היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות מול התערבות הורים בגן הילדים

עבודה מס' 070419

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד תופסות גננות את רמות שיתוף ומעורבות של הורים בתהליכי החינוך בגן.

6,944 מילים ,26 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

החברה הישראלית נמצאת בעיצומו של תהליך שבו ההורים מבקשים לממש את זכותם להשפיע על החינוך הניתן לילדיהם (פרידמן ופישר, 2002). יחסי הגומלין בין ההורים לממסד החינוכי מאופיינים לא פעם בעמימות ובקונפליקט פנימי: קונפליקט זה מהווה מקור לאי הבנה ולקשיים, ובמקרים לא מעטים גם לסכסוכים ולהתנגשויות.
מחקרים מעידים, כי מעורבות ההורים ושיתוף הפעולה בינם לבין המורים בתהליך הלימודי משפרות את הישגי התלמיד ואת התנהגותו . ההורים הם משאב רב עצמה, המציע סיוע מעשי בתחומים מגוונים, שותף פעיל בשטח שמגויס לפי בקשה (גרינבאום ופריד, 2011; Ginzburg-Block, Manz & McWayne, 2010).
המחקר הנוכחי בודק את תפישותיהן של גננות את רמות שיתוף ומעורבות של הורים בתהליכי החינוך בגן. במחקר השתתפו ארבע גננות, שלוש מהן מהמגזר הממלכתי-דתי ואחת מהמגזר הממלכתי, שרואינו ראיונות מובנים למחצה.
חשיבותו של המחקר הנוכחי היא בכך שהוא בודק כיצד תופסות גננות המלמדות במגזרים ממלכתי, ממלכתי-דתי וחרדי את רמות השיתוף והמעורבות של הורים בתהליכי החינוך בגן. נערכו אמנם מחקרים כיצד גננות תופסות את שיתוף ההורים (דיין, 2004; בקר, 2009), אך המחקרים הללו לא התמקדו בגננות מהמגזר הממלכתי-דתי והחרדי.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
פרק א' /סקירה ספרותית
1.1 מעורבות או התערבות?
1.2 קשר ההורים עם צוות הגן
1.3 גישות שונות ביחסי הורים וגננות
1.4 מעורבות הורים חיובית ככלי לקידום הילד
1.5 קונפליקטים ביחסי גננות -הורים במציאות הישראלית
1.6 תפיסת הגננת את מעורבות ההורים
1.7 ציפיות ההורים מהגננות ומהגן
1.8 מודלים מיושמים במדינות שונות
פרק ב'/ מתודולוגיה
2.1 סוג המחקר
2.2 משתתפות
2.3 כלי המחקר
2.4 הליך המחקר
2.5 אתיקה במחקר
פרק ג' /ניתוח ממצאים
3.1 סוגי למידה- איזו למידה מקדמת הגננת בגן שלה
3.2 חשיבות הקשר עם ההורים
3.3 סוגי מעורבות של הורים
3.3.1 יוזמת הקשר
3.3.2 שיתוף הפעולה של ההורים בתוך הקשר שמחזק למידה
3.4 סוגי הקשר עם ההורים בגן
פרק ד' /דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים/ תמלול הראיונות

קטע מהעבודה:

הקשר בין המוסד החינוכי להורים מתבטא ברמות שונות. ברמה הבסיסית ביותר עשוי קשר זה להתמקד בתקשורת שגרתית, שעניינה התקדמות הילד בגן, הצלחות וקשיים ומפגשים סדירים עם ההורים, מה שמוכר כ"אסיפות הורים". הקשרים יכולים להיות מורכבים יותר, להתקיים במספר מישורים ולכלול מספר רב של נושאים ותחומי פעולה.
הקשר בין הגן להורים והיחסים ביניהם יכולים להיות מומשגים במונחי מרחק חברתי ותודעתי. לפי המשגה זאת, הקשרים ביניהם מכוונים לווסת את המרחק התודעתי שבין השותפים לחינוכו של הילד, כשהמרחק מותנה בנקודת ההשקפה (בעיקר של הגן) על חשיבותם של מטרות משותפות ביניהם.
יעל דיין (2004), טוענת כי בגישות חינוכיות שונות יש חשיבות גדולה למעורבות ההורים על אף שהצוות הינו מקצועי ומסור ביותר ואולי אפשר לומר שהיא הנותנת, דווקא המקצועיות והמסירות של הצוות מאפשרת למעורבות ההורים ליצור תנאי חינוך נאותים ומפרים יותר עבור הילד.

תגים:

מעורבות הורים · למידה משמעותית · ראיונות · ראיון · גננת · גן ילדים · גני ילדים · מחקר איכותי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות מול התערבות הורים בגן הילדים", סמינריון אודות "מעורבות מול התערבות הורים בגן הילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.