היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיות למידה, שביעות רצון ומהישגים לימודיים ומודעות מטה-קוגניטיבית בכתיבה

עבודה מס' 071229

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ללמידה באמצעות אסטרטגיות למידה, כחלק מתהליך למידה מטה-קוגניטיבי, יש השפעה חיובית על שביעות רצון סובייקטיבית מהישגים לימודיים ומודעות מטה-קוגניטיבית בכתיבה בקרב סטודנטים?

5,782 מילים ,19 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

המונח מטא-קוגניציה מתייחס ליכולת של הלומד לחשוב באופן מודע לגבי ההכרה שלו והשליטה שלו על תהליכים קוגנטיביים (Williamson, 2015‏). במקור נקראה מטא-קוגניציה כוויסות ידע על ידי פעילויות קוגניטיביות בתהליכי למידה (Veenman, Van Hout-Wolters & Afflerbach, 2006‏). הגדרה אחרת מעלה כי מטא-קוגניציה הינה יכולתו של התלמיד לפקח, לתכנן, לארגן ולהעריך את הלמידה שלו.
תחום המחקר המטא-קוגניטיבי עוסק באופן בו אנשים מעבדים מידע ומווסתים את המאמצים הקוגניטיביים שלהם. לפי גישה זו, שתי רמות של תהליכים מעורבים בכל אתגר קוגניטיבי: רמת האובייקט ורמת המטא. המוקד המסורתי של מחקר מטא-קוגניטיבי הוא למידה, וליתר דיוק, שינון ואחזור ידע. במהלך הלמידה, התהליכים ברמת האובייקט כרוכים בהעברת מידע ממקור חיצוני לזה של מערכת זיכרון של הלומד. רמת הלמידה המטא קוגניציה מווסתת תהליכים אלה ברמת האובייקט על ידי הגדרת יעדים, בחירת אסטרטגיות מתאימות וסיום פעילויות, המבוססות על שיפוט סובייקטיבי ספונטני, או פיקוח על הידע עצמו, ואכן מחקרים אמפיריים העוסקים בשינון והבנת הנקרא של משימות הראו קשר סיבתי בין פיקוח על התפוקה להחלטות לגבי הקצאת זמן הלימוד (Ackerman & Beller, 2017).

מחקר זה יתמקד בקשר בין מטא קוגניציה להישגים לימודיים של תלמידים. בחלק מן המחקרים אשר עסקו בקשר בין מטא קוגניציה ובין הישגים לימודיים בקרב סטודנטים נמצא כי לא קיים קשר מובהק בין משתנים אלה (Iqbal, Sultana, & Afzal, 2016‏) אולם מרבית המחקרים כן מצאו קשרים חיוביים מובהקים בין משתנים אלה (Mahadi & Subramaniam, 2013; Khiabani, 2018 ).

הקשר בין מטה קוגניציה והישגים לימודיים לא תמיד נמצא כקשר ישיר בין משתנים אלה וישנם מחקרים המצביעים על גורמים מתווכים שונים בקשר זה. כך למשל, במחקר של אחמד, וון דר-וורף, קויפר ומיינהארט (Ahmed, Van der Werf, Kuyper & Minnaert, 2013‏) נמצא כי למשל לתחושות סטודנטים, המתווכות דרך מעגלים רגשיים וקוגניטיביים, השפעה רבה על שימוש בתהליכי למידה מטה קוגניציה וכפועל ישיר על הישגיהם הלימודיים. לדוגמא, הנאה, מוטיבציה וסיפוק מלימודים מחזקים את השימוש באסטרטגיות למידה מטה קוגניטיביות ומבטלות רגשות המערערים אסטרטגיה זו. חרדה כתחושת המלווה למידה למבחנים, יוצרת שימוש באסטרטגיה למידה שטחית ומערערת את השימוש בלמידת מטה קוגניציה.

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את שאלת המחקר: האם קיים קשר בין למידה באמצעות אסטרטגיות למידה כחלק מתהליך למידה מטה-קוגניטיבי ובין שביעות רצון מהישגים לימודיים ומודעות מטה-קוגניטיבית בכתיבה בקרב סטודנטים? בחינת סוגיה מחקרית זו נעשתה במחקר זה באמצעות השיטה הכמותית כאשר לצורך מענה על שאלת המחקר בוצע סקר בקרב מדגם של 50 סטודנטים הלומדים במסגרת האוניברסיטה.
ממצאי המחקר העלו כי קיים קשר חיובי בין שימוש באסטרטגיות למידה מטא קוגניציה ובין שביעות רצון סובייקטיבית מהישגים לימודיים ומודעות מטה-קוגניטיבית בכתיבה בקרב סטודנטים כאשר אלה חווים שיפור משמעותי בעת שימוש באסטרטגיות למידה מטא קוגניציה אשר תורמת לתלמיד בפיתוח יכולות למידה ולא רק בשינון החומר.

תוכן עניינים:
תקציר
1. מבוא ורציונל המחקר
2. שיטת המחקר
2.1 אוכלוסיית המחקר
2.2 הליך המחקר
2.3 כלי המחקר
2.4 שיטות סטטיסטיות
3. ממצאים
3.1 ממצאים תיאוריים של משתני המחקר
3.2 בחינת השערות המחקר
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מסקנת המחקר והשלכותיו
4.3 מגבלות המחקר
4.4 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים

קטע מהעבודה:

אפקלידס (Efklides, 2005), טוענת כי תת תחום של מטא קוגניציה הינו ידע מטה-קוגניטיבי (MK). זהו ידע הצהרתי לגבי קוגניציה, שממנה נובע זיכרון לטווח ארוך. זה כולל ידע או רעיונות, אמונות ו 'תיאוריות' מרומזות או מפורשות אודות האדם שהוא באמצעותם מעריך אחרים כיצורים קוגניטיביים, ויחסיהם עם משימות קוגניטיביות שונות, מטרות, פעולות או אסטרטגיות. זה כולל גם ידע על משימות (כלומר, קטגוריות של משימות ועיבודן) וכן ידע באסטרטגיות (כלומר, דרכים כלליות לעיבוד משימות). מלבד זאת, ידע מטה-קוגניטיבי כרוך בידע (כלומר אמונות, רעיונות, תיאוריות) לגבי הפונקציות הקוגניטיביות השונות, כגון זיכרון או חשיבה, לגבי מה הם ואיך הם פועלים.

תגים:

חינוך · למידה · אסטרטגיה · הצלחה · כישלון · סיפוק · שביעות רצון · הישגים · מטה קוגניטיבי · סטודנטים · תלמידים · מכללה · אוניברסיטה · שיפור · מאמץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיות למידה, שביעות רצון ומהישגים לימודיים ומודעות מטה-קוגניטיבית בכתיבה", סמינריון אודות "אסטרטגיות למידה, שביעות רצון ומהישגים לימודיים ומודעות מטה-קוגניטיבית בכתיבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.