היישום אינו מחובר לאינטרנט

קריירה, הפרת חוזה פסיכולוגי והקשר ביניהם

עבודה מס' 066931

מחיר: 308.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קריירות ומושגים של קריירה והפרת חוזה פסיכולוגי כפי שהם נתפסים על ידי אנשים צעירים בתחילת שנות השלושים שלהם, אשר הנם עובדי ליבה בארגונים בהם הם עובדים.

10,781 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בבחינת קריירות ומושגים של קריירה והפרת חוזה פסיכולוגי כפי שהם נתפסים על ידי אנשים צעירים בתחילת שנות השלושים שלהם, אשר הנם עובדי ליבה בארגונים בהם הם עובדים ומהווים את כוח העבודה העיקרי והמניע את הכלכלה הישראלית. העבודה מנסה לבדוק את הקשר האפשרי בין שני המושגים הללו.
העבודה מנסה לבדוק כיצד אנשים צעירים מגדירים קריירה ומדדי הצלחה של קריירה, כיצד חוו אותם צעירים הפרות חוזים פסיכולוגיים בתקופת הקריירה הקצרה שלכם עד כה, וכן, האם הפרות חוזה פסיכולוגי משפיעות על החלטות הקריירה שהפרט מבצע בחייו.
במדגם בדקתי קבוצה שמנתה 4 נשים ושני גברים כאשר כל הנשאלים הנם אנשים צעירים בתחילת שנות השלושים של חייהם. כולם בעלי השכלה של תואר ראשון וכמעט כולם גם בעלי תואר שני. כל הנדגמים הנם בעלי ותק עבודה של שלוש שנים או יותר בעבודה במשרה מלאה התופסת חלק מרכזי בחייהם. חמישה מתוך ששת הנבדקים חיים בזוגיות עם בן זוג, וארבעה נבדקים הנם הורים לילד אחד. כל הנבדקים חיים ועובדים באזור המרכז.
שיטת איסוף הנתונים הייתה ראיונות איכותניים של אנשים בפרופיל המדגם שפורט קודם לכן. כתבתי שאלון שבדק את הנושאים של קריירה, תפיסת קריירה, תפיסת ההצלחה בעבודה וחשיבות הקריירה בחיי הנבדק, וכן הפרת חוזה פסיכולוגי.
הרציונל מאחורי בחירת השאלות היה ראשית כל להבין מעט על הנבדק, באיזה מצב משפחתי הוא מהי ההשכלה שרכש (שאלה שנשאלה על מנת לבדוק קשר בין ההשכלה לקריירה שבחר), האם הוא עובד כעת ובאיזה תפקיד. בשאלות על הקריירה ניסיתי להבין מהו המושג קריירה עבור הנבדק, איזה מקום תופסת הקריירה בחייו- שאלה זו נבחרה הן על מנת לבדוק חלק מעוגן הקריירה, כמו כן שאלה מרכזית נוספת הייתה כיצד הנבדק מגדיר הצלחה בקריירה, עניין אותי לדעת מה לדעתו מהווה הצלחה בקריירה והאם יש שוני בנקודה זו בין גברים לנשים.
שאלה נוספת בדקה את הציפיות ממקום העבודה וכן את נקודות השיא והשפל בקריירה על מנת לנסות להגדיר מה מהם הגורמים המהווים מקום עבודה מוצלח, מה נתפס כהצלחה, מה האדם תופס כנקודת שפל.
השאלה על הפרת חוזה פסיכולוגי ניסתה לבדוק כיצד מגדיר הנבדק הפרה של התחייבות בלתי כתובה, כיצד חש והגיב להפרה מעין זו, וכיצד אם בכלל השפיע ההפרה על הקריירה שלו.

תוכן עניינים:
רקע תיאורטי
קריירה, קריירה מצליחה וחוזה פסיכולוגי
מבוא
תפיסת המושג קריירה
-השלב בקריירה בו נמצאים הנבדקים
-תפיסת המושג קריירה ומדדי הצלחה בקריירה
-עוגני קריירה
-דפוסי קריירה ביחס לעוגני קריירה
הפרות חוזה פסיכולוגי שחוו המרואיינים
הפרת חוזה פסיכולוגי - ניתוח מקרה
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

כל הנדגמים למעט אחד הנם בעלי תואר שני, כלומר כל הנדגמים השקיעו שנות לימוד רבות וכן סכומי כסף ניכרים על מנת לרכוש השכלה שמהווה כידוע את אחד הפרמטרים העיקריים בניידות חברתית. כאשר בודקים מדוע צעירים החליטו ללמוד את המקצוע אותו למדו חוקרים אחדים מציינים מניעים אקסטרינזיים (כגון קריירה והכנסה) ומניעים אינטרינזיים, הנובעים מעצם הלימודים (עניין, הבנה) (7) היות שכל התחומים שאותם למדו הנבדקים הנם תחומים מעשיים בתחומי הניהול, כלכלה, מדעי המחשב ניתן להסיק כי הנדגמים בחרו את המקצוע שלהם מתוך מניע אקסטינזי עיקרי של מקצוע בו יקל לנהל קריירה מצליחה וכן יהיה בעל הכנסה גבוהה יחסית.

תגים:

קריירה · ניהול קריירה · קריירות · האדם בארגון · המכללה למנהל · חוזה פסיכולוגי · עוגני קריירה · דפוסי קריירה · בכירים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קריירה, הפרת חוזה פסיכולוגי והקשר ביניהם", סמינריון אודות "קריירה, הפרת חוזה פסיכולוגי והקשר ביניהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.