היישום אינו מחובר לאינטרנט

ידע מוקדם ושאננות בלמידת מוצר חדש

עבודה מס' 062119

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שלושה מחקרים בנושא.

4,161 מילים ,3 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

האם ידע מוקדם של הצרכן עוזר בלימוד מוצר חדש?
לאחר 50 שנות מחקר מתקבלת תמונה מנוגדת. המדע הקוגניטיבי תומך ביתרונו של המומחה במספר רב של תהליכי קבלת החלטות. לעומתו המדע ההתנהגותי מצייר תמונה עגומה לגבי ביצועי מומחים, שתהליך קבלת ההחלטות של מומחים הינו רדוד ולא מדויק ומראה בטחון יתר.
המאמר הראשי בוחן את תפקיד המידע המוקדם במקרה של מוצר חדש שעבורו הידע המוקדם מיושן. המאמר משער שבעלי ידע מוקדם ילמדו פחות מאשר חסרי ידע, לגבי מוצר חדש. מאידך ניתן לראות שבניסויים שבהם נרמז בשלב הקידוד כי הידע הקודם מיושן, בעלי ידע מוקדם לומדים טוב יותר.
בנוסף למאמר הראשי הבאנו שני מאמרים העוסקים בתחום המחקר. המאמר הראשון מהווה סקירה ומיפוי של מאות מחקרים בתחום מידת ההתאמה בין תחושת הידע של האדם לבין הידע שלו בפועל. מאמר זה מביא מספר מחקרים הממחישים את האסכולה ההתנהגותית ביחס לתהליכי קבלת החלטות של מומחים.
המאמר השני חוקר את מידת ההשפעה של ידע ראשוני בקליטת מוצרים חדשים תוך בחינת מימד החדשנות בין מוצר חדש בעל חדשנות רציפה ובלתי רציפה. המאמר ממחיש שגם באופן קוגניטיבי, למרות שידע מוקדם בתחום מועיל, תרומתו המרכזית היא במוצרים בעלי חדשנות רציפה. לעומת זאת, כאשר החדשנות איננה רציפה, ידע מוקדם עלול לגרום לקיבעון ולעכב קליטת מידע חדשני.
ניתן לראות את המאמר הראשי כהמשך ישיר לאסכולת המדע ההתנהגותי הגורסת כי תהליך קבלת ההחלטות של מומחים עלול להיפגם במצבים שונים. המחקר הנ"ל תורם לאבחנה באיזה שלב בתהליך עיבוד המידע נפגמת פעולת המומחה. המחקר מביא תימוכין לכך שפעולת המומחה נפגמת בשלב הלימוד (קידוד) של מידע חדש ולא בשלב אחזורו.
ניתן להצביע על כיווני מחקר נוספים בתחומים שינסו לאושש את אבחנת המחקר לגבי הלימוד הלקוי של המומחה.
כמו כן בדיקת נכונות להתנסויות במוצרים חדשים כפונקציה של הידע המוקדם.

תוכן העניינים:
מאמר ראשי
השערות
יתרונות הידע מוקדם
חסרונות הידע המוקדם
השערות המחקר
שיטת המחקר
הניסוי הראשון
הניסוי השני - תזמון המוטיבציה ולמידת מוצר חדש
הניסוי השלישי - ניסיון קודם אמיתי ותזמון המוטיבציה
ממצאים עיקריים
הניסוי הראשון
הניסוי השני
הניסוי השלישי
מחקרים קודמים עיקריים
כיול ידע
תחושת ה"אני יודע"
בטחון מופרז
אפקט הטעיה
היבטים פסיכולוגיים
מבני ידע ותגובות צרכנים למוצרים חדשים
השערות המחקר
שיטת המחקר
מהלך המחקר
תוצאות המחקר
השתלבות המאמר הראשי במחקרים קודמים
סיכום
תמונה משולבת
בקורת על המאמר
כיווני מחקר עתידיים
ביבליוגרפיה

מקורות:

Wood Stacy L. and Lynch John G. JR. 2002, "Prior Knowledge and Complacency in New Product Learning", Journal of Consumer Research, Vol 29, December 2002 pp. 416-426.
Moreau C. Page, Lehman Donald R. and Markman Arthur B. 2001, "Entrenched Knowledge Structures and Consumer Response to New Products" Journal of Marketing Research, Vol 38, February 2001, pp 14-29.
Alba Joseph W. and Hutchinson J. Wesley 2000, "Knowledge Calibration: What Consumers Know and What the Think They Know", Journal of Consumer Research, Vol 27, September 2000, pp. 123-155.

תגים:

התנהגות · צרכנים · צרכן · צרכנים · קנייה · רכישה · שאננות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ידע מוקדם ושאננות בלמידת מוצר חדש", סמינריון אודות "ידע מוקדם ושאננות בלמידת מוצר חדש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.