היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיתוף עובדים באירגונים

עבודה מס' 063975

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פרוסמינריון הבוחן האם שיתוף עובדים בארגונים הנה שיטה אפקטיבית, סוקרת את דגמי השיתוף הנפוצים ואת הקשר להפרטה ולהיחלשות האיגודים המקצועיים.

4,988 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא: לבחון האם שיתוף עובדים בארגונים הנה תופעה לגיטימית.
המדדים לקביעה זו יהיו אפקטיביות השיטה, איכות חיי העבודה, וההשפעה של השיטה באיגודים מקצועיים, שכן אם השפעתם של דפוסי השיתוף על איכות חיי העבודה טובה להנהלות ולעובדים, הרי שהתשובה חיובית. לכן לאורך העבודה אסביר באופן מפורט מהו שיתוף עובדים אתן דוגמאות לשיתוף עובדים ואדגיש את האפקטיביות שבשיטה, את ייסודה ותהליכי התגבשותה כולל השתלבותה עם השינויים המתחוללים בימינו בנושאי ההפרטה.

תוכן עניינים
1. תוכן עניינים
2. מבוא
3. מהו שיתוף עובדים
3.1 הגדרות
3.2 שיתוף עובדים ודמוקרטיה
4. דגמים שיתופיים בארגוני עובדים
4.1 דגמי שיתוף ישיר
4.2 דגמי שיתוף עקיף (נציגותי)
4.3 מקורות הסמכות בדגמי השיתוף
5. אפקטיביות שיתוף עובדים בארגונים והקשר להפרטה
5.1 אפקטיביות השיתוף
5.2 ההפרטה
6. שיתוף עובדים והאיגוד המקצועי
7. איכות חיי העבודה
8. סיכום
8.1 מסקנות
9. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

במרוצת שלושים השנים האחרונות שוק העבודה נתון היה לשינויים עמוקים בארגון העבודה ובדפוסי שיתוף העובדים בניהול הכללי של הארגון ובקבלת החלטות הנוגעות לביצוע העבודה. אחד השינויים החשובים שהתרחשו בתוך תהליך זה הוא ביזור יחסי העבודה. במקביל לכך, הרעה בתנאים הכלכליים המקומיים והבינלאומיים גררה חיפוש אחר תוכניות שיתרמו לפריון העבודה ולכושר התחרות. העולם ניכנס למרוץ מסחרר של פיתוח ורכישת טכנולוגיות חדשות, בתוך כך התפתחות טכנולוגיית המידע. החל להיווצר סדר עולמי חדש בכלכלה ובפוליטיקה, המכונה גלובליזציה.
תהליכים אלה קשורים הדדית זה לזה, וכפי שאראה הם תרמו תרומה מכרעת להתפתחותם של דפוסי השיתוף הישירים ולדחיקתם של דפוסי השיתוף העקיפים, ומעבר לכך, לירידת כוחם של האיגודים המקצועיים.
ההיסטוריה של שיתוף עובדים התאפיינה בהפכפכות ובשיעורי תמותה גבוהים של תוכניות ופרקטיקות. עובדה זו מקשה כמובן על חיזוי עתיד כלשהו לתוכניות אלה. מצד אחד, לתוכניות שיתוף יש מימד עתידני הטבוע בעצם מהותן. הן היו מאז ומתמיד יותר מכלי ניהולי לשיפור תפוקה והעלאת מורל של עובדים. מעצביהן התכוונו תמיד לשנות את עולם העבודה וליצור עתיד טוב יותר לעובדים ולארגוני העבודה. היו שחזו שיתוף עובדים כפתרון יסודי לציוויליזציה התעשייתית. היו שהאמינו, כמו הניאו- מרקסיסטים, שתוכניות שיתוף יכולות לרפא את נגע הניכור של האדם היוצר (הומופאבר) ואת בעיית אי השוויון במקום העבודה.
היו ואלה אולי היו הרוב, שקיוו וציפו ששיתוף עובדים ישפר הן את איכות החיים בעבודה והן את יעילותו של הארגון ורמת ניהולו. היו גם רבים שלא האמינו מעולם שלשיתוף עובדים יש עתיד כלשהו. לפיכך, עתידן של תוכניות שיתוף מסקרן, בין כשאלה אידיאולוגית ובין כשאלה מעשית.

מקורות:


תגים:

גלובליזציה · עובד · לקוח · יחסי · עבודה · עידוד · התייעלות · איכות · חיי · העבודה · הפרטה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיתוף עובדים באירגונים", סמינריון אודות "שיתוף עובדים באירגונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.