היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים מוסריים של אסטרטגיית 'דחיפה' במוצרים לא מבוקשים

עבודה מס' 071200

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מוסרי לחברה להתנהל מול לקוחותיה, כאשר המטרה היחידה היא טובתה, ללא התייחסות כנה לרווחת וצרכי הלקוח?

9,807 מילים ,35 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בסוף המאה ה-18 ובראשית המאה ה-19 פרצה באירופה המהפכה התעשייתית. תוצאותיה של המהפכה ניכרות עד היום וכוללות שינויים רבים ומרחיקי לכת, החל בחדירה של אמצעי ייצור משוכללים לתעשייה ולחקלאות, דרך שינויים בכל המבנה החברתי המסורתי וכלה בשיפור משמעותי ברמת החיים ובתוחלת החיים של העולם המתועש(1).
אחד התוצרים של מהפכה זו הינו "עודף ייצור" (Excess Supply) שגרם לפיתוח ושיכלול של תורות וטכניקות שיווק מתקדמות שלא היו קיימות לפני, שכן העולם היה שרוי במחסור כמעט תמידי שאפיין את התקופה שלפני המהפכה התעשייתית. אחת משיטות השיווק שקמו קרויה "אסטרטגיית דחיפה" (Push Strategy) שמשמעותה באופן כללי: שיווק של מוצרים בהתאם לכושר הייצור של היצרן ולא בהתאם לצרכי הצרכן.
מצב זה יוצר ניגוד אינטרסים מובנה, כאשר היצרן יודע שאין לצרכן צורך אמיתי במוצר והוא משקיע את מירב מאמציו בטכניקות שיווק משוכללות "ומפתה" את הצרכן לשלם עבור מוצר שבו אין לו צורך. לרוב, הצרכן יתחרט זמן מועט לאחר הקנייה, ללא יכולת להחזיר את המוצר ולקבל את התמורה ששילם עבורו. המצב המתואר יוצר דילמה מוסרית. מצד אחד החברה ועובדיה, שתפקידם לייצר רווח לבעלי המניות והבעלים והם, לכאורה, חייבים לעשות הכול כדי להשיג זאת. מצד שני עומד הערך של המוסר הצרכני או טובת הציבור.
בעבודה זו אנו נחקור את ההיבטים החוקיים, המוסריים והכלכליים של השימוש באסטרטגיית דחיפה מצד החברה והצרכנים.
השאלה המחקרית העיקרית בה נעסוק היא: האם מוסרי לחברה להתנהל מול לקוחותיה, כאשר המטרה היחידה היא טובתה, ללא התייחסות כנה לרווחת וצרכי הלקוח?
בכדי לברר סוגיה זו, נגדיר את המושגים הבסיסיים בהם נעסוק, נדון בהיבטים החוקיים של השימוש באסטרטגיה זו תוך הצגת החקיקה הישראלית בנושא (לרבות פרשנות ופסקי דין שונים). לאחר מכן נדון, לאור חומר הלימוד, המקורות האקדמיים הרלוונטיים ותוך שימוש בכלים שרכשנו בקורס, במשמעויות המוסריות שיש לאסטרטגיה, הן מצד החברה והן מצד הלקוחות. לסיום, נציג דוגמאות ממשיות של חברות/גופים הנוקטים באסטרטגיה זו ומוצרים שמשווקים בשיטה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
מבוא תיאורטי
דיון
ההיבט הכלכלי
ההיבט החוקי
ההיבט המוסרי
עקרונות המוסר
דוגמאות לאסטרטגיות דחיפה
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אסטרטגית דחיפה הינה חלק אינטגראלי מגישה בשיווק הנקראת גישת המכירות (Selling Concept). לפי גישה זו, "הצרכנים אם יניחו אותם לנפשם, בדרך כלל, לא יקנו די ממוצרי הארגון. לכן על הארגון לנקוט מאמצים נמרצים למכירה ולקידום מכירות מוצריו" . מכאן נובע כי כאשר לחברה יש עודף בכושר הייצור ביחס לביקוש בשוק, היא תשאף למכור את עודפי התוצרת גם אם אין לצרכן צורך אמיתי בה. כלומר, החברה לא תתייחס לרצון לקוחותיה ולביקוש בפועל ותפעיל את כל הכלים השיווקיים והפרסומיים העומדים לרשותה, כדי להגדילו באופן יזום.

תגים:

מוסר · הגינות · חברה · עסק · הנהלה · ארגון · לקוחות · התנהלות · פעולה · כנות · רווחה · צרכים · אמינות · צרכן · חברות · גופים · עודף ייצור · תחרותיות · מוסר בעסקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים מוסריים של אסטרטגיית 'דחיפה' במוצרים לא מבוקשים", סמינריון אודות "היבטים מוסריים של אסטרטגיית 'דחיפה' במוצרים לא מבוקשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.