היישום אינו מחובר לאינטרנט

עליית הסקטור הציבורי במדינות המפותחות במאה ה-20

עבודה מס' 065300

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן הסיבות לעלייה תלולה מאוד של הסקטור הציבורי במאה ה-20 במדינות המפותחות, והאם אנו יכולים להצביע גם במשק הישראלי על אותן סיבות לעליית הממשלה.

5,798 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

על מנת להבין את התפתחות הסקטור הציבורי בכללותו, תחילה יש להבין את התפתחויות התחומים החשובים בו, ואת הכוחות הפוליטיים הפועלים לקידום התחומים האלה. הניתוח צריך לכלול את הקשר בין התוכניות של המפלגות הפוליטיות להוצאות הממשלה, עד כמה התכוניות של המפלגות הפוליטיות באות לידי ביטוי לאחר הבחירות, עד כמה הן שומרות על האידיאולוגיה שלהן.

1. השאלה המרכזית בדיון הינה מהן הסיבות לעלייה תלולה מאוד של הסקטור הציבורי במאה ה-20 במדינות המפותחות, והאם אנו יכולים להצביע גם במשק הישראלי על אותן סיבות לעליית הממשלה.
2. אין כאן תשובה חד משמעית ובטח לא כזאת שמתאימה לכל הארצות המפותחות. ישנן הרבה מאוד תיאוריות והיפותזות שמנסות להסביר את העלייה בהוצאות הסקטור הציבורי.
3. העבודה הזאת מחולקת לשני חלקים: בחלק הראשון נתמקד בספרות האמפירית שחוקרת את השאלות הבסיסיות בתחום הציבורי במאה ה-20, ובחלק השני נשאל את אותן שאלות במשק הישראלי, כאשר ההתבססות תהיה על הנתונים מתקופת קום המדינה.

תוכן העניינים:
1 a. הוצאות הממשלה במדינות המפותחות במאה ה-20
1 b. הוצאות הממשלה במשק הישראלי
1 c. מקורות צמיחת הוצאות הממשלה
1 d. מקורות צמיחת מדינת הרווחה במדינות המפותחות במאה ה-20
1 e. הגבול בין הממשלה לשוק החופשי
2. סיבות לעליית הסקטור הציבורי במשק הישראלי
סיכום
References

קטע מהעבודה:

המאה ה-20 מצטיינת בכך שבכל המדינות המפותחות בעולם הסקטור הציבורי עלה בצורה תלולה ושתפקידו במשק עבר משחקן יחסית זוטר לשחקן מרכזי. עליית הוצאות הממשלה בארצות המפותחות מאז 1870 הייתה משמעותית, אך שונה במדינות השונות. בשנת 1870 הוצאות הממשלה בשוויץ, איטליה ואוסטרליה היו הגבוהות ביותר. היום, אוסטרליה ושוויץ נמצאות בין המדינות עם רמת הוצאות הממשלה נמוכות. השינוי הכי בולט בגודלה של הממשלה הוא בשוודיה ונורבגיה, שהיו בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה בין המדינות עם ממשלה קטנה, ובשנת 2005 מצאו את עצמן בין המדינות עם ממשלה גדולה. חשוב לציין שעליית הממשלה הייתה תופעה כללית, למרות הבדלים מוסדיים, גיאוגרפיים ודמוגראפיים בין המדינות.

תגים:

אירופה · אקונומטריקה · ביטחון · ההכנסה · הוצאות · החופשי · הטרוסקדסטיות · הכנסות · המחירים · הממשלה · הסקטור · הציבורי · השפעת · ישראל · כלכלה · כלכלי · כלכלת · מדינות · ממשלה · ממשלתי · משק · מתועשות · מתפתחות · ציבוריות · צמיחה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עליית הסקטור הציבורי במדינות המפותחות במאה ה-20", סמינריון אודות "עליית הסקטור הציבורי במדינות המפותחות במאה ה-20" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.