היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות או התערבות: ארצות הברית בסכסוך הפלסטיני-ישראלי

עבודה מס' 068927

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היחס האמריקאי לסכסוך בשנים 1967-1973.

2,961 מילים ,15 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עוד טרם הקמת מדינת ישראל אנו עדים לגילוי עניין רב באזור המזרח התיכון, מצדם של המעצמות העולמיות. התעניינות זו החלה בפלישה הצרפתית למצרים בשנת 1798 שהונהגה בידי נפוליאון בונפרטה (Bonaparte), שהיוותה את פריצת הדרך במעורבותו של המערב בארצות המזרח. התעניינות זו ממשיכה ביתר שאת גם בימינו אנו, דוגמא טובה לכך ניתן לראות בכך שנשיא ארצות הברית הנבחר, ברק אובמה בחר כאחת מפעולותיו הראשונות לשלוח למזרח התיכון את ג'ורג ג. מיטשל (Mitchell) כנציג מיוחד מטעמו, במטרה להבין את הלך הרוחות ולקדם תהליכים שלפי דעת הממשל בארצות הברית נחוצים.
לאור גילוי העניין הרב מצד העולם כולו בכלל והמעצמות העולמיות בפרט במתרחש במזרח התיכון, מעניין להבין מהו המניע העומד מאחורי גילוי עניין זה והרצון ליצור קשרים עם מדינות וארגונים באזור. האם נוצרו קשרים אלו מפאת כמיהה לשינוי שורשי שיכול לסייע בפתרון הסכסוכים הרבים שקיימים בין מדינות האזור, או שמא נוצרו קשרים אלו על מנת לקדם אינטרסים אימפריאליסטים טהורים: מעורבות או התערבות.
עבודה זו תבחן את שאיפותיה של ארצות הברית ליצור מאזן כוחות בין מדינת ישראל והפלסטינים, במסגרת השנים 1967 - 1973. תוך הבנת הרקע שעל בסיסו ניתן לבחון את נגיעתה של ארצות הברית בסכסוך. הפרק הראשון עוסק בהבנת יסודות הסכסוך הישראלי פלסטיני. בפרק השני העבודה תבחן מהו טיב היחסים של ארצות הברית עם כל אחד מן הגורמים היריבים. בפרק השלישי והאחרון תתמקד העבודה בהשפעותיה של ארצות הברית על המתיחות בין ישראל לפלסטינים ומהם המניעים שמתווים את קווי התנהלותו של הממשל האמריקאי בהתרחשויות אלו.

תוכן עניינים:
מבוא
עיקרי הסכסוך הפלסטיני ישראלי
יחס ארצות הברית לפלסטינים ולישראל
מדיניות ארצות הברית בסכסוך הפלסטיני ישראלי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך השנים 1967 - 1973 נעשו מספר ניסיונות תיווך בסכסוך הישראלי פלשתיני, שהפך למרכזו של הסכסוך הישראלי ערבי, בידי גורמים שונים בעולם כולו בכלל ובארצות הברית בפרט. הועלו הצעות פיתרון מצד האקדמיה כגון הצעתו של גדעון גוטליב, פרופ' למשפטים. בעצם ההצעה ניתן לראות ביטוי לגילוי העניין של האוכלוסייה בארצות הברית כלפי הסכסוך. תוכנית נוספת לפתרון הסכסוך, שהופיעה גם היא בארה"ב פורסמה בעיתון הג'רוסלם פוסט.(8)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות או התערבות: ארצות הברית בסכסוך הפלסטיני-ישראלי ", סמינריון אודות "מעורבות או התערבות: ארצות הברית בסכסוך הפלסטיני-ישראלי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.