן השפעה עקיפה על האלימות
5.2.1 פירוט התוכניות בתחום הקשר העירוני הרחב
6. ניתוח הפעילות של הארגון
7. דיון, ביקורת והמלצות
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"עיר ללא אלימות" מהווה מודל עבודה חדשני להתמודדות עם כלל סוגי האלימות בישוב ברמה עירונית-מערכתית. התכנית פותחה על ידי ד"ר אורלי אינס-קניג, ראש המטה המקצועי לתכנית, ונוסתה לראשונה בעיר אילת, בה היא פועלת בהצלחה משנת 2004. לאור הצלחת תכנית באילת ועל רקע התגברות תופעות האלימות בחברה הישראלית, החליטה ועדת השרים למאבק באלימות בראשות השר לביטחון הפנים, ח"כ אבי דיכטר, בישיבתה מיום 25/9/06 להפעיל את תכנית "עיר ללא אלימות" בערים נוספות ובניהן העיר רמלה www.mops.gov.il)).

תגים:

קרמינולוגיה · מניעת פשיעה · דני גימשי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיר ללא אלימות ", סמינריון אודות "עיר ללא אלימות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.