היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם קיימים הבדלים ג'נדריאליים במנהיגות?

עבודה מס' 050542

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת המושג, הצגת מחקרים וגישות תיאורטיות בנושא.

2,674 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

פעמים רבות שומעים אנו משפטים כגון: "קבוצה זו זקוקה למנהיג חזק"; "הקבוצה הזו בסדר גמור ויש לה את כל הנתונים להצליח, אך חסר לה מנהיג מתאים שימשוך אותה קדימה" וכדומה. אבל מהי אפוא מנהיגות? האם קיים דבר כזה, או שהוא מיתוס בלבד? אם קיים דבר כזה -האם הוא תכונה או צרור תכונות הבאות בתורשה או מלידה, או שמא אפשר לרכוש אותן? ולבסוף, השאלה המטרידה את העולם מאז המצאת המושג "מנהיגות"- האם קיימים הבדלים ג'נדריאליים במנהיגות? גם אנחנו בחרנו להתמקד בשאלה מעניינת זו. אבל לפני זה ננסה להבהיר ולהבין טוב יותר את נושא המנהיגות בכללותו.

תוכן העניינים:
מבוא
הגדרות המנהיגות השונות
ג'נדר - האם נשים וגברים מנהיגים בצורה שונה?
גישות תיאורטיות להסבר הבדלים ג'נדריאליים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Dobbins, G.H., Long, W.S., Dedrick, E.J. and Clemons, T.C., (1999). The role of the self-monitoring gender on leader emergence: a laboratory field study. Journal of management, 16, no.3, 609-618.
ardiner, M. and Tiggemann, M., (1999). Gender differences in leadership style, job stress and mental health in male- and female- dominated industries. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 72, 301-315.
Karakowsky, L. and Siegel, J.P., (1999). The effects of proportional representation gender orientation of the task on emergent leadership behavior in mixed-gender groups. Journal of applied psychology, 84, no.4, 620-631.
Neubert, M.J., (1999).Too much of a good thing or the more the merrier? Exploring the Dispersion and Gender Composition of Informal Leadership in Manufacturing Teams. Small group research, 30, no.5, 635-646.
Robbins, S.P., (1996). Organizational Behavior: Concepts, controversies, applications (7 ed.). Englewood Cliffs, NJ:Prentice Hall International, 411-445.
שורצולד, י.,(1978). לא לבדו- אשנב לפסיכולוגיה חברתית. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 135-189.

תגים:

מין · הבדלי · השפעה · גברים · נשים · הנהגה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם קיימים הבדלים ג'נדריאליים במנהיגות?", סמינריון אודות "האם קיימים הבדלים ג'נדריאליים במנהיגות?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.