היישום אינו מחובר לאינטרנט

קריירה נשית מול צורכי המשפחה

עבודה מס' 065613

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם החוקים והתקנות עוזרים לנשים להתגבר על הבעיות היחודיות להן ועל האפליה בשוק העבודה.

9,748 מילים ,16 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

משחר ימי ההיסטוריה האנושית, התגלתה בעיה במעמדה של האישה, בתפקידיה במסגרת המשפחה, ובמסגרת החברתית אליה השתייכה. אם בשל עדיפותם הפיזית של הגברים, ואם בשל הצורך להיות פחות ניידת, ופחות מהירה בגלל הריון או צאצאים, מה שגרם לחלוקת תפקידים בין נשים לגברים, הראשונות נשארו לשמור ולגדל את הילדים בבית, והגברים דאג לכלכלה, ביטחון ומעמד המשפחה. השתלשלות גרמה לקיבוע מקומה של האישה בבית ובטיפול בילדים. הלך רוח זה הלך והתפתח במשך כל שנות ההיסטוריה האנושית. אם בזמן שגברים יצאו למלחמות ועול אחזקת הבית, וקיום המסגרת המשפחתית נפל על כתפי הנשים. גם המבנה האוטרקי של רבים ממשקי-הבית גרם לכך שבנוסף לעזרה של האישה בעבודות המשק, חלו עליה גם תפקידי משק הבית והטיפול בילדים, והגברים היו משוחררים מכך.
ציון דרך חשוב שבעקבותיו החלה נביטה של זרעי האפליה הוא "המהפכה התעשייתית". פתאום יותר נשים החלו לצאת ממסגרת של עבודה בבית למסגרת של עבודה מחוץ לבית, בעיקר בקרב המעמדות הנמוכים.
הזמן הפנוי שנוצר עקב ההתפתחות הטכנולוגית בעיקר בתחום מכשירי החשמל הביתיים טרם רבות לכך שיותר ויותר נשים יוצאות מן הבית, ומצטרפות למעגל הנשים העובדות. עם התגברות קצב הצטרפותן של נשים למעגל העבודה החלה לבלוט האפליה בין נשים וגברים בעבודה, בתחומים כמו: קידום בעבודה, אפליה בשכר, בתנאים ובהתייחסות, וזאת בעיקר ע"י גברים, שגם חששו מתפיסת מקומם ע"י הנשים, וגם הושפעו מסטריאוטיפים שהשתרשו במשך שנות ההתפתחות האנושית, והשפיעו על יחסם והתנהגותם כלפי נשים בחברה. סטריאוטיפים כגון: "מקומה של האישה בבית" ו-"ישנם תפקידים שמיועדים רק לגברים ותפקידים שמיועדים רק לנשים", תפיסת האישה כבעלת הון אישי נמוך, כלומר תרומתה לס"ה בשוק העבודה נמוכה, יחסית לתרומתם של הגברים.
השפעת החיים המודרניים על דפוס המשפחה הוא נושא שנוי במחלוקת בין החוקרים במדעי החברה. יש הטוענים שהנישואין והמשפחה החלו להתפורר בהשפעת התפתחויות רבות עוצמה כגון נטישת הדת, ניידות חברתית, אינדיבידואליזם, מתירנות ויציאת נשים לעבודה.
המשפחה והחיים בכלל עברו במשך השנים האחרונות תהפוכות רבות. המשפחה בעבר היוותה את מרכז חייו של האדם (גוטליב, 1998). יחידה זו עברה שינויים רבים הנובעים מהעדפות חברתיות או אישיות, ובעיקר מ"כפילות קריירה"- יציאת הנשים לעבודה.

מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק האם החוקים והתקנות עוזרים לנשים להתגבר על הבעיות היחודיות להן ועל האפליה בשוק העבודה. האם התקנות והחוקים מיושמים בפועל או שזוהי "הלכה ואין מורים כך". העבודה תסקור בעיקר את החקיקה הראשית וחקיקת המשנה, ולאחר מכן הוראות פסקי דין מנחים והנחיות שהופקו ע"י נציבות שירות המדינה בשיתוף עם הסתדרות העובדים.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת המחקר
שינוי בפונקציות בתוך המשפחה
2.1 יציאת האישה לעבודה
2.2 עזרת הבעל בבית לאור כפילות קריירה
החוקים השיווניים
3.1 חוק עבודת נשים
3.2 תקנות עבודת נשים (עבודת לילה בשירותי המדינה), התשט"ז - 1955
3.3 עבודות אסורות ועבודות מוגבלות התש"ם - 1979
3.4 נשים מוכות (זכויות מיוחדות)
3.5 חוק שוויון הזדמנויות בעבודה התשמ"ח 1988
3.6 חוק שירות התעסוקה
3.7 חוק שכר שווה לעובד ולעובדת
3.8 פרישה בגיל שווה לשני המינים
3.9 מס הכנסה
3.10 בטוח לאומי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הנשים עברו בעשרים שלושים השנים האחרונות תמורות גדולות. יותר ויותר נשים עובדות מחוץ לבית דבר המביא בהכרח שינויים מהותיים בתפקידים ,בהשכלה, בהכשרה המקצועית ובציפיות של האישה מעצמה ושל המערכת החברתית ממנה. אין ספק שכתוצאה מכך חלים שינויים גם במערכת היחסים בין בני הזוג. מצב זה יוצר קונפליקטים בחיי המשפחה וניסיון למציאת פתרונות פנימיים וחיצוניים (קורונפלד, 1982) .

תגים:

נשים · אישה · אמא · קריירה · שוויון · חברה · עבודה · משפחה · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קריירה נשית מול צורכי המשפחה", סמינריון אודות "קריירה נשית מול צורכי המשפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.