היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת תכנית "עיר ללא אלימות" על שיעורי הפשיעה בערי מדינת ישראל

עבודה מס' 069775

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר אמפירי לבדיקת יעילות התכנית.

11,145 מילים ,25 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

תכנית עיר ללא אלימות היא הניסיון הלאומי הראשון להתמודד באופן רב-מערכתי עם תופעת האלימות בחברה הישראלית. התכנית מציבה את הרשות המקומית כיחידת השינוי ומסייעת בידה לחולל טיפול מניעתי שורשי בתופעה. מטרות התכנית: צמצום האלימות והפשיעה, העלאת תחושת הביטחון של התושב והגברת יכולת ההתמודדות של יישובים עם האלימות והפשיעה.

מטרת המחקר שלנו היא להעריך את ההשפעה של תכנית "עיר ללא אלימות" על שיעורי הפשיעה ברשויות המקומיות במדינת ישראל. לפיכך, האסטרטגיה האמפירית שלנו היא שימוש בנתוני פאנל, כאשר נתוני פאנל זוהי שיטת מחקר המשלבת שתי צורות דגימה: האחת, מדגם של תצפיות שנדגמו בנקודת זמן אחת והאחרת, תצפית אחת אשר נדגמת במשך תקופות זמן רבות (סדרות עתיות). במחקר שלנו נתונים אלו מורכבים מתצפיות חודשיות שנמדדו לאורך תקופה של 5 שנים (בין השנים 2007-2011) כאשר המידע הנמדד משתייך למספר רשויות מקומיות בארץ ישראל.
מחקר זה רלוונטי מכיוון שהתכנית ממומנת ע"י ממשלת ישראל באמצעות המשרד לביטחון הפנים וכן באמצעות הרשויות בהן מיושמת התכנית אשר נושאות בחלק יחסי במימון התכנית בהתאם לתנאים שנקבעו בחוזה ההצטרפות לתכנית. על כן, יש עניין לציבור האם אכן הכסף מנוצל כראוי או שמא תורם רק ליצירת משרות ולא מגשים את ייעודו.
במחקרנו אנו מתייחסים בין היתר לגורמים הבאים: עבירות ביטחון לאומי, עבירות כלפי גופו של אדם, עבירות כלפי חיי אדם, עבירות כלכליות, עבירות כלפי מוסר, עבירות מין, עבירות מרמה והונאה, עבירות כלפי הסדר הציבורי, עבירות רכוש ועבירות תעבורה. עד כה, לא קיימת ספרות אשר בוחנת את כל התכנים יחד ומספקת תוצאה ארגונית של הכל.
קיים קושי לשלוט בכל המשתנים המקרו כלכליים המשפיעים על אלימות אף על פי כן, אנו מצפים שעבירות הרכוש ועבירות האלימות תהיינה מושפעות מהפעלת התכנית והקשר שנצפה למצוא יהיה קשר שלילי, כלומר במידה ומיושמת התכנית נצפה לראות ירידה בשיעורי האלימות ועבירות הרכוש.

תוכן עניינים
1. תקציר
2. מבוא
3. רקע מוסדי
4. סקירת ספרות
5. נתונים וסטטיסטיקה תיאורית
6. מתודולוגיה (אסטרטגיה אמפירית)
7. השערת המחקר
8. תוצאות
8.1. רגרסיית OLS בחלוקה לעבירות אלימות אשר מושפעות ושאינן מושפעות מהתכנית
8.2. רגרסיית OLS בחלוקה לעבירות רכוש אשר מושפעות ושאינן מושפעות מהתכנית
8.3. רגרסיית OLS בחלוקה לעבירות שאינן מושפעות מהתכנית
8.4. טכניקת ההצגה Leads and Lags
9. סיכום ומסקנות
10. ביבליוגרפיה
11. נספחים

קטע מהעבודה:

אחת התיאוריות הרווחות בתחום הקרימינולוגיה עוסקת בכך שבני אדם הם ישויות רציונאליות אשר שוקלות את התועלת וההפסד של מעשיהם. הראשון שביסס תיאוריה זו במחקר היה Becker (1968), כאשר אחת ממסקנותיו הייתה שרמת הפשיעה תרד במידה ותגדל הנוכחות המשטרתית ברחובות.

תגים:

סמינריון · כלכלה ציבורית · קרימינולוגיה · פשיעה · ביטחון פנים · התמודדות · רגרסיה · שיטור · משטרה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת תכנית "עיר ללא אלימות" על שיעורי הפשיעה בערי מדינת ישראל", סמינריון אודות "השפעת תכנית "עיר ללא אלימות" על שיעורי הפשיעה בערי מדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.