היישום אינו מחובר לאינטרנט

עלייתה ודעיכתה של תנועת "הפנתרים השחורים"

עבודה מס' 067041

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התנועה לפי שלבים בחיי תנועה חברתית - הקמה, גיבוש, ביורוקרטיזציה ושקיעה.

3,230 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו סקרנו את הופעתה של תנועת הפנתרים השחורים כאחת מתנועות המחאה החברתיות מהבולטות שקמו בישראל. דנו ברקע אשר הביא להקמתה שת תנועת הפנתרים השחורים, כתנועת מחאה חוץ ממסדית, למדנו את הרקע בגינה קמה התנועה ואת הרקע לדעיכתה.
תנועת הפנתרים השחורים בחרה בדרך המחאה ומטרתם הייתה להשפיע על ההיגוי של המערכת הפוליטית, והיא ייצגה קיומם של מחלוקות ציבוריות. הפניה לפעולה באפיק חוץ ממסדי נבעה מהתחושה של מיצוי אפשרויות הפעולה באפיקים הממסדים, התנועה ראתה את המצב הפוליטי חברתי כלקוי וכלא ניתן לשינוי במסגרת כללי המשחק הקיימים ולכן בחרה בדרך המחאה האלימה ובדרך ההפגנות המרובות.
תנועת המחאה אכן הביאה את מדינת ישראל להסתכל ולראות את הפערים החברתיים, להבין את העוול שנעשה. הממסד החל לשנות את היחס לתנועת המחאה, והחל מנהל שיח ושיג, ישיר ועקיף, בין הצמרת הפוליטית לראשי הפנתרים השחורים.

תוכן עניינים:
מבוא
תנועת מחאה/ קבוצת אינטרס
תולדות המחאה בישראל
הפגנה ומחאה חברתית
הקמת תנועת "הפנתרים השחורים"
דעיכתם של "הפנתרים השחורים"
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תנועות מחאה הן מסגרות פעולה חוץ ממסדיות, המונות מספר רב של אנשים, וביסודן אי שביעות רצון מהמצב החברתי והפוליטי הקיים. מטרתן של תנועות אלה לחולל שינוי פוליטי או חברתי כלשהו באמצעות שינוי סדרי העדיפויות וכללי המשחק הקיימים, או באמצעות שינוי דפוסי פיזור העוצמה בחברה. תנועות המחאה, מעצם פעולתן, נוטות לשבור את כללי המשחק הרגילים של התהליך הסוציו פוליטי, ובכך הן שונות מהקבוצות הממוסדות - קבוצות לחץ ומפלגות. תנועות מחאה פוליטית שונות ממחאה חברתית המונית בלתי מבוקרת (כמו מהומות, התפרעויות), שכן הן יוצאות נגד סמל מסוים או נגד היבט כלשהו של המערכת הפוליטית ויש להן תשתית אידיאולוגית וארגונית.

תגים:

מפלגת · מחאה · תנועות · חוץ · פרלמנטריות · מערכת · פוליטית · שסעים · פוליטים · תנועה · מחאה · חברתית · מאבק · חברתי · שינוי · דפוס · פיזור · עוצמה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עלייתה ודעיכתה של תנועת "הפנתרים השחורים"", סמינריון אודות "עלייתה ודעיכתה של תנועת "הפנתרים השחורים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.