היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות האישה בשירה העברית

עבודה מס' 010491

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מעמד האישה ודימויה כפי שהוא בא לידי ביטוי בשירה העברית מאז תחילת המאה עד ימנו.ניתוח של שירים ופזמונים מול השינוי בתרבות.

6,065 מילים ,17 מקורות

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את מעמד האישה ודימויה כפי שהוא בא לידי ביטוי בשירה העברית מאז תחילת המאה ועד ימינו. הניתוח יערך על פי שירים ופזמונים, תוך ניסיון לבדוק את תוכנו מול תפקידי המין המיוחסים לאישה מחד, ומול השינוי בתרבות הפוליטית והחברתית.

מעמד האישה היה נחות לכל אורך ההיסטוריה, ואף אצל העם היהודי, הידוע במוסריותו הגבוהה, מעמדה היה לעיתים לא ברור והיא היתה נתונה לחסדי בעלה. גם בגולה היהודים היו צריכים להכפיף עצמם לתכתיבי הגויים, ובמקרים המעטים בהן פנו נשים לבתי דין גויים, הרי מעמד האישה במשפט ששרר בארצות אירופה לפני מאתיים שנה היה נחות, ולנשים היה קשה לפנות בתביעות אישות כלפי בעליהן. לרוב לנשים לא היה מעמד משפטי עצמאי והן היו נתונות למרות אישיות משפטית אחרת. לאור זאת,ולאור לחץ החברה היהודית שלא ידעה כמעט גירושין, מעמד הבעל היה על העליונה ויכול היה להתייחס לאשתו בצורה לא נאותה, כל זאת ללא חשש רב.
אי לכך ההתייחסות בספרות ובשירה העברית הקדומה הם בהתאם: אישה כנועה, רגשנית שזכויותיה אינן רבות.

כאשר אנו סוקרים את התהליכים והשינויים עלינו להזכיר בקצרה את השינויים שחלו בחברה הישראלית מאז דור הצבר. השינויים היו שינויים כלל ערכיים. החברה נעשתה יותר חומרית, יותר פתוחה להשפעה המערבית המתירנית ויותר פתוחה לעקרונות נהנתנות אישית- ראיית העולם דרך חור הגרוש וחתירה לנהנתנות מינית וחומרית אחרת.

ראשי פרקים
1.מבוא

2.נשים ופרסומת

3.הקדמה- היחס לאישה

4.אבני דרך בשירה הארץ ישראלית

5.ניתוח כמותי
א.שירים קדומים
ב.שירים חדשניים

6.ניתוח איכותי
א.אהבה כצורך נפשי
ב.התייחסות לגוף האישה
ג.האהוב כבעל מקצוע
ד.התייחסות לגוף האישה
ה.האישה כחפץ פותה
ו.שיתוף האישה בחיי היום יום
ז.הגבר כמוטיב משען אצל האישה
ח.מיהו הדובר בשיר
ט.כמיה לאישה
י.מעמד האישה
יא.קשר הדדי

7.סיכום
8.ביבליוגרפיה

מקורות:

שלף רינה., "אישה נשים ונשיות", קובץ תרגומים, תל-אביב, 1975.
הולט א., "חיים ששוים פחות", הוצאת עם עובד, סדרת זהות, 1990.
ליבנד רות. "תפיסת מתבגרים את מחירי המעבר לחלוקת תפקידים שיויונית, "חיבור לשם קבלת תואר מוסמך,אוניברסיטת ת"א,1989.
כץ ר., "כח במשפחה-השפעת משאבים ורקע תרבותי על מאזן הכח בין בני הזוג בנשואין", חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה, אוניברסיטת ת"א 1980.
קורונפלד א., מבנה הכח בנישואין, חיבור לשם קבלת תואר מוסמך למדעי הרוח אוניברסיטת ת"א, 1982.
אפליאג א.נ., השפעת גורמים דמוגרפים אישיותיים ותפיסתיים על חלוקת תפקידי הבית בין בני הזוג, חיבור לשם קבלת תואר מוסמך, אוניברסיטת ת"א 1988.
ברק ע., מין כמרכיב סטטוס דינמי בחברה השיויונית מבחינת תפקידי מין, חיבור לשם קבלת תואר מוסמך,אוניברסיטת ת"א 1987.
יזרעאלי ד., נשים במילכוד, הקיבוץ המאוחד 1982.
רגב מוטי, תהליכים ושינויים במוזיקה הישראלית, אוניברסיטת תל-אביב, 1992.
רגב מוטי, בואו של הרוק, תל-אביב, 1990.
שרפמן דפנה, נשים ופוליטיקה, חיפה 1988.
BAKER MICHAEL AND GILBERT CHURCHILL, "THE IMPACT OF PHYSICALY ATTRACTIVE MODELS ON ADVERTISING EVALUATIONS", JOURNAL OF MARKETING RESEARCH, NOVEMBER 1977, PP.538-555.
IEHAL G., STEPHENS D., "ATTITUDE TOWARD THE AD AND BRAND CHOICE", J.O. ADVERTISING, NO. 3, VOL XXI, 1992, PP.19-27.
DOMZAL TEREZA, JEROME KERNAN, "VARIATION ON THE PURSUIT OF BEAUTY: TOWARD A CORPORAL THEORY OF THE BODY", PSYCHOLOGY AND MARKETING, 10, 1993, PP.495-512.
ENGLIS G.B., "BEAUTY BEFORE THE EYES OF BEHOLDERS: THE CULTURAL ENCODING OF BEAUTY IN MAGAZINE ADVERTISING AND MUSIC TELEVISION", J.O. ADVERTISING, NO.2, VOL XXIII, 1994, PP.49-67.
GOULD J., STEPHEN, "SEXSUALITY AND ETHICS IN ADVERTISING: A RESEARCH AGENDA AND POLICY GUIDLINE PERSPECTIVE", J.O. ADVERTISING, NO. 3, VOL XXiiI, 1994.
RICHMOND D., AND HARTMAN T., "SEX APPEAL IN ADVERTISING", JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH, 22, 1982, PP.53-61.

תגים:

ספרות · נשים · פמיניזם · בעל · אישה · שירה · פזמונאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות האישה בשירה העברית", סמינריון אודות "דמות האישה בשירה העברית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.