היישום אינו מחובר לאינטרנט

הימורים מקוונים- הבעייתיות המוסרית בהפעלת הימורים מקוונים

עבודה מס' 066940

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם להמשיך לאפשר לאתרי הימורים מקוונים להיות חוקיים במדינות מסוימות תחת הרגולציה הקיימת או שמא להפוך אותם ללא חוקיים לחלוטין?

8,252 מילים ,24 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הימור כולל כל אקט של סיכון התלוי בחיזוי תוצאה של הגרלה, משחק או כל אירוע אחר התלוי במזל, כישורים מיוחדים או ידע מוקדם. לא מדובר בתופעה מודרנית ונראה כי סוג קדום של הימורים התקיים עוד בתקופות העתיקות. כיום הימורים יכולים להיות צורה של בילוי או אפילו מקצוע, אולם במקרים רבים מדובר בהתמכרות של ממש. יש התומכים בזכות להמר "עלינו לקבל זאת מסיבה בסיסית ביותר: כפי שאבותינו המייסדים הכירו, זכותנו הפרטית להיפטר מקניין בבעלותנו כוללת את הזכות להמר, באינטרנט או לא" (Bell, 1999), לעומתם יש הטוענים שהתערבות חיצונית נדרשת לשם מטרות כגון הגנה על חלשים, הימורים בשעות העבודה, התמכרות להימורים, ביצוע מעשים בלתי חוקיים למימון הפעילות, נזקים נפשיים ופיזיים ופגיעה בתא המשפחתי.
נשאלת אף השאלה מהו מקומם של ההימורים בחברה? לפי הנהוג, פוליטיקאים ואנשי דת התייחסו להימורים כפעילויות מסוכנות היצרות בעייתיות במוסר העבודה ומעודדות אנשים רבים לאמץ את גישת "הכול או כלום". מתוך דאגה לציבור הבוחרים שלהם, מנהיגים ברוב המדינות פיתחו חוקים וקווים מנחים על מנת למנוע הפסדים מסיביים ולמנוע כניסת גופים קרימינאליים. (אתר www.gamblingplanet.com ).
מחקרים מצאו שהגיל הממוצע של מהמר הוא 31.7, הוא מגיע ממרכז טווח הכנסות וההתפלגות בין גברים לנשים שווה. הרוב רואים את ההימורים באינטרנט כפעילות פנאי, אך לחלק זה יכול להפוך למלכודת. מחקרים מזהירים שעם הגידול האינטנסיבי של האינטרנט, אנשים הנעזרים באינטרנט על מנת להמר יכולים להיות בעלי בעיות הימורים חמורות יותר מאנשים המהמרים בבתי קזינו או בלוטו. Woodruff & Gregory (2005).
ניסיונו של המחוקק בארצות מסוימות (בהן ישראל) להילחם בהימורים מעמיד את המכור להם במצוקה כפולה - לא רק שהתנהגותו פוגעת בסדרי חייו, היא גם נחשבת לפלילית (הגדרת ההימורים כעבירה אינה חידוש מודרני: כבר במצרים העתיקה היו שולחים את המהמרים לעבודת פרך במכרות).
מצד שני, במקרים רבים המהמר הפתולוגי יהפוך לעבריין לא רק בשל ההימור עצמו, אלא בשל עבירות הנובעות מהרצון להשיג כספים כדי לאפשר את ההתעסקות בו. גניבות, עבירות זיוף, עבירות מס, מעשי שוד - כפי שבמקרים רבים עומד מאחוריהם הרצון להשיג כסף לרכישת סמים, כך הם יכולים לנבוע גם מהתמכרות להימורים.

מטרת המחקר: הצגת הבעיה המוסרית - מאפייני הבעייתיות המוסרית בהפעלת הימורים מקוונים - מהבעייתי ביותר ועד הכי פחות בעייתי.
שאלת המחקר: האם להמשיך לאפשר לאתרי הימורים מקוונים להיות חוקיים במדינות מסוימות תחת הרגולציה הקיימת או שמא להפוך אותם ללא חוקיים לחלוטין?
בעבודה זו נעסוק בתופעת ההימורים המקוונים ונתמקד בהיבטים ובהשלכות המוסריות של תופעה זו. ההקלה בנגישות להימורים בשנים האחרונות מחריפה עוד יותר את הדילמות המוסריות ואת השלכות השליליות הטמונות בחובו של עולם ההימורים. במסגרת עבודה זו נסקור את ההימורים המקוונים מבחינת ההיסטוריה של התופעה ומבחינת נתונים מספריים. נתמקד בחברה להימורים מקוונים 888, בהיסטוריה ובנתונים הכלכליים שלה. נבחן את המצב המשפטי ואת התייחסות החוק בישראל ובמדינות אחרות בעולם לתופעת ההימורים המקוונים וכיצד הם באים לידי ביטוי בריסון החיצוני ואף נבדוק את הריסון הפנימי של חברת 888. נענה על הבעיה המוסרית שהצגנו ע"י דרוג מרכיבי הבעייתיות ונקשר את ממצאי העבודה למודל השלבים, נבדוק באמצעות המודל מהו העיקרון המתאים ביותר לניתוח הימורים מקוונים ומהו "הציון" שייתן כל עיקרון במודל למוסריות ההימורים המקוונים (מ-1 עד 4). נסיים את העבודה במסקנות שנקבל ובהצעות אופרטיביות לשיפור המצב.

תוכן עניינים:
מבוא
הימורים מקוונים
חברת 888
ריסון חיצוני
ריסון פנימי
תשובה לשאלת המחקר
מודל השלבים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האינטרנט שינה את חיינו בדרכים רבות בכל היבט של החיים. הימורים, כמובן, הם לא יוצאים מהכלל. הימורים מקוונים כיום הם אחת מהתעשיות המקוונות הגדולות והרווחיות ביותר בעולם עם הכנסות של מיליארדי דולרים בכל שנה, ומספרים אלו רק ממשיכים לגדול כל הזמן. זה נכון שלאחרונה ההימורים המקוונים נתקלו במכשול די רציני עם החוקים החדשים נגד הימורים בארה"ב, אך אם ההיסטוריה לימדה אותנו משהו לגבי הימורים זה שהם תמיד ישרדו והם אף פעם לא נשארים "כלואים" לאורך זמן. (אתר 777).

תגים:

מוסר · ועסקים · מודל · השלבים · הימור · משחקי · מזל · התמכרות · משחקי · קלפים · קוביות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הימורים מקוונים- הבעייתיות המוסרית בהפעלת הימורים מקוונים", סמינריון אודות "הימורים מקוונים- הבעייתיות המוסרית בהפעלת הימורים מקוונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.