היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות הסיכולים הממוקדים בישראל דיון מוסרי ומשפטי

עבודה מס' 069753

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בדילמות באמצעות ניתוח פילוסופי ומשפטי של מדיניות הסיכולים הממוקדים.

7,068 מילים ,12 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מדינת ישראל נוקטת במדיניות זו של סיכולים ממוקדים בגדה המערבית וברצועת עזה מאז תחילת אינתיפאדת אלאקצא. פעולת הסיכול הראשונה בוצעה בתשיעי לנובמבר בשנת 2000.
המטרה הייתה פעיל התנזים בבית לחם, חוסין עובידאת. מאז ונכון לחודש מרץ 2012 בוצעו כ-43 פעולות סיכול ממוקד נגד פעילים המשתייכים לארגוני הטרור השונים בגדה המערבית וברצועת עזה. בחלק לא קטן מפעולות אלו, ובשל האופן בו הן מוצאות אל הפועל, נהרגו או נפצעו אזרחים תמימים, בני משפחה ועוברי אורח שנקלעו לאזור התקיפה. הפגיעה באנשים במסגרת סיכולים ממוקדים בכלל, והפגיעה בחפים מפשע בפרט מעלות שאלות ודילמות מוסריות באשר להצדקתה וחוקיותה של מדיניות הסיכולים הממוקדים.
בעבודה זו אעסוק בדילמות אלו תוך ניתוח פילוסופי ומשפטי של מדיניות הסיכולים הממוקדים. בחלק הפילוסופי אדון בעקרונות המוסריים שעשויים להסביר, להצדיק או להתנגד למדיניות זאת. ראשית אציג את עיקרון התועלת שמהותו הוא בחינת המעשים על-פי תוצאתם, והצדקתן של פעולות התורמות לאושר והרווחה הכלליים. בהמשך אדון בדיני המלחמה ובעיקר בהבחנה שהם עושים בין לוחמים ללא-לוחמים, בין מטרות לגיטימיות ולא-לגיטימיות בעת מלחמה. לאחר מכן אציג באופן ספציפי יותר את עקרונות דיני המלחמה מפרספקטיבה תועלתנית, ולבסוף אדון בעיקרון השוויון המקדש את זכותו של הפרט ליחס שוויוני ומדגיש כי יש להתנהג באופן שווה לשווים, ובאופן שונה לשונים. בחלק השני, הוא הדיון המשפטי, אציג עמדות שונות ביחס למדיניות הסיכולים הממוקדים, תוך בחינתן מפרספקטיבת העקרונות המוסריים שהוצגו לעיל. ראשית, אציג את עמדתו התומכת של דניאל סטטמן במדיניות הסיכולים הממוקדים תוך הסתמכותו על עקרונות דיני המלחמה. לאחר מכן אציג את טענתו של יונתן יובל לפיה עקרון השוויון אוסר על ישראל לבצע סיכולים ממוקדים, בעיקר בשל הפגיעה בחפים מפשע, ולבסוף, אדון בבג"צ הסיכולים הממוקדים ובאופן בו מנחים העקרונות המוסריים הן את טענותיהם של הצדדים והן את קביעתו של בית המשפט.

תוכן עניינים:
מבוא

פרק א': ניתוח פילוסופי
עיקרון התועלת
דיני המלחמה
עיקרון התועלת ודיני המלחמה
עיקרון השוויון

פרק ב': ניתוח משפטי
סיכולים ממוקדים ודיני המלחמה
סיכולים ממוקדים ועיקרון התועלת
סיכולים ממוקדים ועיקרון השוויון
בג"צ הסיכולים הממוקדים

סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עיקרון התועלת או התועלתנות הוא תורה פילוסופית תוצאתית, אשר נוסחה ופותחה במאה ה-19 על-ידי ג'רמי בנת'ם וג'ון סטיוארט מיל. תורה זו בוחנת מעשים על פי תוצאתם ולא על-פי מוסריותם או אי-מוסריותם של המעשים כשלעצמם. על-פי תורה מוסרית זו, המעשים הם ישרים במידה והם נוטים להגדיל את האושר, ובלתי ישרים במידה שהם נוטים ליצור את היפוכו של האושר. פעולה צודקת תמיד תהיה פעולה התורמת לאושר הכללי. עצם התרומה של הפעולה לאושר הכללי הופך אותה לצודקת. Ewing (1) מציין שני גורמים לפיהם ייקבע האם פעולה מסוימת היא צודקת או לא:

תגים:

דילמות משפטיות · שיקולים מוסריים · סיכולים ממוקדים · סיכול ממוקד · עיקרון התועלת · דיני מלחמה · עיקרון השוויון · חיסולים · אלאקצא · אינתיפאדה · שטחים · עימות · סכסוך · פלסטין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות הסיכולים הממוקדים בישראל דיון מוסרי ומשפטי", סמינריון אודות "מדיניות הסיכולים הממוקדים בישראל דיון מוסרי ומשפטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.