היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות נרטיב העל בסרטי מדע בדיוני - מסעות בזמן וטשטוש גבולות

עבודה מס' 060681

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נסיון להוכיח שבשנים האחרונות קיים נרטיב על החוזר על עצמו בסרטי מדע בדיוני חשובים.

7,862 מילים ,12 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

תכונה אנושית וקמאית הקיימת אצל כולנו היא הפחד מפני האסון האפשרי שיביא על עצמו ועל כל האנושות מי שיחטא. בתוך כך, מיתוס השמדת האדם על ידי כח עליון קיים מאז האדם העצמו קיים. די בכך שנזכר בסיפור נח והתיבה, ובסיפור האשורי המקביל אליו "עלילות גילגמש". בנוסף למיתוסים ידועים אלו, קיימים מיתוסים רבים בקרב עמים רבים בנוגע לטבע שפקד את עולם החי בצורת שטפון.
המצרים, האכדים, החתים, ההודים, הארנים והיוונים. המשותף, לכל הספורים הללו הוא הינצלות אדם והקרובים לו מהרג כללי. בסיפורים אלו, בשל חטאם של בני האדם, כח עליון - אלוהים - משמידם לגמרי. על פי המיתוס, אלוהים מחליט להשאיר אדם אחד יוצא דופן, בעל תכונות המצדיקות את השארותו בחיים - מכיוון שהוא צדיק. אותו נבחר, אחראי ישירות להמשך המין האנושי לאחר ההשמדה (כמו גם להמשך הקיום האנושי בעזרת מערכת אקולוגית של חיות וצמחים אותה הוא משמר).
מובן שמה שחשוב במיתוסים אלו הוא לא עצם השטפון עצמו שריבוי המיתוסים מהווה הוכחה לקיומו האמיתי, אלא ריבוי המיתוסים המספרים על זעם האל בשל חטא האדם, ועל הנצלות אדם אחד נבחר.

ע"פ דרקו סובין למדע הבדיוני בימינו חשיבות רבה מאוד. ז'אנר זה מנסה לעיתים להסביר באופן של אנלוגיה מיתוסים המושרשים בתרבותנו.
Where the myth claims to explain once and for all the essence of phenomena, SF first
(posits then as problems and then explores where they lead (Suvin, 1979: p. 7
ההתפתחויות הטכנולוגיות של המאה העשרים, כפי שמציין ג'יימסון בספרו Postmodernism, or, The Cultural Logic Of Late Capitalism הם: מנוע קיטור, החשמל ופצצה האטומית. מול ההתפתחויות החשובות הללו שנועדו לסייע לאדם, קיים תמיד הפחד הגדול של האדם מהטכנולוגיה, ומהאפשרות שהטכנולוגיה תקום על האדם
להשמידו.

בעבודתי זו, ברצוני להוכיח שבשנים האחרונות קיים נרטיב על החוזר על עצמו בסרטי מדע בדיוני חשובים כמו כן לנסות לברר כיצד הנרטיב מתקיים בסרטים הספציפיים, ומדוע למעשה ישנה החזרה כזו על נרטיב העל.

תוכן העניינים
הקדמה - המיתוסים העתיקים בדבר השמדת האדם
סיבות אפשריות לקיום המיתוסים
התבנית הקבועה בסרטי מדע בדיוני
מהו מדע בדיוני
הגיבור בעל התכונות המיוחדות
המעבר בין רמות מציאות אחת לשניה
נרטיב העל של סרטי מדע בדיוני כפי שהוא מתבטא בקולנוע העכשווי
בלייד ראנר
פחד אפוקליפטי המתממש בסרטים שליחות קטלנית I ו- שליחות קטלנית II
המזח ופרדוקס הזמן
12 קופים
מאטריקס
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

מדע בדיוני · בלייד ראנר · המזח · מטריקס · פוסטמודרניזם · קופים · שליחות קטלנית · פנטזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות נרטיב העל בסרטי מדע בדיוני - מסעות בזמן וטשטוש גבולות", סמינריון אודות "התפתחות נרטיב העל בסרטי מדע בדיוני - מסעות בזמן וטשטוש גבולות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.