היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים בשיעורי אבטלה בין גברים ונשים

עבודה מס' 066224

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים פערים בין אחוזי האבטלה בין נשים לגברים, ומדוע קיימים פערים אלו (נתונים עד 1999)

6,757 מילים ,19 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית תבדוק את פערי האבטלה בין נשים וגברים בישראל במסגרת שוק העבודה, תחת ההנחה הבסיסית כי לנשים ולגברים אותו רצון לעבוד ושניהם מחפשים עבודה בצורה שווה.
ההנחה הבסיסית של העבודה היא כי האבטלה בין נשים וגברים נובעת מעצם האפליה הבסיסית של הנשים ומעצם ההנחה כי תפוקתן נמוכה יותר.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיה ב- 1999 היו בישראל 4.4 מליון תושבים בישראל בגילאים 15 ומעלה. מתוכם השתייכו לכח העבודה האזרחי (ללא חיילים בשירות חובה וקבע) 2.3. מליון איש- 53.8% (49.5% ב- 1980).

בשנות השמונים גדלה האבטלה בעיקר בשל מדיניות ריסון ממשלתית לצמצום האינפלציה ומימוש הזכות לבדמי אבטלה על ידי המובטלים. ב- 1990-2 חלה החמרה באבטלה בעקבות גל העליה וחלקם הגדל של הבלתי מועסקים בקרב העולים. בשנים שלאחר מכן, עד 1996 נהנה המשק מצמיחה כלכלית ובעקבות גל העליה והביקושים שגדלו ואחוז הבלתי מועסקים ירד. מ- 1997 עד 1999 התאפיין המשק בהאטה כלכלית ובעליה ברמת האבטלה.
האבטלה גבוהה יותר בקרב נשים כתוצאת לוואי מהעליה בשייכותם לכח העבודה לעומת הירידה הזו של הגברים.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. סקירת הספרות
אפליה על בסיס מיני
השתלשלות מקומה של האישה בשוק העבודה
הגורמים לאבטלה
נשים ורצון לאבטלה
גורמים מעכבים אחרים
3. בדיקת אמפירית
4. סיכום העבודה
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אי השוויון בין המינים מושרש במבנים ובתהליכים, בפרקטיקות של שוק העבודה ומקום העבודה. תפישה זו מסייעת לנו להבין את אופיים הפטריכלי של השוק ושל מקום העבודה, מבלי להיסחף לתיאוריית קונספירציה (Connell 1994). תפישה זו ממקמת את הפוליטיקה של אי השוויון בתחום הפעולה החברתית, ונמנעת מהסבר תיאורטי, הרואה את פעולות השוק כהקרנה של שוקי חוק הכרחיים, או כטבעם הפנימי של זכרים. תפישה זו גם ממקמת את אי השוויון בהיסטוריה כדבר שהתפתח בזמן ובנסיבות ספציפיות, ומשום כך גם ניתן לשינוי.

בשני העשורים האחרונים הצטברו מחקרים רבים המהווים בסיס מוצק לפענוח את תעלומת אי השוויון המתמשך בעולם העבודה. למעשה אנו זקוקים לאסטרטגיות תיאורטיות אחרות, שיחליפו את התיאוריות הקיימות בנושא אי השוויון בעבודה שאינן מסבירות באופן מניח את הדעת את קיום התופעה. אסטרטגיות שיסבירו את העובדה שאי השוויון מושרש כה עמק במקום העבודה, ויבחנו את עולם העבודה בכלל ואת הארגונים והמשרות בפרט, כתהליכים מוטי - שוויון (Gender Processes) (Acker 1990).

תגים:

בעיית · תעסוקה · אפליה · מובטלים · אבטלה · נשים · גברים · עבודה · תעסוקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בשיעורי אבטלה בין גברים ונשים", סמינריון אודות "הבדלים בשיעורי אבטלה בין גברים ונשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.