היישום אינו מחובר לאינטרנט

תצורת ההקטנה בספרות ילדים בספריהם של אלי רווה ונירה הראל

עבודה מס' 067196

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי התצורה הפורייה ביותר, מה תפוצת השימוש בצורנים השונים ומהם הצרכים מהם נובעת ההקטנה. וכמו כן האם קיימים הבדלים בין סופרים בתפוצה ובתצורה.

4,691 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מאז תחילת המאה הורחב אוצר המלים של השפה העברית לאין שיעור. מאות מלים התחדשו, נקלטו משפות לעז, או נוצרו על סמך יסודות קיימים. תהליך היצירה הלשונית מושפע מגורמים פנימיים וחיצוניים של תוכן, של נסיבות ושל ארגון מכאן ושל מבנה, כתיב וצליל מכאן. יש שגורמים אלה תואמים איש את רעהו, ויש שהם סותרים או מגבילים זה את זה. מכל מקום הם מכוונים את חידושי הלשון, את מהותם ואת צורתם, ובזכותם או בעטיים קונות מלים חדשות מסוימות כוח עמידות במלחמת הקיום ורעותיהן דועכות ונעלמות (סיוון 1964).
הדרכים להרחבה של אוצר מלים בעברית שונות ומגוונות. יש הנשענות על יסודות קיימים/שאולים ומהם מרחיבות, גוזרות או מפיקות צורות חדשות, ויש המתבססות על הפקה ראשונית. מכאן או מכאן, דרכים אלו משמשות ליצירת מלים הן את אנשי האקדמיה והן את הדוברים היוצרים מלים מטעמי סגנון או בעקבות צורך חד פעמי.
בעבודה זו, ברצוננו להתמקד בדרכי תצורת ההקטנה בספרות ילדים אצל הסופרים אלי רווה ונירה הראל, לבדוק מהם הצרכים המביאים לשימוש בדרכי התצורות השונות, אלו תצורות פוריות יותר ומהם ההבדלים בשימוש בדרכי התצורה השונות אצל הסופרים השונים. קודם לכן, נתאר את דרכי היצירה המילונית בעברית בת זמננו, המיוחד בספרות ילדים בעניין השפה ודרכי תצורת ההקטנה בספרות זו.

תוכן עניינים:
א. מבוא
1. רקע תיאורטי
2. מטרת המחקר
3. הנחות והשערות
ב. שיטות מחקר
1. קורפוס
2. כלים
3. מהלך העבודה
ג. תיאור הממצאים
1. נירה הראל
2. אלי רווה
3. השוואה בין דרכי התצורה המשמשות את אלי רווה לבין אלו המשמשות את נירה הראל
4. סיכום תוצאות
ד. מסקנות ודיון
ה. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בכל שפה חלים שינויים בתחומים שונים. שפות משתנות מבחינת ההיגוי, הכתב, אוצר המילים, התחביר ואף בצורות הנגזרות מן המילים הבסיסיות. בתחום אוצר המילים מתבטאים השינויים הן ביצירה של מילים חדשות וביצירת משמעים חדשים למלים קיימות ,והן בהתיישנות מלים ובהמרת משמעים ישנים בחדשים.
בהתפתחות המערכת המילונית בעברית, הרחבת אוצר המלים נעשית בשתי דרכים עקריות: ברמת השורשים וברמת הבסיסים. יצירה של בסיסים חדשים יכולה להיות מושגת בשתי דרכים עיקריות: שאילה או/וגזירה ומן הצד השני הפקת שורשים חדשים יכולה להתרחש על סמך תהליכים של הרחבה, הפקה ראשונית או הפקה מבסיס שאול (ניר, 1993).

תגים:

מילים · עברית · בלשנות · לשון · מילונית · ספרות ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תצורת ההקטנה בספרות ילדים בספריהם של אלי רווה ונירה הראל", סמינריון אודות "תצורת ההקטנה בספרות ילדים בספריהם של אלי רווה ונירה הראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.