היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההתפתחות העתידית של מוסד הספריה כפי שמשתקפת בספרות המדע הבדיוני

עבודה מס' 041302

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התחזיות לגבי הספריה והספרנים והשתקפות תחזיות אלה בספרות המדע הבדיוני.

2,741 מילים ,8 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

כיום עובר מוסד הספרייה שינויים חסרי תקדים בדרסטיות שלהם ובלתי פוסקים. הספרייה של 1997 עם התקליטורים, מאגרי המידע, הספרים המדברים, הספרים האלקטרוניים, הקשר לאינטרנט וכו' אינה דומה כלל לספריות של 1977. ואילו היה מגיע ספרן מ1897- לבקר בספרייה מודרנית לא היה מוצא בה את ידיו ואת רגליו וספק אם היה מזהה את המוסד של היום כספרייה לפי הגדרתו.
וכשם שהספרייה של היום שונה מאוד מהספרייה של העבר כך אין כל ספק כי ספריית העתיד במאה הבאה בעוד 20 או 50 שנה תהיה שונה לפחות באותה מידה מהספרייה של היום. בין השאר תחזיות שונות מדברות על העלמות הספר המודפס כפי שאנו מכירים אותו היום והחלפתו בטכנולוגיות של "מציאות מדומה (וירטואלית)" שדרכה אפשר יהיה ל"היכנס" למציאות המתוארת בספרים. ויש גם המדברים על החלפת הספרן\מידען בטכנולוגיה ממוחשבת לחלוטין שתאפשר לצרכן נגישות מוחלטת מכל מקום לכל סוג מידע לו הוא זקוק.
התחזיות על עתיד הספרן והספרייה הן רבות ומגוונות וספק אם כולן יתגשמו אך מה שבטוח הוא שהספרייה של העתיד תהיה שונה מאוד מהספרייה כפי שאנו מכירים אותה היום ותתפתח בכיוונים שלא את כולם אנו יכולים לצפות כיום (מי יכול היה לצפות את האינטרנט או את ה"מציאות המדומה " לפני 30 שנה?).
ועם זאת מן הראוי שהספרן יכיר טוב עד כמה שאפשר את התחזיות והספקולציות השונות לגבי עתיד הספרייה והמקצוע כדי שיוכל להתכונן טוב יותר לקראת העתיד.
חלק מהספקולציות המעניינות ביותר בתחום אינן נמצאות רק בספריהם של חזאים עתידניים כמו אלוין טופלר (מחבר "הלם העתיד" וספרי חיזוי ידועים נוספים) אלא גם בסיפורת המדע הבדיוני. רבות מיצירותיה החשובות של סיפורת זאת עוסקות בדרך זאת או אחרת בהתפתחויות העתידניות של טכנולוגיות חיפוש המידע ובגרסאות עתידניות של מוסד הספרייה ומקצוע הספרן.
בעבודה זאת אסקור שורה של יצירות מדע בדיוני העוסקות בנושא ספריות העתיד ואדון בשאלה האים ניתן לראות מגמות דומיננטיות בתיאורים אלה, מגמות המושפעות מההתפתחויות בעולם ובמוסד הספרייה כיום.
הפרק הראשון בעבודה ייתן סקירה קצרה על התחזיות העתידניות המושמעות כיום לגבי עתיד הספר ומוסד הספרייה בעתיד. בפרק השני אסקור תיאורים שונים של ספריות העתיד המופיעים ביצירות מדע בדיוני ידועות שונות ואדון בשאלת סבירותם מבחינת מצב הטכנולוגיה הקיימת כיום.

תוכן עניינים:
הקדמה
הספרייה והספרנים בתחזיות עתידניות.
הספרייה והספרנים בספרות המדע הבדיוני.
סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

תגים:

מידענות · עתידנות · סיפריה · טכנולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההתפתחות העתידית של מוסד הספריה כפי שמשתקפת בספרות המדע הבדיוני", סמינריון אודות "ההתפתחות העתידית של מוסד הספריה כפי שמשתקפת בספרות המדע הבדיוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.