היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדילמה המוסרית בהעסקת עובדים זרים

עבודה מס' 068641

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הדילמה המוסרית עפ"י גישות מוסר פילוסופיות שונות.

8,927 מילים ,32 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בנושא הדילמה המוסרית הקיימת למנהל/מעסיק בהחלטה להעסיק עובד זר.
שאלת המחקר: באיזה אופן מתבטאת דילמה מוסרית פוטנציאלית בעת החלטת מעסיק/מנהל להשתמש בכח עבודה זרה (מהגרי עבודה, עובדים זרים)?
על מנת לענות על שאלת מחקר זו אנסה לבחון את מגוון הצדדים והאספקטים הכרוכים בהעסקת עובדים זרים בישראל, תוך התייחסות לייחודיותה של מדינת ישראל כמדינת לאום יהודית.
הפרק הראשון: הרקע לתופעת העובדים הזרים בישראל; אינטרסים כלכליים, יעסוק בהליכים ההיסטוריים אשר התרחשו במדינת ישראל (פוליטיים וכלכליים) אשר הביאו אותה בסופו של דבר לפתוח את שעריה להגירת עבודה.
הפרק השני: עובדות ונתונים, יסקור את מאפייניהם של העובדים הזרים, קלסתרם. בפרק זה אבחן גם את הענפים השונים בהם מועסקים עובדים זרים בישראל ומאפייניהם.
הפרק השלישי: הדיון המוסרי, יעסוק בתחומי המוסר המרכזיים שיש לבחון בניסיון לקבל מראה על מוסריותו של הנושא הנבחן. בפרק אסקור את ראיית הגישות הקפיטליסטית למול הסוציאלית לנושא, אדון במיתוס הרווח של עולם העסקים, בריסון החיצוני הקיים כיום לגבי הגירת העבודה והן בריסון הפנימי.
בסיכום העבודה אביע את דעתי בנוגע למוסריות בהעסקת עובדים זרים, לאחר כתיבת העבודה והמחקר בנושא.
העבודה מתבססת על שיטת מחקר של סקירת ספרות (בשני הפרקים הראשונים) ויישום חומר הלימוד בקורס "מוסר ועסקים" (בפרק השלישי) במסגרתו נכתבה עבודה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון- הרקע לתופעת העובדים הזרים בישראל; אינטרסים כלכליים
פרק שני- עובדות ונתונים
2.1 ענף החקלאות
2.2 ענף הבניין
2.3 ענף הסיעוד
פרק שלישי- הדיון המוסרי:
3.1 סוציאליזם מול קפיטליזם
3.2 מיתוסים בעולם העסקים-מיתוס הרווח
3.3 ריסון חיצוני
3.4 ריסון פנימי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגירת עבודה היא תופעה יחסית חדשה במדינת ישראל אשר פתחה שעריה לעובדים זרים בשלב מאוחר יחסית לשאר העולם המערבי. עיניהם של מעצבי המדיניות הישראלית בנוגע למדיניות הגירת עבודה הייתה פקוחה להשלכות הגירת עבודה במדינות אחרות בעולם, אך המודעות לא מנעה את כניסתה של ישראל למעגל מדינות זה אשר מאפשר הגירת עבודה. בדומה למדינות אחרות, גם בישראל החלה ומתפתחת כלכלה קפיטליסטית והמדינה הופכת ממדינה ריכוזית, מדינת רווחה למדינה ליברלית ומופרטת. אך השוני המרכזי בין ישראל למדינות אחרות בעולם הוא אופייה הייחודי כמדינת עלייה וכמדינת לאום. מכאן כי ההתמודדות וההשלכות של הגירת עבודה הן שונות. (ניסנקורן, א. 2002, קמפ, א. ורייכמן, ר. 2008, Ben-Moshe, E. 2008, Raijman,R. Semyonov,M. 2004)

תגים:

עובדים זרים · מהגרי עבודה · מוסר ועסקים · דילמה מוסרית · הגירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדילמה המוסרית בהעסקת עובדים זרים", סמינריון אודות "הדילמה המוסרית בהעסקת עובדים זרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.