היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהו יופי- דיון בשאלת מהות היופי החזותי

עבודה מס' 068740

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הכללים- אם קיימים כאלה, המגדירים מהו יופי וכיצד אנו מזהים אותו?

4,157 מילים ,18 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

ההנחה הראשונית ממנה אני יוצא אל שאלתי, היא שקיים מושג הנקרא יופי, שהוא ההפך מכיעור, ושהוא אינו מוגדר בצורה אחידה ומובהקת, אלא קיימת מחלוקת לגביו. הגדרתו המילונית של מושג היופי כוללת מושגים שונים- נאה, נחמד, טוב, מועדף- כולם על דרך החיובי והטוב, ואינם עוסקים רק באלמנטים פיזיים ואסטטיים. אני בחרתי להתמקד באלמנטים הפיזיים- השטחיים יותר של מושג היופי, ובהגדרות היופי החזותי, בניסיון להבין, מהם הכללים- אם קיימים כאלה, המגדירים מהו יופי וכיצד אנו מזהים אותו?

לשאלה זו ישנן שלוש תשובות המוציאות זו את זו, אותן אציג במהלך העבודה:
1. היכולת לזהות יופי היא מולדת ומושתתת על עקרונות אוניברסאליים.
2. יופי הוא מושג תרבותי שהגדרותיו משתנות עם הזמן ומתרבות אחת לאחרת.
3. היכולת לזהות ולהעריך יופי היא אישית ומשתנה מאדם לאדם- יופי הוא בעיני המתבונן.

בבסיס הדיון בשאלת מהות היופי, קיימת השאלה האם המושג "יופי" מייצג מציאות אסתטית תלויה במתבונן, או שהוא מייצג מציאות אסתטית אשר בלתי תלויה בו? כלומר- האם היופי מצוי באובייקט, או במתבונן. ואם בכלל ניתן לעשות את ההפרדה הזו. שכן נשאלת השאלה- האם יכול דבר להיחשב יפה, אם לא ניתן לראותו?

תוכן העניינים:
מבוא
יופי אוניברסלי
יופי חולף
יופי בעיני המתבונן
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האם יופי הוא אובייקטיבי או סובייקטיבי? אלה הם שני מושגים שלא מתייחסים רק למעמד הלוגי של השיפוטים השונים- אלא מושגים טעונים מבחינה ערכית. האובייקטיבי נחשב לרוב כאמיתי- ולכן חיובי וראוי להיות מושא למחקר ולדיון הפילוסופי. הסובייקטיבי תלוי בסובייקט- במתבונן, ועל כן אין בו אמת והוא נחשב אפילו למכשול בדרך לאמת. אם כך, אם היופי הוא סובייקטיבי- האם הוא ראוי להוות נושא לדיון פילוסופי? החוויה הסובייקטיבית לא מלמדת אותנו על העולם שמחוצה לה, ולכן היא חסרת ערך. לעומת זאת, אם היופי הוא אובייקטיבי, בלתי תלוי במתבונן, אז ידיעתו כן מלמדת אותנו על העולם שמחוץ להתנסות הפרטית (לורנד,2007).

תגים:

פילוסופיה · אסתטיקה · חיתוך הזהב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהו יופי- דיון בשאלת מהות היופי החזותי ", סמינריון אודות "מהו יופי- דיון בשאלת מהות היופי החזותי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.