עבודות [172-180] מתוך 1631 :: [עמוד 20 מתוך 182]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 68558 SHOPPING CART DISABLED
חירות שוויון ודמוקרטיה במשנתו של תומאס ג'פרסון., 2003.
דיון קצר בשאלה האם הייתה עקביות ברעיונותיו הדמוקרטיים-רפובליקניים או שמא תמורות החברה השפיעו על רעיונותיו ותפיסותיו.
1,618 מילים (כ-5 עמודים), 4 מקורות, 164.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
לא ניתן לדון בהצהרת העצמאות האמריקנית ובמהפכה האמריקנית מבלי להזכיר את תרומתו של תומאס ג'פרסון (Jefferson), פוליטיקאי אידיאולוג ומהפכן, אשר הטביע את חותמו על תקופתו ברעיונות מהפכניים, שהשפיעו על אורח חייהם של תושבי אמריקה מאז ועד היום. התקופה שאסקור היא השליש האחרון של המאה ה-18 עד השליש הראשון של המאה ה-19-תקופת חייו של ג'פרסון.

ג'פרסון שהיה בין כותבי הצהרת העצמאות האמריקנית ראה בחירותו של היחיד ערך חשוב מאין כמותו והפך אותו לייעוד חייו. רעיונית, היה זה הוא שהניח את היסודות הראשוניים לממשל דמוקרטי. ג'פרסון חזר והדגיש את חשיבותה של ההשכלה ואת חשיבות חינוכו של העם, וראה בהם גורם שיקנה יציבות למדינה הדמוקרטית, הוא מימש זאת בכך שייסד את האוניברסיטה של וירג'יניה. ג'פרסון היה בעל השקפות קוסמופולטיות, אך העמיד את אהבתו לעם האמריקני בראש סדר העדיפויות. בעבודתי זו אבקש לבחון את דרכו של תומאס ג'פרסון, אבדוק האם הייתה עיקביות ברעיונותיו הדמוקרטיים-רפובליקניים או שמא תמורות החברה השפיעו על רעיונותיו ותפיסותיו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ג'פרסון והעבדות
3. הכרזת העצמאות של אמריקה
4. אמריקני בצרפת
5. מהפכת ההשכלה על פי ג'פרסון
6. יחסי ג'פרסון הימלטון
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
תומאס ג'פרסון נולד ב 1743 בוירג'יניה, אחת מ 13 המושבות ביבשת הצפון אמריקנית שבשליטת הכתר הבריטי. ג'פרסון היה בנם של פטר ג'פרסון, יליד משפחה קשת יום, שנישואיו לג'ין רנדולף, בת למשפחה בעלת מעמד אצילי, הקנו לו מעמד חברתי גבוה לצד עושר כלכלי על אדמת וירג'יניה, שאופיינה באדמות שדה מעובדים ובשטחים חקלאיים רבים, ועיקר כלכלתה מושתתת על עבודה קרקעית - חקלאית. הדת השלטת פרוטסטנטית לזרמיה, השפה המדוברת באזור זה היא השפה האנגלית זאת משום שרוב האולכלוסייה הלבנה מוצאה בריטי. ג'פרסון היה נער רגיל, למד לטינית ויוונית, התחנך בקולג' והתמחה במשפטים. סביבתו של ג'פרסון והרקע החברתי מתוכו צמח הייתה קבוצה משפחתית קטנה של לבנים לצד קבוצה לא גדולה של עבדים שחורים'(1).
 
עבודה מס' 68557 SHOPPING CART DISABLED
הקיסרות הנפוליונית, 2003.
סקירה קצרה של האופן בו ביסס את שלטונו במקביל לארגון מחדש של המשטר בצרפת.
1,376 מילים (כ-4 עמודים), 3 מקורות, 131.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
כאשר דנים בהיסטוריה של צרפת, חובה מלהזכיר את אחת הדמויות המשפיעות ביותר שקמה על אדמת צרפת, דמות שהפכה למיתוס שלא התעמעם גם בחלוף מאתיים שנים, הלוא הוא נפוליאון בונפרט(Bonaparte), 1769-1821. נפוליון נולד בקורסיקה, את לימודיו החל באקדמיה הצבאית, ומשם בגיל 15 עבר לקולג' הצבאי אשר בפריס. צרפת שלפני עלייתו הינה אחת מחמש המעצמות ששלטו באירופה ובינהם אנגליה, פרוסיה, רוסיה ואוסטריה. התקופה הנפוליונית, מראשיתה ועד סופה, הייתה קצרה יחסית, אולם במהלך עשרים השנים האלה 1796-1815, בהם מונה למפקד הצבא הצרפתי באיטליה ועד תבוסתו בשדה הקרב, חולל נפוליון גדולות: הוא ניהל שישים קרבות, כבש שטחים נרחבים, יזם חקיקה אזרחית עצומה וארגן מחדש את מנגנוני השלטון.

   אי אפשר לנתק את הישגי צרפת בתקופה זו בלי להתייחס לדמותו של נפוליון, על אישיותו המורכבת מפרטים כה רבים, רודן כאריזמטי, כובש, מחוקק, שאפתן ואסטרטג. אלה ועוד הביאו אותו לעמוד בראש צרפת בזמן כה מועט אך אינטנסיבי ורב התרחשויות, שלא לומר גורלי. את אירועי הקריירה של נפוליון, את החותם הכביר שהטביעה הקריירה שלו על אירופה ניתן לראות מאז ועד ימינו.נפוליון עלה לשלטון בתקופה רגישה מבחינתה של צרפת. המהפכה הביאה להישגים מרשימים, אך נוצר צורך במנהיג שישמור על ההישגים ויעביר אותם לשפה מעשית. האדם הזה היה נפוליון שעשה שימוש בהישגיו המדהימים בשדה הצבאי כדי להציב עצמו כמנהיג המשתמש בכלים דומים גם בשדה המדיני. לפיכך אין לנתק את ארגון המשטר מחדש בצרפת מדמותו העוצמתית של האיש שחולל את השינויים הללו. בעבודתי זו אסקור את תקופתו של נפוליון ואבדוק את האופן בו בסס את שלטונו במקביל לארגון מחדש של המשטר בצרפת, במיוחד לאור הטלטלה הכבירה שהביאה המהפכה הצרפתית לפניו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. עליית נפוליון לשלטון על רקע הישגי המהפכה
3. ארגונה מחדש של צרפת
4. סיכום
5. ביביליוגרפיה

מתוך העבודה:
בין השנים 1789-1799 מבצע נפוליון את הקריירה הצבאית - מלחמתית שלו הלכה למעשה, הוא מטפס בסולם הדרגות, וכבר ב 1793 מקבל את דרגת הגנרל. שורת הנצחונות הגדולים שלו במסעות המלחמה באיטליה בין השנים 1796/7, חשפו מצביא רב תושייה המסוגל לשלוט ולנהל ביעילות רבה. באותה תקופה נמצא השלטון בצרפת בידי הדירקטוריון אשר ניסה לפתור את הבעיות הלאומיות של צרפת באמצעות כיבושים. אך הם אבדו לצרפת במלחמה שהחלה ב 1798. ולכן, כדי לשמר את הישגי המהפכה, הבינו שיש לשים את השלטון בידי דיקטטור צבאי. שמועות אלו הגיעו אל איש הצבא הגאון שהיה בתקופה זו במסעותיו במצרים וארץ - ישראל, ולכן חזר לצרפת ובאמצעות חילים השתלט על האסיפה, והתגבר על נציגי העם שהתנגדו לדיקטטורה כך הפך נפוליון לקונסול הראשון².
 
עבודה מס' 68556 SHOPPING CART DISABLED
סוף מלחמת העולם הראשונה - הסכם לוקארנו, 2003.
סקירה קצרה של הגורמים והנסיבות שהביאו לחתימה על "חוזה לוקארנו", אבחון הצלחותיו, כישלונותיו ומבחן התוצאה.
1,384 מילים (כ-4.5 עמודים), 3 מקורות, 131.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
סיום מלחמת העולם הראשונה הותירה את יבשת אירופה הרוסה, מפולגת ומותשת ממלחמות. בשנות העשרים של המאה העשרים התחוללו באירופה שינויים, שלאור העובדה שאירופה היא היבשת המשמעותית באותה עת, היוו גורם מכריע בסכסוך בזירה הבינלאומית. היחסים בין רבות ממדינות המובילות באירופה, לאחר מלחמת העולם הראשונה, היו מתוחים. צרפת, בריטניה, גרמניה, רוסיה, ואיטליה היו דומיננטיות ביבשת, והיוו הציר המרכזי לסכסוכים.  

המצב באירופה הביא את המעצמות המובילות למסקנה שרק על ידי השכנת שלום ושיתוף פעולה יביאו את אירופה תוכל להשתקם ולהתאושש מהנזק הכלכלי שגרמה המלחמה, ואכן, באותם שנים נחתמו מספר חוזי שלום ואמנות בין מדינות. אחד ההסכמים המרכזיים הוא חוזה לוקארנו, בו אדון בעבודה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
אירופה לאחר המלחמה
יבשת בדיפלומטיה
יתרונות וחסרונות ההסכם
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

מתוך העבודה:
סיום מלחמת העולם הראשונה חשף מספר גורמים למתיחות ביבשת האירופית. את הסכנה הגדולה ביותר ליציבות באירופה סיפקה גרמניה, או כפי שכינוה "הסכנה הגרמנית". בתום המלחמה, יזמו המדינות המנצחות את "חוזה וורסאי", שהביא על גרמניה מספר לא מבוטל של גזירות כלכליות שהתבססו על תשלומי פיצויים למדינות המנצחות. גם ברמה הצבאית הוגבל צבאה וצומצם, ובנוסף הייתה תחת פיקוח מדינות שונות בכדי שלא תשוב להתחמש בצורה שתסכן את אירופה שוב(1).
 
עבודה מס' 68545 SHOPPING CART DISABLED
מקומות קדושים, הנצחה וזיכרון - נבי סמואל (קבר שמואל הנביא), 2007.
סקירה היסטורית ובחינת מקומו בשלוש הדתות.
2,757 מילים (כ-8.5 עמודים), 8 מקורות, 219.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מיקומו האסטרטגי של נבי סמואל, בגובה של 885 מטר מעל פני הים, הופך אותו לאחד האתרים הבולטים ביותר בסביבות ירושלים, ולכן לא יכול היה נבי סמואל שלא למלא במרוצת ההיסטוריה תפקיד משמעותי. מבחינת קדושה, קדוש האתר לנוצרים, ליהודים ובמידה פחותה גם למוסלמים. הצלבנים כינו את המקום "הר השמחה" כיוון שכאשר עלו לירושלים מכיוון מישור החוף דרך בית חורון (בשנת 1099), נגלתה ירושלים לעיניהם ממקום זה בפעם הראשונה.

בצליינות הנוצרית מוכר נבי סמואל בשם "ארימתיאה" (רמה המקראית) או "שילה" (גם המקראית), ובמקורות היהודיים הוא נקרא תמיד בשם "רמה". אלמוקדיסי, גיאוגרף מוסלמי בן ירושלים מהמאה ה-10, מכיר את המקום בשם "דיר שמואל" (מנזר שמואל), וכיום נתקבע שמו של המקום על-פי המקור הערבי - נבי סמואל. כפי הנראה, במשך הדורות זוהה המקום כקבר שמואל הנביא, בואריאציה זו או אחרת, אולם המקורות הלמדניים הנוצריים העדיפו להעניק למקום שם מוכר יותר להמוני הצליינים שלא הכירו את ארץ ישראל (שילה), והיהודים נתנו לו את השם אותו זיהו עם שמואל המקראי (רמה), ורק הערבים, שלא היו כבולים וצמודים לטקסט דתי, קראו למקום בשמו המקורי, כפי שהיה ידוע במשך מאות בשנים - נבי סמואל .

בפרקים הבאים אנסה לבחון בקצרה את ההיסטוריה של המקום, את הקשר הרופף בין "נבי סמואל" לבין קברו של שמואל הנביא וכן את תופעת העלייה לרגל למקום במשך הדורות, בעיקר העלייה לרגל הנוצרית והיהודית.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק ראשון: ההיסטוריה של נבי סמואל
חלק שני: זיהוי נבי סמואל עם קברו של שמואל הנביא
חלק שלישי: העלייה לרגל לקברו של שמואל הנביא
סיכום
רשימת קריאות

מתוך העבודה:
בצליינות הנוצרית המסורתית, העלייה לרגל אל המקומות הקדושים, היא בעיקרה תהליך מעגלי. יציאה מן החברה, מסע שבמהלכו הצליין חווה חוויה רגשית, שיא רוחני שבסיומו חזרה לביתו ולחברה, ובכך משלים המאמין את מסעו הצלייני. המסעות הצלייניים אל ארץ הקודש התחילו כבר בתקופה הביזנטית. בשנת 325 התקיימה ועידת ניקאה בה הצהיר קונסטנטינוס על הנצרות כדתה הרשמית של האימפריה. הנוצרים, שעד אז היוו דת מיעוט נרדפת, זכו לתמיכה נרחבת מצד הקיסר החדש. ארץ הקודש שנפתחה בפניהם, העלתה את האפשרויות לעלות לרגל לאתרי הקודש הנוצריים, אתרים אודותיהם שמעו וקראו בספרי הקודש, אך טרם זכו לראות במו עיניהם. בתקופה זו אתרי העלייה לרגל המרכזיים היו ירושלים ובית לחם.

כפי שראינו בחלקים הקודמים, ובעיקר אם אנו מסתמכים על עדותו של אלמוקדיסי מהמאה העשירית, ניתן לשער כי עד הכיבוש הצלבני לא שימש נבי סמואל כמקום תפילה נוצרי, יהודי או מוסלמי, אלא שימש כמנזר, חרב או פעיל.
 
עבודה מס' 68538 SHOPPING CART DISABLED
הנשים היהודיות בזמן מסע הצלב ה-1, 2003.
התפקידים השונים אותן מילאו הנשים בעת "מוות על קידוש השם".
3,855 מילים (כ-12 עמודים), 7 מקורות, 263.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודה זו בחרתי לבדוק את הנושא: נשים בזמן מסע הצלב הראשון, כאשר אתמקד בתפקידים אותם מילאו הנשים במעשה הנקרא: "מוות על קידוש השם".

על מנת להראות כי מדובר על תופעה רווחת שבבסיסה עומדת עמדה בעלת פן תיאולוגי, אציג  את הסביבה הפיזית בה חיו הקהילות היהודיות בין המאות ה- 11 - 13.
אעמוד על השוני המאפיין את הדת הנוצרית  מהדת היהודית כשבבסיס שוני זה קיימת ההבנה העמוקה כי אותם יהודים שבחרו למות על קידוש השם, עשו זו מתוך התרסה כלפי הנצרות ולמען האדרת שמו של אלוהים ברבים.

כדי לראות את תפקידם של נשים בזמן מסע הצלב ה-1 אתייחס לכתיבה המיוחסת למאה ה-11, היינו הזמן בו התקיים מסע הצלב ה- 1, 1096.
לאחר מכן, אתייחס לכתיבה יותר מאוחרת המתייחסת למאה ה- 12 בו התקיים מסע הצלב ה-2.
אראה כי גם כתיבה המיוחסת לאותו הזמן בו ארע מסע הצלב מראה את הנשים בפן שונה לגמרי.
אם במקור אחד נשים נתפסות כדומיננטיות, פעילות ועצמאיות, הרי שבמקור אחר נשים נתפסות כפסיביות, בעיתיות והן זוכות לפחות חשיפה ומעשיהן אינם מוערכים.
כמו כן אראה כי מעמדן של הנשים מוסיף להישחק בייצוגים המרטירולוגים השונים המיוחסים גם למאה ה- 12, ואמנה את הסיבות שבעטיין נשים אינן זוכות לאותה ההכרה ולאותו הייצוג.

המקורות השונים אליהם אתייחס על מנת לתת תמונה כמה שיותר אמינה למאורעות הזמן הם כרוניקות ופיוטים. אולם גם למקורות אלו יש להתייחס בספקנות, את מקורות אלו יש לחקור   דרך ההנצחה היהודית כניסיון לבנות מורשת מרטירית אשר בבסיסה נמצאת התפיסה כי יש  להבנות ולהראות לדורות הבאים את הדרך הנכונה להנצחת שמו של אלוהים על מנת שגם הם ילכו באותן דרכים וינהגו באופן דומה(1).

תוכן עניינים:
מבוא
יהדות אשכנז בזמן ימי הביניים
תפקידי הנשים בזמן מסע הצלב ה- 1
האם חל שיפור במעמד הנשים לאחר מסע הצלב ה-1
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
היסודות המטפחים את קידוש השם לא היו נחלת יהדות אשכנז בלבד, אולם יהדות זו בולטת בגבורתה. הכל מעיד על כך כי מספר האנשים אשר מתו על קידוש השם עלה על מקרים של כניעה לידי האויב. היוצא להרג על קידוש השם מסוגל לראות ראייה חושית כמעט את השכר המזומן לו על קיום הגדולה שבמצוות.
המקור למסירות הנפש היהודית היא בשלילה המוחלטת ששללה היהדות העתיקה את האלילות.
שלב חדש בהתפתחות המרטירולוגיה הגיעה בשעה שיהודים נתבעו למסירות נפש נוכח הלחץ שהפעילו אנשי החברה הנוצרית שבקרבה ישבו.
 
עבודה מס' 68524 SHOPPING CART DISABLED
ניתוח יצירה- זמנים מודרניים- צ'רלי צ'פלין, ארה"ב, 1936, 2008.
האם קומדיה, בדויה, עלילתית ללא מרכיבים דוקומנטרים יכולה להוות מקור היסטורי?
1,429 מילים (כ-4.5 עמודים), 7 מקורות, 164.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
סרט הקולנוע "זמנים מודרניים" (1936) בבימויו ובכיכובו של צ'רלי צ'פלין  הוא קומדיה נפלאה, יצירת מופת קולנועית והומניסטית המכילה בה נקודת מבט ביקורתית, חדשנית ויחידה במינה. את סרטו "זמנים מודרניים" יצר צ'פלין בשנות ה-30 של המאה ה-20, בתקופה שלאחר המשבר הכלכלי בארצות הברית. עלילת הסרט מתרחשת גם כן בתקופה זו. השאלה הנשאלת היא האם ניתן ללמוד ולהסיק מהיצירה מידע ומסקנות על התקופה בה היא נוצרה. האם קומדיה, בדויה, עלילתית ללא מרכיבים דוקומנטרים יכולה להוות מקור היסטורי? בחרתי לבחון נושא זה תוך התבוננות במרכיבי היצירה ובביקורת החברתית המועברת דרכה.

מתוך העבודה:
בשנים המוקדמות, הייצור ההמוני גרם להרעת התנאים של העובדים במפעלים, עד כדי יחס אינסטרומנטאלי לעובדים לצד פס-היצור (Atack, 1994). ניתן לזהות את היחס הבלתי אישי וחוסר ההתחשבות של ההנהלה בעובדים בחלק זה של הסרט, את המיכון השולט בכל הקשור ליום העבודה. החל בעבודה עצמה- מונוטונית, מכאנית, חסרת מעוף או יצירתיות, בהוראות המוקלטות- המועברות דרך מסך וכלה בשימוש במכונת האכלה שמטרתה לבטל את הצורך בהפסקת צהרים לעובדים ובכך להעפיל על המתחרים.
 
עבודה מס' 68517 SHOPPING CART DISABLED
אחד העם - הגלות וערביי הארץ, 2009.
יחסו של אחד העם אל הגלות וליחסי היהודים והערבים בארץ ישראל
2,687 מילים (כ-8.5 עמודים), 10 מקורות, 109.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הגותו של אחד העם מהווה מכלול המטפל בשאלת הזהות היהודית על רקע משבר הזהות בעולם היהודי. תכליתה של עבודה זו להרחיב, להעמיק ולדון אודות מורשתו של אחד העם, יחסו אל הגלות ותפיסתו את יחסי היהודים-ערבים בארץ ישראל, תוך כדי ניסיון לברר כיצד הוא תופס את ההמשכיות ההיסטורית של העם היהודי. חלקה הראשון של העבודה יעסוק בחייו ובפועלו של האיש, ובתיאור של עיקרי רעיונותיו על רקע היסטורי כולל. החלק השני עניינו בהתפתחותה של שאלת היהודים, בפתרונות שהוצעו לשאלה זו וביחסו של אחד העם אל הגולה. החלק השלישי יבחן את השקפתו של אחד העם על יחסי היהודים והערבים בארץ ישראל. עיקרי דברים ומסקנות יובאו בסיכום העבודה.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק א: אחד העם - האיש, פועלו  ועיקרי רעיונותיו
פרק ב: היחס לגלות
פרק ג: תפיסת יחסי היהודים-ערבים בארץ ישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
אחד העם היה מהראשונים שהפנו את תשומת ליבה של התנועה הציונית לבעיית היחסים עם הערבים בארץ-ישראל. במאמרו "אמת מארץ-ישראל", שנכתב לאחר ביקורו הראשון בארץ-ישראל בשנת 1891, הוא כתב כי טעות היא לראות בערבים "פראי מדבר" שאינם רואים ואינם מבינים את הנעשה מסביב להם, וידע לחזות כי אם ידחק היישוב היהודי את רגלי הערבים היושבים בארץ ישראל - הללו יתנגדו לו בתוקף.
 
עבודה מס' 68509 SHOPPING CART DISABLED
האינתיפאדה 1987, 2003.
הסיבות, התקשורת, והתגובות בעולם.
12,038 מילים (כ-37 עמודים), 33 מקורות, 219.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודה סקרנו את מהלכה של האינתיפאדה הראשונה מכמה היבטים: סיבות להתקוממות, תפקידה של התקשורת, התארגנות שני הצדדים לקראת המאבק והתגובות בעולם.
הסיבות להתקוממות נחלקו לסיבות חברתיות וכלכליות. בראש ובראשונה רצה העם הפלסטיני להתנער מהשלטון הישראלי שנכפה עליו ממלחמת ששת הימים. העם הבין שאש"ף ומדינות ערב לא יפתרו את הבעיה עבורם. שנית חלק מהאוכלוסייה חי בתנאי צפיפות ודוחק איומים. ובנוסף לזה המצב הכלכלי שדווקא תפס תאוצה בשנות השבעים התדרדר ואוכלוסיות רבות נפגעו.
כידוע, ההתקוממות פרצה בהפתעה מוחלטת לישראל לאש"ף ולסביבה החיצונית. בצה"ל לא צפו את ההתקוממות ומכאן שלא היו ערוכים למצב החדש עם פרוץ האינתיפאדה. המתקוממים חידשו תשתיות ישנות שנוהלו על ידי אש"ף, וזה האחרון הפך להיות המייצג הבלעדי של העם הפלסטיני.
החשיפה התקשורתית גרמה ליצירת הדימוי השלילי על צה"ל ולאהדת הקהל את המיעוט החלש. העולם ראה ולא שתק. נשיאים ושרי חוץ יזמו תוכניות, וההתייחסות לעם הפלסטיני גדלה. אומנם, המייצג של העם הפלסטיני איננו חביב הקהל, אך הסימפתיה לעמו גברה. למעשה אלמלא התקשורת לא היה חל שינוי איכותי בהכרה של העם הפלסטיני. וכאשר הבינה ישראל את הצורך למשא ומתן עם מנהיגי הערבים מתחילת האינתיפאדה הדבר היה מאוחר מדי: השליטה הייתה בידי אשף ותומכיו בהנהגה המקומית בשטחים והמחיר עלה.
התקשורת העלתה את הנושא הפלסטיני לסדר היום בכל רחבי העולם. ובאמצעותה השיגה  ההתקוממות מספר דברים חשובים: הסתלקותה של ירדן מתביעתה לשטחים, הכרה של האמריקנים באש"ף, וללחץ מדיני על ישראל בעולם. התגובות בכל רחבי העולם גברו. דבר שחייב את מדינת ישראל לפנות לאפיקים של פתרון מדיני ולא צבאי. ואכן החלה הידברות בין הצדדים וקמו יוזמות שלום הן בתוך המדינה וגם יוזמות שלום וועידות בינלאומיות.

תוכן עניינים:
1. ראשית האינתיפאדה - תחילתה וסיבות לפריצתה
סיבות כלכליות
סיבות דמוגרפיות
2. התקשורת בזמן האינתיפאדה
תקשורת בינלאומית וישראלית
התקשורת הפלסטינית
3. התארגנות שני הצדדים להתקוממות
התארגנות פלסטינית
ערביי ישראל באינתיפאדה
התארגנות של צה"ל
4. תגובות בעולם ויחסים בינלאומיים
מעורבות ירדן
מעורבות מצרים
מעורבות סוריה
מעורבות עיראק
מעורבות ארה"ב
מעורבות אירופה
מעורבות בריטניה
ועידת מדריד

סיכום
רשימה ביבליוגרפית

מתוך העבודה:
בחבל עזה - בין השנים 1975 - 1981 גדלה האוכלוסייה בשיעור ממוצע שנתי של 2.8%, גידול של 73 אלף נפשות. ו בין 1982 - 1987 גדלה האוכלוסייה בשיעור ממוצע שנתי של 3.4%, גידול של 95.2 אלף נפשות (לא כולל את 7000 הנפשות מאזור רפיח, שהוחזר ב- 1982 למצרים). הגידול באוכלוסיית הפלסטינים נבע מכמה סיבות והן עליה בריבוי הטבעי, ירידה במאזן ההגירה מזרחה וירידה בשיעור התמותה. תנאי החיים במיוחד ברצועת עזה היו קשים כל השנים, אך הם הפכו לקשים יותר עם גידול האוכלוסייה. על שטח של 390 מ"ר חיו כ- 630 אלף נפשות. כמחצית מהפליטים שבעזה גרו בתנאים תת אנושיים במחנות הפליטים, שני שליש מהשאר חיו בשכונות עוני והשליש הנותרים חיו בתנאים סבירים יותר. הפער בין הציפיות למצב הקיים וההבדלים שזיההו הפלסטינים בינם לבין הישראלים הגביר את הרצון להתקוממות. (8)
 
עבודה מס' 68500 SHOPPING CART DISABLED
השואה בראי הקולנוע, 2010.
ניתוח של ארבעה סרטים.
4,387 מילים (כ-13.5 עמודים), 10 מקורות, 164.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מה אנו רואים כשאנו מסתכלים? על שאלה זו לצוץ במוחנו בכל פעם שאנו רואים, מסתכלים ומתבוננים בטקסט או בכל דימוי ויזואלי באשר הוא. הקולנוע חוטא כאשר הוא שם אותנו, הצופים, במקום אליו אנחנו לא שייכים. כך טוען סרז' דני במאמרו נגד הקולנוע אשר מראה לנו דברים במציאות אותה הוא בורא, במקום לחשוף את העולם כפי שהוא באמת, במקרים רבים בזוי ואבסורדי.
בעבודה זו אדון בארבעה סרטים העוסקים בשואת יהודי אירופה ואנסה להבין מה מראים לי בכל סרט, כיצד מראים לי ומדוע. דרך ארבעת הסרטים אנסה לבחון את עמדת היוצר, מקומו ביצירתו ומקומי כצופה, תוך ניסיון להבין את נקודת המבט הכללית של הסרט. לצורך כך אנסה לבחון סרטים המגיעים מתפיסות, עמדות וגישות קולנועיות שונות, וכמו כן מתקופות אחרות. הסרטים בהם אדון הם: רשימת שינדלר, לילה וערפל, הזייפנים ושואה. שואת יהודי אירופה חרוטה בזיכרון העולמי ומהווה ייצוג משמעותי בבניית הזהות בתרבות המערבית של ימינו אם כן נראה לי חשוב ומעניין לדון בעניין זה דרך הקולנוע.

מתוך העבודה:
מעצם היותה של השואה אחד האירועים המרכזיים אם לא המרכזי ביותר במאה העשרים, בחרו דניאל לוי ונתן שניידר להדגים דרך ייצוגיה את עיצוב הזיכרון הקוסמופוליטי. לטענתם "זיכרונות לאומיים ואתניים משנים את צורתם בעידן הגלובליזציה ולא בהכרח נמחקים. הם ממשיכים להתקיים, כמובן, אבל מתהליכי הגלובליזציה נגזר שעיצובם של זיכרונות לאומיים שונים נעשה בכפוף לדפוסים משותפים" (לוי ושניידר 400). השואה מייצגת נקודת מפנה בדרך ההסתכלות של מדינות העולם אל העתיד. השואה למעשה, לעולם לא תיחקק בזיכרוננו כפי שנחקקה בזיכרונם של הניצולים, ולפיכך כל דור וכל תרבות זוכרת את השואה באופן שונה.
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/06/2017
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
אירופה
אפריקה
ארה"ב
העת החדשה
העת העתיקה
יהודית
ימי הביניים
ישראל
כללי
מזרח התיכון
מיעוטים
ציונות
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [172-180] מתוך 1631 :: [עמוד 20 מתוך 182]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 :: עמוד הבא >>