היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחס למערכת הטומאה המוסרית בקומראן

עבודה מס' 068938

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היחסים בין טומאה שנגרמת מחטא לטומאה ריטואלית במגילות קומראן.

5,243 מילים ,23 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו מנסה לבחון את ההתייחסות אל מערכת הטומאה המוסרית בקרב בני כת קומראן. בדיקה זו תעשה משני אספקטים שונים: 1. היחס בין מערכת הטומאה המוסרית למערכת הטומאה הריטואלית. 2. החשיבות של מערכת הטומאה המוסרית בקומראן. בכדי לבדוק את היחס בין שתי מערכות הטומאה בקומראן, יש לערוך בדיקה מקדימה של היחס בין שתי מערכות הטומאה ברובד המקראי. לבירור הגישות השונות במחקר המקרא בסוגיה זו כיום יוקדש הפרק הראשון של העבודה. לאחר בירור הרובד המקראי, נעבור לדיון בסוגית היחס בין שתי מערכות הטומאה הללו בקומראן. לשאלה זו יוקדש הפרק השני והמרכזי בעבודה. נציג את גישות החוקרים השונים שדנו בסוגיה זו ונערוך דיון מקיף ושיטתי בראיות שהובאו לתמיכה בגישות השונות. בפרק השלישי נפנה לעסוק באספקט הנוסף, החשיבות של מערכת הטומאה המוסרית בכת קומראן.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: היחס בין חטא לטומאה במקרא
פרק שני: היחס בין חטא לטומאה בקומראן
-מבוא
-דיון
-סיכום
פרק שלישי: החשיבות של מערכת הטומאה המוסרית בעיני כת קומראן
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סוגית היחסים בין מערכת החטא למערכת הטומאה נידונה בהרחבה במחקר בשנים האחרונות. ומשום כך אנו נתאר בקצרה רק את המודלים המקובלים כיום במחקר(1).
ישנה מערכת טומאה אחת שלגביה ישנה הסכמה בין חוקרי המקרא שמדובר בטומאה ממשית, וזוהי מערכת הטומאה הריטואלית או הטומאה הפיסית(2). מערכת זו מתוארת בעיקר בפרקים יא-טו בספר ויקרא(3) ובפרק יט בספר במדבר. הנושאים העיקריים הכלולים במערכת זו הינם: היולדת, המצורע, הזב, הזרע, הנידה, הזבה וטומאת המת. במערכת זו החטא אינו הגורם לטומאה(4). ההנחה הרווחת במחקר המודרני היא שבכל המקרים הנזכרים מדובר בטומאה ממשית, סובסטנטיבית, כוח ממשי של טומאה שקיים בעולם(5).

תגים:

טומאה ריטואלית · טומאה מוסרית · קומראן · כתות יהודיות · האיסיים · קדושה · מדבר יהודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחס למערכת הטומאה המוסרית בקומראן", סמינריון אודות "היחס למערכת הטומאה המוסרית בקומראן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.