היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת חשיפה לסטריאוטיפים קיימים ולמחקרים אקדמאיים על תדמית המדען

עבודה מס' 070164

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת תפיסת המדען בקרב מורות דתיות למדעים בישראל, תוך שימת דגש על השפעת עריכת מחקר בנושא המדען וחשיפה לסטריאוטיפים ומחקרים אקדמאיים בנושא על תפיסת המדען.

6,420 מילים ,13 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתפיסת המדען בעיני מורות דתיות למדעים בישראל. כמו- כן, עבודה זו משווה בין מורות למדעים שעסקו בחקר לגבי תדמית המדען ונחשפו לסטריאוטיפים ולמידע אקדמי לגבי המדען, לבין מורות שלא נחשפו לאמור לעיל, לגבי תפיסתם את המדען.

מטרות המחקר הושגו באמצעות השאלות המנחות הבאות:
1. מהי תפיסת המדען בקרב מורות דתיות למדעים בישראל?
2. מהם ההבדלים בתפיסת המדען בין מורות דתיות למדעים שערכו מחקר על תדמית המדען תוך חשיפה למאמרים ומחקרים אקדמיים בנושא וחשיפה לסטריאוטיפים לגבי המדען, לבין אלו שלא נחשפו לכך?
במחקר זה נעשה שימוש בכלי המחקר DAST - צייר מדען, אשר פותח לראשונה על ידי Chamber (1983), והתפתח על ידי חוקרים נוספים במשך השנים. הכלי הועבר ל-40 מורות דתיות למדעים, ביניהן 20 מורות שעסקו בחקר על תדמית המדען ונחשפו לסטריאוטיפים על המדען, ולמאמרים ומחקרים אקדמיים על תדמית המדען, ו- 20 מורות שלא נחשפו לכך. המורות התבקשו לצייר מדען, ולענות על שאלות המתארות את הציור.
למחקר זה נודעת חשיבות רבה לתחום החינוך, כיוון שתפיסות של מורים משפיעות על תפיסות התלמידים, ובעקבות תוצאות מחקר זה, הובאו המלצות פרקטיות לעריכת השתלמויות הממוקדות בעריכת שינוי תפיסתי בקרב המורות למדעים לגבי המדען ומקצוע המדעים, ובעקבות כך אף לגרום לתפיסה חיובית יותר של תלמידים לגבי המדען. כאשר התלמידים יתפסו בצורה חיובית את המדען ואת מקצוע המדעים, תהיה לכך תרומה בהמשך אף להתפתחות המדע בישראל, כתוצאה מעליה במספר הפונים ללימוד מקצוע המדע בעתיד.

תוכן עניינים
תקציר
1. הקדמה
2. מבוא
3. רקע תיאורטי
3.1 תפיסת המדען במחקרים קודמים
3.1.1 תיאור המדען מבחינת מראה, גיל, מגדר, סביבת עבודה, כלים ועיסוק
3.1.2 תכונות אישיותיות ומצבו החברתי של המדען
3.1.3 הבדלים בתפיסת המדען
3.2 הכלי Dast- צייר מדען
3.2.1 פיתוח כלי ה- DAST
3.2.2 יתרונות לכלי ה- DAST
3.2.3 חסרונות לכלי ה- DAST
3.3 השפעת חשיפה למידע ולסטריאוטיפים על תפיסות
3.4 השפעת חשיפה לסטריאוטיפים על המדען ולמידע אקדמי בנושא על תפיסת המדען
4. שיטת המחקר
4.1 אוכלוסיית וסביבת המחקר
4.2 כלי המחקר
4.3 הליך איסוף הנתונים
4.4 אופן ניתוח הנתונים
5. ממצאים
5.1 מראה המדען
5.2 מגדר המדען
5.3 סביבת העבודה של המדען
5.4 מכשור ואביזרים נלווים
5.5 עיסוק המדען
6. דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח 1- כלי המחקר
נספח 2- איורים מייצגים

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים נעשו בעבר על תדמית המדען. רובם נערכו בקרב אוכלוסיית בית הספר, מיעוטם בקרב אוכלוסיית פרחי הוראה, רובם באוכלוסייה מערבית ומיעוטם באוכלוסיות אחרות. מרבית המחקרים בדקו את התדמית הפיזית (לבוש ומקום עבודה) וכן את המצב החברתי של המדען, וחלקם חקרו את תכונותיו האישיות בעיני אוכלוסיית המחקר שלהם (קורן ובר, 2007).
להלן עיקרי התפישות לגבי דמות המדען בקטגוריות שונות במחקרים הקודמים.

תגים:

מדע · מדען · תדמית · מגדר · גיל · סביבת עבודה · כלים · עיסוק · סטריאוטיפים · DAST · חשיפה למידע · תפיסות · מורים · עמדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת חשיפה לסטריאוטיפים קיימים ולמחקרים אקדמאיים על תדמית המדען ", סמינריון אודות "השפעת חשיפה לסטריאוטיפים קיימים ולמחקרים אקדמאיים על תדמית המדען " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.