היישום אינו מחובר לאינטרנט

החברה המרכזית למשקאות קלים והמותג קוקה-קולה

עבודה מס' 064444

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תוכנית שיווקית למותג קוקה-קולה נוכח איום כניסת מותג מתחרה לשוק המשקאות המוגזים.

5,464 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בתחום המשקאות הקלים בישראל ותתמקד במשפחת המוגזים שבראשם המותג קוקה-קולה בישראל. המותג קוקה-קולה הינו מותג בינלאומי מהמובילים בעולם מבית חברת "קוקה קולה" העולמית. בסיסה של חברת "קוקה קולה" העולמית, מצוי באטלנטה שבארה"ב ועיקר פעילותה כרוכה בהענקת זיכיונות להקמת מפעלים ומערכי הפצה למותג בכל העולם.
זכיינית המותג בישראל הינה "החברה המרכזית למשקאות קלים בע"מ" (להלן:"החברה המרכזית"), הפועלת משנת 1968 ומלבד ייצור שיווק והפצת המותג קוקה קולה, מאגדת בתוכה מספר חברות בנות העוסקות גם הם בתחומי המזון והשתייה (מבשלות בירה ישראל, נסיעות ופריגת).
העבודה תבדוק את הסביבה שבה פועל הארגון (מאקרו ומיקרו) המשווק את המותג בארץ. בנוסף תעסוק עבודה זו בניתוח האסטרטגיה השיווקית הנוכחית של החברה המרכזית כפי שבאה לידי ביטוי בפעולותיה הפומביות, וכן תכלול המלצות לאסטרטגיה שיווקית חדשה הכוללת יתרונות תחרותיים שיאפשרו לחברה המרכזית להיערך לקראת התמודדות צפויה אל מול מתחרה חדש מחו"ל.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. רקע - שוק המשקאות הקלים
3. ניתוח סביבת הפירמה
3.1 ניתוח סביבת המאקרו
3.2 ניתוח סביבת המיקרו
4. ניתוח הזדמנויות (S.W.O.T)
5. האסטרטגיה השיווקית הנוכחית והמלצות לשינוי
5.1 פילוח השוק
5.2 התנהגות צרכנים
5.3 מיצוב המוצר
5.4 תמהיל השיווק
6. סיכום
7. נספח - דירוג המותגים המובילים בעולם
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 1968 לאחר שנים רבות של ניסיונות חוזרים ועיקשים, הצליח אברהם פיינברג להשלים את חזונו ולהקים מפעל קוקה-קולה ראשון מסוגו בישראל. בשנה זו הוקמה החברה המרכזית למשקאות קלים בע"מ - שהיא הזכיין (bottler) של חברת קוקה-קולה העולמית לייצור מקומי של המשקה הקל הנמכר ביותר בעולם.
קוקה-קולה מחזיק מזה שנים רבות בתואר המותג החזק בעולם המוערך ב-67.5 מיליארד דולר בנתוני שנת 2005, לפני המותג מיקרוסופט (59.9 מיליארד דולר) והמותג יבמ (53.4 מיליארד דולר) (ynet, 27.07.05). (לדירוג עשרת המותגים המובילים , ראה נספח)

מקורות:

6. סיכום
בעבודה זו סקרתי את האסטרטגיה השיווקית הנוכחית של החברה המרכזית בהתייחסות למותג קוקה-קולה ואת השינויים הדרושים בכדי להתמודד עם כניסת מתחרה חדש עתידי.
המותג קוקה-קולה הוא אחד המותגים החזקים והמוכרים ביותר בעולם, אולם גם למותג זה נדרשת היערכות מיוחדת בהתמודדות מול כניסת מתחרה אופציונאלי. אמנם בשנים האחרונות בלמה (למעשה) החברה המרכזית את ניסיון ההחדרה הכושל של פפסי אך אין פירוש הדבר כי בעתיד תוכל החברה המרכזית לגבור גם על מתחרים נוספים .
על כן על החברה להפיק את לקחיה מהקרב האחרון וליישם את השינויים הדרושים על מנת להתכונן להתמודדות הבאה. במשך השנים הגיעה החברה המרכזית לתוצאות מרשימות מבחינת היקף המכירות ונתח השוק, אך ראוי לזכור תמיד כי להגיע לשיא קשה מאוד אולם לשמור עליו קשה עוד יותר.
7. נספח - דירוג המותגים המובילים בעולם
דירוג המותגים המובילים - העשירייה הפותחת
מדינה
שינוי לעומת 2004
ערך המותג (במיליארדי דולרים)
חברה
דירוג
ארה"ב
0%
67.5
קוקה-קולה
1
ארה"ב
2%-
59.9
מיקרוסופט
2
ארה"ב
1%-
53.4
IBM
3
ארה"ב
7%+
49.99
GE
4
ארה"ב
6%+
35.59
אינטל
5
פינלנד
10%+
26.45
נוקיה
6
ארה"ב
2%-
26.44
דיסני
7
ארה"ב
4%+
26.01
מקדונלד'ס
8
יפן
10%+
24.84
טויוטה
9
ארה"ב
4%-
21.19
מרלבורו
10
(הנתונים מתוך ynet.co.il, 27.07.2005)
8. ביבליוגרפיה
הורניק,י., ליברמן,י .(1996) .ניהול הפרסום .כרך א'. תל אביב : האוניברסיטה הפתוחה.
הורניק, י. (1987). ניהול השיווק - שיטות עיונים ואסטרטגיות. תל אביב : האוניברסיטה הפתוחה.
יזרעאלי, ד. (1994). שיווק הלכה למעשה. צ'ריקובר הוצאה לאור.
לונדון, י. (1998). "אדם שהוא מותג". ירחון סטטוס נובמבר 1998.
קוטלר, פ.,אמסטרונג,ג.(1991). עקרונות השיווק. חלק א'-ב'. המכון לפריון העבודה והייצור.
קוטלר, פ., הורניק,י .(2002 ) ניהול השיווק,תל אביב : האוניברסיטה הפתוחה.
ריבלין,ש. (2001 ). "קוקה קולה הרחק מעל כולם", עיתון גלובס 10/10/01.
ריבלין, ש. (2001 ) ."לא רק קוקה קולה", עיתון גלובס 24/9/01.
ארכיון החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ
נתוני אי . סי . נילסן על השוק המבורקד לשנים : 2000-2001
Zyman, Sergio. (1999). The end of marketing as we know it. London: Harper-Collins Business
אתר הבית של קוקה קולה - www.cocacola.co.il

27.07.05www.ynet.co.il
2
החברה המרכזית - קוקה קולה
פריגת
מיצים
נביעות
מים מינרלים
מבשלות בירה ישראל
קרלסברג, טובורג
היעדים השיווקיים שיש ליישם בכדי להתמודד עם האיום:
שמירה על נתח שוק תוך הקפדה על איכות ומחיר.
חיזוק ערכי המותג ותפישתו הלקוחות תוך כדי מתן ערך מוסף ללקוח.
חדשנות ורעננות בכל הנוגע לפעילויות קד"מ ופרסום כמיטב המסורת ארוכת שנים.
חיזוק תדמית המותג ע"י שימוש בסימן המסחרי, במוצר באסוציאטיביות שלו
ובשימושו.
עוצמות:
מותג בינלאומי
מהמובילים בעולם.
מיצוב גבוה של המוצר.
מערכת הפצה משומנת
ויעילה.
חדשנות בתחום
השיווק.
חברה ותיקה בענף.
איומים:
כניסת מתחרה
בינלאומי חדש VIRGIN COLA))
L . P של מוגז של
רשתות השיווק
(שופרסל).
מיתון קשה במשק -
מעבר לצריכת מוצרים
זולים יותר.
חולשות
מחיר - מחיר המוצרים
גבוה ביחס לכלל
השוק.
הגדרת מונופול - קושי
בקביעת יעדים.
לקמעונאים , בעיית
הגבלים עסקיים.
הזדמנויות:
הגברת הפעילויות
במגזרים: ערבי ,חרדי
רוסי.
הגדלת יתרונות
המותג קוקה קולה
התמקדות בשיפור
השירות לקמעונאים.
תגובה החלטית
גירוי השוק
יחידה צרכנית
תכונותיה:
חברתית
כלכלית
אישית
גורמי הסביבה:
תרבות
מחכ"ל
קבוצות
חברתיות
משפחה
גורמי מצב
איכות גבוהה
קוקה קולה
מחיר נמוך
מחיר גבוה
L.P
קריסטל
מתחרה חדש
פפסי
RC
איכות נמוכה

תגים:

SWOT · השיווק · התנהגות · מוצר · מיצוב · מיקרו · מקרו · ניתוח · פילוח · צרכנים · שוק · שיווקית · תמהיל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החברה המרכזית למשקאות קלים והמותג קוקה-קולה", סמינריון אודות "החברה המרכזית למשקאות קלים והמותג קוקה-קולה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.