היישום אינו מחובר לאינטרנט

המוות בעיני חז"ל- דמותם וסיפורי פטירתם של חכמים

עבודה מס' 068951

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמותם ומותם של רבי יוחנן בן זכאי ורבי עקיבא לאור פרשנות מסורתית, מודרנית והשוואת גישות שונות.

9,620 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו ארצה לעסוק בנושא דמותם וסיפורי פטירתם של חכמים במסגרת הקורס- "המוות בעיני חז"ל".
כל אדם נקרא למות אלא "שאינו יודע אימתי הוא נקרא למות". בחיינו קיים יחס מורכב אל המוות: מחד, אנו עסוקים שעות רבות בתכנון העתיד אותו אין אנו יודעים. מאידך, אנו מתחמקים מהתמודדות עם הדבר הוודאי היחיד שבחיינו: המוות.

בדומה לנו, גם אצל חכמים קיים יחס מורכב אל תופעת המוות, ניתן לזהות בחז"ל מחלוקת קוטבית בין שני דפוסי יחס בסיסיים לתופעה: יש הרואים במוות מציאות שלילית וכפויה ויש הרואים בו דבר חיובי ורצוי כי מבחינתם המוות הוא הגאולה לנפש, נראה ששני דפוסי יחס אלו נובעים משתי תפיסות חיים שונות.

עבודה זו עניינה בדמותם ומותם של רבי יוחנן בן זכאי ורבי עקיבא לאור פרשנות מסורתית, מודרנית והשוואת גישות שונות. מטרתי בעבודה זו היא לבדוק האם היה קשר בין דרך חייהם ופועלם לבין הדרך בה סיימו את חייהם, ומה הייתה תפיסתם אל המוות, תפיסה שלילית או חיובית, כאמור לעיל.
לפיכך, בשני הפרקים הראשונים אתמקד במספר מדרשי חז"ל, בשילוב פרשנויות מסורתיות ומודרניות ואסיק מהם על מאפייניהם, חייהם ופועלם של רבי יוחנן בן זכאי ורבי עקיבא שהיו מדמויות המפתח בעם ישראל.
הפרק השלישי שהוא הפרק העיקרי יעסוק בסיפור פטירתם של רבי יוחנן בן זכאי ורבי עקיבא, כפי שמובא במחשבת חז"ל.
בפרק הרביעי בעבודה אביא את הדומה והשונה בין שני אישים אלו לגבי מאפייניהם ושעת פטירתם.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
פרק א: אפיון דמותו של רבן יוחנן בן זכאי
1. ראשיתו של רבן יוחנן בן זכאי
2. רבן יוחנן בן זכאי בעת ולאחר החורבן
פרק ב: אפיון דמותו של רבי עקיבא
1. ראשיתו של ר' עקיבא
2. ר' עקיבא בעת ולאחר החורבן
פרק ג: שעת פטירתם של רבן יוחנן בן זכאי ורבי עקיבא
1. מותו של רבן יוחנן בן זכאי
2. מותו של רבי עקיבא
פרק ד: הדומה והשונה בסיפורי חייהם ושעת פטירתם של ר' עקיבא ורבן יוחנן בן זכאי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי האגדה ריב"ז חי 120 שנה: "רבן יוחנן בן זכאי עסק במסחר ארבעים שנה, ושימש חכמים ארבעים שנה ופרנס את ישראל ארבעים שנה".
במסכת סוכה מצוין כי שמונים תלמידים היו להלל הזקן..... הקטן והמועדף שבכולם הוא רבן יוחנן בן זכאי, בשל שלמד הרבה תורה, ובגין חוכמתו הרבה קרא הלל לריב"ז "אב לחכמה ואב לדורות" - הלל ראה בו את הכוח שמעביר חכמה לדורות. מכאן לומדים כי בתקופה שלמד הוראה היה תלמידו של הלל, ולאחר מכן ממשיך דרכו של הלל להרבצת תורה ברבים(1).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המוות בעיני חז"ל- דמותם וסיפורי פטירתם של חכמים ", סמינריון אודות "המוות בעיני חז"ל- דמותם וסיפורי פטירתם של חכמים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.