עבודות [1-9] מתוך 100 :: [עמוד 1 מתוך 12]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>

תוצאות חיפוש "התפתחות הילד":

עבודה מס' 67866 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות שפתם הגרפית של הילדים והתנאים להתפתחותה, 2009.
תיאור שלבי ההתפתחות של הילד- שלב השרבוט, השלב התיאורי, השלב הטרום סכמטי, שלב הסכמה והשלב הטרום מציאותי.
2,194 מילים (כ-7 עמודים), 7 מקורות, 274.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
חווית האומנות והיצירה היא חוויה חושית המשלבת בתוכה שימוש בחוש הראייה, המישוש והריח. באמצעות התנסות בחוויה זו, הילד מגבש את תפיסת עולמו. הציור נחשב עבורו כאמצעי הבעה ידידותי ורחב יותר מהבעה מילולית. לפי באב ואגם (1995), בתהליכי יצירה באומנות חזותית פלסטית מתרחשת הבעה, שמשמעה מתן צורה חיצונית להתרחשויות פנימיות, כגון רגשות, מחשבות, חלומות, דמיונות וכדומה. היא יכולה להיות גם 'תרגום' של מראות מן המציאות וגם המצאת צורות או תרגום של מראות מן הדמיון. לפי רימרמן (1990) עבור הילדים הצעירים שהשפה עדין אינה מפותחת אצלם ובעבור ילדים שיש להם קשיים בשיחה וורבלית וכתיבה, הציור הוא שפה לכל דבר. מלקיודי (2004) מוסיף ואומר שתחום האומנות ככלי תרפי תפס תאוצה בקרב פסיכולוגים ופסיכיאטרים לפני כמאה שנה, בעיקר אצל מבוגרים. ההתייחסות אל אומנות ילדים באה בעקבות הטיפול הנפשי אצל מבוגרים שטפלו באמצעות ההבעה האמנותית. הציור לדוגמא  משמש כלי טיפולי עבור הילדים ובדרך זו ניתן לגלות עולמות רגשיים שחבויים אצל הילד. כשהחלו לחקור את ציורי הילדים שימת הדגש הייתה על גילוי של רמת האינטליגנציה אצל ילדים. לאחר מכן התמקדו בגילוי תכונותיו האישיות של הילד על ידי מבחן "ציור האיש" שפותח על ידי גודינף (1962, אצל מלקיודי, 2004).

תוכן העניינים:
- מבוא
- שלבי ההתפתחות הגראפית של ילדים-
שלב השרבוט
מהשרבוט לשלב התיאורי
השלב הטרום סכמטי
שלב הסכימה
שלב טרום מציאותי
התאמת ציורים לשלבי ההתפתחות הגראפית
- ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
השלב הראשון- שלב השרבוט הגיל 1.5- 3 שנים
שלב השרבוט מתחיל בערך בתקופה שבין גיל שנה וחצי עד שנתיים ואפילו עד גיל שלוש והוא מתחלק לשני שלבים. הראשון הוא שלב השרבוט הספונטאני, אותו נציג כעת, והשני הוא שלב השרבוט המובנה, אליו נתייחס בהמשך. הציור בתחילתו הוא פעילות תנועתית- מוטורית, שמקורה בזרוע ורק לאחר זמן היא נובעת מן המרפק, אחר כך מפרק כף היד ומהאצבעות. כשהילד מחזיק בידו חומר או כלי, תנועותיו מותירות עקבות על גבי נייר או על גבי נייר או על גבי כל מצע אחר (באב ואגם, 1995).
 
עבודה מס' 63535 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות התיאטרון מול התפתחות הדת והתרבות המערבית, 2003.
מה החוט המקשר וההתפתחותי בין יצירות המוח האנושי - הדת, האמנות והמדע.
6,751 מילים (כ-21 עמודים), 12 מקורות, 318.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
   מה משמעות הקיום האנושי? הטבע? היקום? נדמה שהאדם שואל עצמו שאלות אלו עוד משחר ההיסטוריה. מוגבלות הידע האנושי מחד, והשאיפה להכרת הנשגב ולהבנה האבסולוטית מאידך, הצריכו סיפוק תשובות יצירתיות. כך יצר לו האדם את הדת, ומכאן התפתח בהמשך המדע. הדת כרוכה בקיום האנושי בעבותות פנימיים חזקים, ונולדה כדי לענות על הצרכים הפנימיים הכמוסים שבאדם. האדם מחפש משמעות בבסיסו- ומכאן מתחיל הכול: הדת, האמנות והמדע. זה ערש התרבות האנושית, שהוליך להתפתחות החברה שלנו משבט של בעלי חיים.  האדם היוצר בעל החזון הוא המקור לכל המצאות האנושות ולכל פיתוחיה הרבים.
שאלת המחקר של עבודתי היא כיצד משתלבת כל היצירתיות האנושית ביחד? מה החוט המקשר וההתפתחותי בין יצירות המוח האנושי, הלא הן הדת, האמנות והמדע? מהיכן נובע הכול?
אודה, שאיפותיי בעבודה זו יומרניות והסיכוי שאצליח להקיף ולהכליל את כל תולדות התרבות האנושית אפסי. על כן אתמקד בנושאים מייצגים של הדת והאמנות. בעבודתי אבחן את תולדות התפתחות התרבות המערבית, ואתמקד בתקופת התהוות התרבויות הכה שונות שעומדות בבסיסה: היהדות ויוון העתיקה. לצורך מציאת ראשית התרבות האנושית, ארחיק ראשית כל אל שחר ההיסטוריה ואל אזור מסופוטמיה, הסביבה בה הומצא הכתב- הוא ההמצאה האנושית הגדולה ביותר ומבשרת התרבות האנושית כולה. כפי שציינתי, בבסיס החשיבה האנושית היוצרת עומדים יסודות הנפש שיצרו את הדת. לכן שם אפתח את מחקרי ואנסה להבין כיצד התפתחה, ומה טיב החשיבה העומדת מאחוריה. משם אעבור לחקור את התפתחות התרבות במקביל לדת, ואנסה להבין איפה השתלבה האמנות בתוך מכלול החברה הנבנית. את האמנות תייצג בעבודתי אמנות התיאטרון, שלה בסיס פולחני-דתי מובהק ועליו עוד אעמוד. אבחן את תהליך התפתחותו של התיאטרון לצד התפתחות הדת והתרבות המבוססת על החשיבה המיתית - מהיצירה המורכבת הראשונה "גלגמש", המשך באפוס ההומרי שמהווה את בסיס התרבות היוונית, ומשם להתפתחות שיא היצירה התיאטרלית- היא הטרגדיה. לאחר שאשזור חוט התפתחותי זה, אעבור לשזור את החיבור הבעייתי יותר- התפתחות האמנות בתרבות היהודית, בעלת דת היסטורית בחשיבתה. אבחן את קיום אפשרות התפתחותה של אמנות תיאטרון בתרבות כזו, ולבסוף איישם את מסקנות המחקר שלי על יצירה תיאטרלית פראדוקסלית מכל הבחינות בהן אעסוק בעבודה: הטרגדיה המודרנית-יהודית "ירמיהו" בחברה חילונית. כך אנסה לענות על שאלת הבסיס שלי בעבודה: כיצד נשזרים ביחד המורשת הדתית, תפיסת הנפש האנושית, וערכי התרבות- בתוך יצירת האמנות התיאטרלית, המשקפת את יסודות התרבות בה היא נוצרת.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. התפתחות הדת והחברה בעולם העתיק
  ב.1 תיאוריות מקור הדת ואפיון סוגי החשיבה הדתית
  ב.2 תהליך התפתחות החברה האנושית הדתית הקדומה
ג. התפתחות התיאטרון הקדום: ממיתוס לטרגדיה
  ג.1. האפוס הראשון בהיסטוריה: גילגמש
  ג.2. האפוס היווני-הומרי: האודיסיאה
  ג.3 הולדת הטרגדיה היוונית מבשרת התיאטרון המודרני
ד. הטרגדיה "ירמיהו": תיאטרון יהודי בקונפליקט בסיסי
  ד.1 התיתכן אמנות יהודית: בחינת מקורות המקרא ביחס לאפוס היווני
  ד.2 ניתוח הטרגדיה "ירמיהו" על רקע נוף תרבותה היהודית-ציוני
ה. סיכום העבודה
ו. ביביליוגרפיה
 
עבודה מס' 65922 SHOPPING CART DISABLED
השפעות משחקי מחשב על התפתחותם של ילדים, 2005.
סקירת מחקרים בנושא השפעות המחשב על התפתחותם התפתחותם הפיזית, הקוגניטיבית והחברתית של ילדים.
8,754 מילים (כ-27 עמודים), 19 מקורות, 384.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
טכנולוגית המחשב פתחה צוהר לעידן חדש בתקשורת ההמונים והביאה עמה הבטחה גדולה לצד דאגות חדשות באשר להשפעת המחשב על התפתחותם ורווחתם של ילדים (Wartella & Jennings, 2000).
בתקופה בה הופך השימוש במחשב לחלק בלתי נפרד מחיי הילדים בבית ובבית הספר, עולה הצורך בחקר השאלה כיצד עשוי להשפיע המחשב על התפתחותם של ילדים.
המאמר הנוכחי מבקש לסקור מחקרים שעסקו בנושא השפעותיו של המחשב הביתי על התפתחותם הפיזית, הקוגניטיבית והחברתית של ילדים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. אופן ודפוסי השימוש במשחקי המחשב בקרב ילדים
2. השפעת השימוש במשחקי מחשב על ילדים מהיבטים פיסיים והתנהגותיים
2.1 סיכונים פיזיולוגיים
2.2 התנהגות אלימה
2.3 השפעות השימוש במשחקי מחשב על התנהגות תוקפנית
3. השפעת משחקי המחשב על תפיסת המציאות
4. השפעות חברתיות של משחקי המחשב
5. השפעת משחקי המחשב על הישגים לימודיים
6. משחקי המחשב ככלי חינוכי
6.1 תפיסה חזותית (ויזואליזציה)
6.2 ראיה מרחבית
6.3 ייצוג דימויים
6.4 ריכוז ויזואלי
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
משחקי מחשב אינטראקטיביים משתייכים לתרבות מולטימדיה חדשה, המבוססת על טכנולוגיית המחשב האישי (PC) (Fromme, 2003) והפכו לתופעה צבעונית ורבת צלילים, המתפשטת בקצב מהיר ברחבי העולם (צרפתי-נתן, 2002).
משחקים אלו הפכו פופולריים מאוד ב-20 השנים האחרונות, ובעיקר בקרב ילדים, שהחלו להקדיש שעות מזמנם למשחקים אלו. השאלה העולה כאן היא מדוע משכה תעשיית משחקי המחשב דווקא לקוחות צעירים ומה מביא ילדים ובני נוער להיות מרותקים למשחקי המחשב.
למשחקי המחשב מאפיינים המשותפים למשחקים רגילים והוא מבוסס על עקרונות משחק כלליים, על פי הקריטריונים הבאים שמצאו פרצוב וקוזמנסקי, (1989):
 
עבודה מס' 67436 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות החשיבה בילדים, 2008.
התפתחות תיאורית ה- mind בקרב ילדים אוטיסטיים לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינה.
4,086 מילים (כ-12.5 עמודים), 37 מקורות, 494.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
היכולת שלנו להסיק מה אדם אחר חושב ומרגיש, הינה אחת ההיבטים הבסיסיים ביותר של האינטראקציה האנושית. יכולת או קיבולת זו ידועה גם כ" הסקת מסקנות מנטאלית" של אחרים (mentalizing)   (Courtin, 2000) .
התיאוריה המרכזית והחשובה המתארת את ההתפתחות של הסקת מסקנות אנושית הינה תיאורית ה-mind (TOM), שלפיה האדם המחזיק בה יכול להסיק את הטווח הרחב של מצבים מנטאליים(אמונות, תשוקות, כוונות, דמיון, רגשות ועוד) אשר גורמים לפעולה, במילים אחרות, להיות בעל תיאורית ה-mind זה להיות יכול לשקף או לחשב את תוכן הדעת  של אדם אחר ואף של הדעת של העצמי(Baron-Cohen, 2001).  בעבודה זו אנו נתמקד ונדון בהתפתחות התיאוריה של ה-mind בקרב ילדים בעלי אוטיזם לעומת ילדים בעלי התפתחות תיאורית mind תקינה.
השאלות הנשאלות במסגרת תיאורטית ומחקרית של תיאורית ה- mind הן האם ילדים מזהים שיש לאחרים מצבים מנטאליים פנימיים, ואילו מצבים פנימיים הם מייחסים לאחרים. שאלות אלה מתייחסות לידע משתמע שיש לילד על העולם המנטאלי של הסובבים אותו, אותו ידע המאפשר לילד לתת הסברים לגבי ההתנהגויות שלו עצמו, ולנבא התנהגות של אחרים תוך הישענות או הסתמכות על מצבם המנטאליAstington & Gopnik, 1991) מיתוך שקד & ירמיה, 1998).

תוכן עניינים:
מבוא
מהי תיאורית ה-  mind
מסלול התפתחותי של תיאורית ה- mind(באיזה גילאים היא מתפתחת באופן כללי)
התפתחות ה- TOM בקרב ילדים אוטיסטים לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינהדיון וביקורת.
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
מקור המודל של תיאורית ה-(Theory Of Mind) mind הינה במחקר שנערך עם קופים. Premack & Woodruff, (1978) ניסו לבחון האם לשימפנזים יש יכולת לדעת על ה-minds של אחרים.
החוקרים בחנו טענה זו בעזרת שימפנזה אחת שלה הראו שמונה קטעי ווידאו, שבהם נראה אדם הנתקל בבעיה מסוימת במצבים שונים, חלקם פשוטים יחסית ואחרים מסובכים יותר. השימפנזה נדרשה להצביע על דרכי פיתרון בהן נתקלה. לדוגמא, בקטע אחד נראה אדם כלוא בתא ללא יכולת לשחרר את עצמו ולאחר הסצנה ניתנו לשימפנזה ארבע תמונות של פתרונות אפשריים לסיטואציה שראתה: מפתח, צינור, גפרור ומברג. החוקרים בחנו האם השימפנזה תבין את הכוונות והמחשבות של האדם באותה סיטואציה ותבחר את התמונה עם הפיתרון עבורו. השימפנזה הצביעה על הפיתרון הנכון לרוב קטעי הווידיאו והחוקרים טענו כי היא הבינה את כוונות השחקן בסיטואציות השונות שנתקל בהן. לכן לאור הממצאים הסיקו החוקרים כי ה-TOM מתפתחת אצל שימפנזיםPremack & Woodruff, 1978) מיתוך, (Peterson & Siegal 2000.
 
עבודה מס' 69351 SHOPPING CART DISABLED
מקומה של תורת הגזע בהתפתחות האנטישמיות המודרנית, 2012.
העבודה עוסקת בתורת הגזע, התפתחותה לאורך השנים, כיצד באה לידי ביטוי בהגות האנטישמית והשפעתה על התפתחות האנטישמיות המודרנית עד עליית הנאצים לשלטון תוך התייחסות לאידיאולוגיה הנאצית ששילבה בתוכה את תורת הגזע ועשתה בה שימוש לצרכים פוליטיים.
14,275 מילים (כ-44 עמודים), 32 מקורות, 361.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודתי זו אסקור את מקומה של הגזענות באנטישמיות המודרנית, תוך דגש על התפתחותה בגרמניה. לצורך כך, אפרט את הרקע התקופתי ומצבם של יהודי גרמניה בשלהי המאה ה- 19, אעמוד על משמעותה של תורת הגזע ואסקור את השתלבותה של זו בהגות האנטישמית תוך התמקדות במספר הוגים בולטים בתקופה זו שהשפעתם על התפתחותה של הגזענות בתוך האנטישמיות המודרנית הייתה משמעותית וחשובה.
בתוך כך אבקש לבחון כיצד התפתחה תורת הגזע בשלהי המאה ה- 19 בגרמניה ומה הייתה השפעתה על האנטישמיות המודרנית עד עליית הנאציזם לשלטון?
טווח התקופה בה אדון יסתיים בעליית המפלגה הנאציונל סוציאליסטית לשלטון בגרמניה, תוך נגיעה קלה בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה על מנת להמחיש את השפעותיה מרחיקות הלכת של הגזענות האנטישמית על החברה היהודית בגרמניה ובכלל.

תוכן העניינים:
1. פרק ראשון - מבוא
2. פרק שני - רקע תקופתי - יהודי גרמניה בשלהי המאה ה- 19
3. פרק שלישי - תיאוריית תורת הגזע
4. פרק רביעי - התפתחות תורת הגזע בהגות האנטישמית:
4.1.   וילהלם מאר
4.2.   אדולף שטקר
4.3.   אויגן דיהרינג
4.4.   גאורג ריטר פון שנרר
4.5.   ריכארד וגנר
4.6.   יוסטון סטיוארט צ'מברלין
5. פרק חמישי - התפתחות תורת הגזע בתחילת המאה העשרים
6. פרק שישי - תורת הגזע באידיאולוגיה הנאציונל סוציאליסטית
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
בשנת 1871 הושלם תהליך איחודה המדיני של גרמניה והחלה תקופת הרייך השני(5). עם תחילת תקופת הרייך השני הושלם גם תהליך האמנציפציה של היהודים בגרמניה. התמורות הכלכליות שהחלו כבר במחצית המאה ה- 19 צברו תאוצה וגרמניה הפכה למעצמה תעשייתית בעלת מרכזים פיננסיים גדולים וארגונים תעשייתיים ענפים המבוססים על שוק חופשי, יוזמה פרטית ומעורבות המדינה. עיסוקם העיקרי של היהודים במסחר הביא לאפשרות משמעותית של עלייתם במעמד החברתי ובאיכות חייהם. במהירות התפתח בקרב היהודים מעמד בינוני חזק ודומיננטי.
 
עבודה מס' 67456 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות המשפט והחוק המוסלמי, 2008.
סקירה קצרה של התפתחות המשפט האסלאמי.
1,762 מילים (כ-5.5 עמודים), 8 מקורות, 131.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
ברצוננו לציין מלכתחילה את מהות החוק שבאסלאם, חוק שאינו דטרמיניסטי. מיום התהוותה של מערכת החוקים, נראתה האימפריה האסלאמית כבעלת פתרון אולטימטיבי לחיי שלווה (היו כאלה שטענו, שהיא הפתרון לכל סוגיות החיים) מכאן המונח "שאסלאם הוא הפיתרון". בדיעבד לא הייתה פריחה ומודרניזציה תהליך שעל פניו נראה כהכרחי על מנת להתמיד בסגולה שאמורה להיווצר עם הדת עצמה.
השאלה על העתיד הינה חדשה למחשבה ולפילוסופיה האסלאמית מסיבות רבות. אחת מהן שבעינינו נראית כחשובה ביותר היא שהמוסלמים חיו מאות שנים בהמתנה לבוא היום ושעת הדין, דבר שהוליד ריקבון תרבותי. היעדר הדאגה לתדמית המודרנית וההשקעה בטקס "ההטבלה או ההכשרה" כאות הכנה לנקודה בה מתפרצת השעה והאמונה שאין לעסוק בעתיד והדבקת המונח "מטאפיזיקה" באופן אינטנסיבי למה שלא ניתן לחזותו, הקנה את התשובה שאין לשנות את מהלכי האלוהים. סיבות אלו, מבין רבות כמותן, מחקו בדיעבד את הסטרוקטורליזם התבונתי אודות מה יהיה הקשר בין האסלאם המסורתי לבין העולם המערבי שצבר תאוצה והתחיל להתפתח ללא הפסקה. מכאן ניתן לשפוך אור על מלחמת העולם המערבי באסלאם ובמזרח התיכון.
חוקרי תרבות שונים, הן בני הדת והן בני תרבות אחרת, מנסים לאתר את נקודת המפנה שהובילה לפרשנות הלא מחמיאה להתנהלות הדת במסגרת המדינית, ולהדבקת סטריאוטיפים לכלל העולם האסלאמי. אדוארד סעיד בספרו האוריינטליזם, ניסה להסביר את הנושא בהרחבה ולתת תשובה לעולם המערבי, דא-עקא, שניתן לתפוס את הנרטיב האסלאמי כלא מוכן למלחמת האידיאולוגיות עם המערב, קרי: שוויון מגדרי, חיים מדיניים וכו', אלא ככזה שעדיין מדשדש אי שם בתחילת דרכו, לכן אנו מאמצים מונח אחר "אסלאם כאחד הפתרונות לחשיבה דתית ולכל סוגיות החיים", בניגוד להנחה הרווחת אסלאם כפתרון אולטימטיבי.

בעבודה זו לא ניתן פרשנות וביקורת אודות התנהלותה של הדת, אלא נדון בהתפתחות החוק שבאסלאם, שבהתחלה היתה זו השריעה, אך מאוחר יותר ועם התרחבות מימדיה של תרבות זו נאלץ הנביא בעזרת אנשי הדת והמוסמכים לכך, לאתר ולבנות מערכת מורכבת יותר שלכאורה תפתור את מרבית הסוגיות והדילמות באותה תרבות. מערכת חוקים זו נקראת "אסול אלפקה".    

תוכן עניינים:
הקדמה
עיקרי דבר
א. האימפריה האסלאמית
ב. פוסט- אימפריה אסלאמית "אחרי העידן העבאסי"
סיכום
רשימת מקורות

הערת מערכת: מקורות העבודה כוללים מקור אחד בשפה הערבית.

מתוך העבודה:
המקורות להלכה והעקרונות על פיהם נקבע החוק המוסלמי, הם 'אצול אלפקה' או שורשי החוק. אותם חוקים נבעו, כמו שהוזכר לעיל, מתוך התפתחות האימפריה המוסלמית ומתוך אילוץ לייצר ולבנות מרחב גדול יותר לתחום השיפוט. ההיררכיה בין המקורות היא חשובה מאוד- קודם כל המילה הכתובה שמקבלת חשיבות רבה ומאוחר יותר ניתן להשתמש בכל מיני פרשנויות שבאו על מנת לפרש ולהסביר את מה שכתוב בספר.
1. הקוראן: "שריעה"- מה שהותיר אלוהים והרשה לעבדו בדת, קרי, צום, תפילה, העלייה לרגל, זכא(6) ושתי העדויות(7). שריעה בשפה פירשה מי שיורד למים בעת צימאון, ושריעה בקוראן קשורה למונח הנ"ל מאחר והיא היעד שהמאמין לצריך לבוא אליו כמו שהוא בא למים בעת צימאון(8).
...
 
עבודה מס' 65980 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות סנסומוטורית תקינה ולקוייה, 2004.
תיאור וסיכום של שנת עבודה עם ילד בעל התפתחות סנסומוטורית לקויה
1,495 מילים (כ-4.5 עמודים), 4 מקורות, 86.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
העבודה מבוססת על סיפור אמיתי.
נ. הוא הילד השני במשפחה בעלת 2 ילדים. נולד לאחר המתנה ארוכה במשפחה וטיפולים רבים עקב בעיות פוריות של ההורים. ההריון הוגדר כ"הריון בסיכון" ודרש שמירת הריון בשלבים המאוחרים. אחיו הגדול אובחן כילד ADHD. ההורים משקיעים משאבים רבים בגידולו ובתמיכתו, מכיוון שהוא מתקשה בתפקודו היום יומי ובעיקר בלימודים.
את נ. ההורים מגדירים כ"ילד שובב" או בחיבה כ"פושע".
נ. נולד וגר בקיבוץ והשתלב במערכת החינוך (בית תינוקות ) כבר בגיל 3 חודשים. התנהגותו המוטורית כבר העלתה סימני שאלה אצל המטפלות והיועצות שטיפלו בו בגיל צעיר, הוא הפגין טונוס נמוך  וחוסר מיקוד הראיה. עם זאת בדיווח של המטפלות, הן טוענות שהתפתחותו המוטורית הכללית הייתה תקינה.
ההורים עצמם לא דיווחו  על קשיים מיוחדים באותה עת.
נ. הגיע לגן בוגר בגיל 4 ו-10 חודשים. הוא ילד רזה מאוד, אם כי אוכל בכמויות גדולות. נ. הוא ילד ידידותי (בעיקר כלפי בנים אחרים) ופיכח מאוד. נ. מאוד יצירתי, אוהב טבע וחיות, נהנה מסיפורים ומאוד אוהב לשמוע מוזיקה.
לאחר היכרות קצרה נצפו קשיים בולטים בתפקודו בגן. דבר שמשך תשומת לב במיוחד ביומים הראשונים היה האופן שבו נ. הגיע לגן בבוקר: לרוב לא מסורק (לנ. שער ארוך), יחף ועל גופו סרטים ש"קושרים" את פלג הגוף העליון.
לאחר שיחה עם האם (האב לא משתתף ביוזמתו בקשר שותף עם הגן וגם אם ההורים מוזמנים, רק האימא מגיעה), היא טענה ש: "נ. שונא להסתרק וגם שונא נעלים, רוב הזמן בבית הוא מסתובב יחף, ומקלחת, בכלל, תמיד הופכת לדרמה".

תוכן עניינים:
הקדמה
תיאור מקרה מתוך תצפיות של פעילות חופשית בגן
הגדרת הקשיים העולים מתוך המקרה
דרכי התמודדות ותוכנית פעולה לקידום הילד
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה כולל מקור ביבליוגרפי בשפה הספרדית ומקור בשפה הצרפתית.

מתוך העבודה:
תיאור מקרה מתוך תצפיות של פעילות חופשית בגן
בתצפיות בגן ראינו ש :
1 - נ. מתקשה להשתתף באופן פעיל או פסיבי ב"מפגש בוקר". לאחר כמה דקות הוא יוצא מהחדר בזעם ובצעקות . בדקות הספורות בהן הוא יושב , אינו מוצא תנוחה שנראית נוחה לו וכל הזמן זז ומתפתל. לעתים הוא נופל מהספסל.
2 - בעבודה חופשית עם קוביות , בונה קונסטרוקסיות חסרות שיווי משקל ובלי התייחסות לגודל של הקוביות או החלל במרחב הסובב לו.
 
עבודה מס' 21163 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות תורת הגזע מאידיאולוגיה למכשיר של פעולה מדינית, 1995.
סקירת תולדות האנטישמיות משלהי המאה ה-19 ועד עלית הנאצים. הסיבות והתפתחות תורת הגזע.
6,805 מילים (כ-21 עמודים), 20 מקורות, 219.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מטרת העבודה היא לסקור את תולדות האנטישמיות קרי שנאת היהודים משלהי המאה ה19- ועד עליית הנאציזם ועד בכלל. מטרתה היא להראות את צורת וסיבת התפתחות האנטישמיות הגזענית (להבדיל מהדתית) עד הגיעה לשיא בתחילת מלחמת העולם השניה (1941, הפיתרון הסופי).

בתקופה שבין סיום מלחמת שלושים השנים, שהיתה הרת גורל ליהודים ורבים איבדו בה את בתיהם, ועליית הנציונאל סוציאליסטים לשלטון, יהדות גרמניה מופיעה ככוח מוביל ביהדות האירופית המודרנית. הקהילה המסורתית הקטנה שהיתה בתחילה בעלת חשיבות שולית בלבד, צמחה אט אט לחברה יהודית רבת פנים שאישרה מגוון רחב של עמדות פוליטיות ורעיונות חברתיים. היתה זו חברה שגילתה יצירתיות תרבותית ודינמיות כלכלית ושהשתלבה להפליא בכל תחומי החברה שבתוכה ישבה, על אף שלבים חוזרים ונשנים של דחיה ואפליה מצד חברה זו.
העידן החדש בין יהודים לגרמנים נפתח המאה ה-18. בתקופה זו הנסיכים שלטו ברסיסי האימפריה המפוצלת וגילו מחדש את היתרונות הכלכליים הגלומים בנוכחותם של היהודים על אדמתם. הם הפכו את מדיניות הגלות הקודמת שלהם והחלו לעודד את התיישבותם של יזמים יהודים, בתנאי שיספקו למדינה המודרנית המתהווה את ההון והסחורות הדרושים לה כאוויר לנשימה. בתמורה לכך היהודים קיבלו הבטחה שיזכו לזכויות דתיות ולחופש מסחר. אחדים מהם, במיוחד אלו שנקראו "יהודי החצר" הגיעו למעמד רב השפעה הודות לקשרים אישיים עם אנשי השררה, ועל ידי כך יכלו לפתוח צוהר אל העולם הרחב.
רק במאה ה-19 החלה להסתמן התרחקות גוברת מאורח החיים המסורתי כאשר בני שכבת העילית היהודית, ששאבו עידוד מגילויי הסובלנות של השליטים, החלו להתעניין במגמות המודרניזציה- בעיקר בפילוסופיה. היו אלה המשכילים שהציבו לעצמם משימה נועזת: לזווג את היהדות עם התרבות הגרמנית, בלי לפגוע עם זאת ביחודה ובפוריותה של המורשת היהודית. הגרמנים התנגדו לכך, ולא יכלו להבין כיצד יכול יהודי לשמור על דתו  ומסורתו ולקבל את התרבות הגרמנית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. התיאוריה הגזענית וזיקתה לאנתרופולוגיה.
3. התפתחות תורת הגזע עד סוף המאה התשע עשרה
4. התפתחות הגזענות עד מלחמת העולם הראשונה.
5. הגזענות בגרמניה לאחר מלחמת העולם הראשונה
6. עליית המפלגה הנציונל סוציאליסטית
7. סיכום העבודה.
8. ביבליוגרפיה.
 
עבודה מס' 68467 SHOPPING CART DISABLED
ניתוח תוכנית ילדים על בסיס מודל התפתחותי - "ליזי מגוויר", 2010.
ניתוח שני פרקים על פי מודל התפתחותי ובחינת קהלי היעד וטיב המסרים המעוברים לקהל יעד זה.
2,635 מילים (כ-8 עמודים), 5 מקורות, 109.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
התוכנית שבחרנו לנתח עבור עבודה זו הינה "ליזי מקגוויר". התוכנית משודרת בערוץ דיסני (אפיק 45 ביס). התוכנית היא סדרת טלוויזיה לילדים, אשר סיימה את שידוריה בשנת 2004. הסדרה סובבת סביב נערה בת 15 בשם ליזי מקגוויר, חבריה ומשפחתה. כל פרק עוסק בבעיות אופייניות לגיל ההתבגרות. השחקנית הראשית של הסדרה הינה הילארי דאף, שחקנית וזמרת אמריקאית (בצילום הסדרה היא הייתה בגיל 15) פופולארית ביותר בארה"ב והיוותה בעצמה מודל לחיקוי לנערות מתבגרות. חברתה הטובה ביותר בסדרה מירנדה גם היא שחקנית, זמרת אמריקאית ודוברת עבור עמותת למלחמה באיידס במדינת קליפורניה שבארה"ב. השחקנית התחילה גם היא את הקרירה הפרסומית שלה לפני שידורי התוכנית (שהחלו ב- 2001)
קהל היעד של התוכנית הוא נערים ונערות בגיל ההתבגרות בין הגילאים 11-17. ניתן לראות בבירור כי קהל המטרה הוא ילדים בגיל ההתבגרות מכיוון והוא עוסק בכל הדילמות האפשריות לילדים בגיל זה, החל מהתמודדות עם הסביבה-שייכות וקבלה של הסביבה, התפתחות פיזית -ושינויים הורמונאליים, התפתחות מוסרית- מה באמת נכון וצודק לעשות, הגבול בין הטוב לרע.
הפרקים אשר אותם ננתח הינם שני פרקים עוקבים (לא מבחינה כרונולוגית אלא מבחינת לו"ז השידורים לאותו היום). שני הפרקים בהם נעסוק שודרו ביום ו' ה-11 לחודש דצמבר 2009.

מתוך העבודה:
גיבוש זהויות: הפרק עוסק בבירור בגיבוש הזהות של הדמויות המרכזיות, כאשר כל אחד עושה את מיטיב יכולתו (על ידי בחירת הביגוד לבית הספר) להשתלב בסביבה הבית בפרית ולא להיות דחוי על ידי החברים ללימודים. הקטע המצויר בו ליזי נראית כלואה בכלוב, מסביר בבירור כי הילדה מראה תגובת פחד רגשית לתגובות שהיא מקבלת על הסוודר אותו היא בחרה ללבוש (ילדים נועצים בה מבט- חלק מצחקקים וחלק במבטי סימן שאלה מבולבל- למה היא לובשת את זה?). ניתן להשליך את התיאוריה של אריקסון על גיבוש זהות, ולראות כפי שהוא טוען השלב התפתחות בגיל ההתבגרות הינו בין טשטוש לגיבוש זהות.
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1-9] מתוך 100 :: [עמוד 1 מתוך 12]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>