היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם יש קיים פער בין תפיסת השימוש ונזקי הקנאביס למול המציאות בקרב סטודנטים?

עבודה מס' 071180

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ראיונות עם חמישה סטודנטים וחמש סטודנטיות.

10,197 מילים ,43 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בדומה לכל התנהגות אנושית, גם צריכת קנאביס היא התנהגות מורכבת הנגרמת כתוצאה מגורמים והסברים שונים. כל ניסיון לחקור את התופעה ולבחון את הגורמים המקדימים לה עשוי להשלים את חלקי התמונה המלאה ולסייע בהבנתה. המחקר הנוכחי מאפשר לבחון חלק מהמנגנונים הפסיכולוגיים העומדים מאחורי התנהגות צריכת קנאביס בקרב אוכלוסיית הסטודנטים בישראל. חשיבות המחקר טמונה בכך כי ככל שנטיב להבין מה הם הגורמים המקדימים לצריכת קנאביס, כך נוכל לעצב באופן טוב יותר תוכניות מניעה ותוכניות לחינוך ערכי שמטרתן להפחית התנהגויות אלו.

המחקר הנוכחי עוסק בעמדות סטודנטים כלפי קנאביס. במסגרת המחקר נערכו ראיונות לעשר סטודנטים שונים (חמישה בנים וחמש בנות) ממספר מוסדות לימוד בצפון הארץ. מתוך המחקר עולה כי מרבית הסטודנטים הינם בעלי עמדות חיוביות כלפי צריכת קנאביס אך לא כולם בעלי עמדות חיוביות כלפי צריכת סמים אחרים. עוד עולה כי מרביתם מאמינים כי החוק הינו בירוקרטי בלבד ומצדיקים את העבירה בעיקר מתוך טכניקות נטרול של סייקס ומצא לשם הצדקת השימוש בסם. עוד מעלה המחקר כי הגורמים לצריכת סמים באים בהלימה עם תיאוריית השליטה העצמית ומספקים הסברים אישיים של רגש, חוויה והעדר יכולת פיתוי אל מול הסם השכיח כל כך בקרב סטודנטים במוסדות הלימוד בארץ.
לשם כך המחקר בנוי באופן הבא: חלק ראשון מציג תיאוריות שונות העוסקות במהות הקשר שבין תפיסות ועמדות הפרט למול החברה. למשל, התיאוריה הכללית של הפשיעה של הירשי וגוטפרדסון העוסקת בסיפוק צרכים של הפרט , טכניקות נטרול של סייקס ומצא המסבירות את תפיסת הרציונל מאחורי עבירה על החוק בקרב הפרט, ותיאוריית הלמידה החברתית של בנדורה, למידת חיקוי, המאפשרת להבין את הגורמים לפעולה כלשהי בקרב הפרט. החלק השני במחקר זה הינו פרק סקירת ספרות אשר סוקר מהם סמים, מהו החוק בנושא זה בישראל, דה קרימינליזציה של קנאביס, מהו קנאביס על יתרונותיו ונזקיו השונים, מהם הסיבות לצריכה של קנאביס ומהם עמדות הסטודנטים כלפי צריכת קנאביס.
חלק מחקר שלישי הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר, משתתפי המחקר וכן שיטת איסוף הנתונים. בחלקו הרביעי של המחקר מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר שהתקבלו מתוך ראיונות הנחקרים השונים תוך שילוב הממצאים הספרותיים והתיאורטיים שעלו בפרק התיאוריות. חלקו החמישי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן, וכן את מסקנות המחקר הנשענות על התיאוריות השונות באינטגרציה עם דברי המרואיינים.
שלבי המחקר שתוארו לעיל באים לתת מענה על סוגיית המחקר הנוכחית והיא: איך קיים פער בין תפיסת השימוש ונזקי הקנאביס למול המציאות בקרב סטודנטים?

כלי המחקר בו נעשה שימוש הינו ראיונות עומק חצי מובנים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 סמים
2.2 התיאוריה הכללית של הפשיעה- תיאוריית השליטה העצמית
2.3 טכניקות נטרול של סייקס ומצא
2.4 תיאוריית הלמידה החברתית- למידת חיקוי
3. סקירת ספרות
3.1 סמים
3.2 קנאביס
3.3 פקודת הסמים המסוכנים- החוק בישראל
3.4 דה קרימינליזציה של קנאביס
3.5 לגליזציה של קנאביס
3.6 נזקי הקנאביס
3.7 סיבות לשימוש בקנאביס
3.8 עמדות לגביי שימוש ונזקי הקנאביס
4. מתודולוגיה
4.1 שאלת המחקר
4.2 המדגם
4.3 כלי המחקר
4.4 הליך המחקר
4.5 אופן ניתוח הנתונים
5. תוצאות- ממצאי המחקר
5.1 סמים וקנאביס
5.2 החוק בישראל
5.3 לגליזציה לקנאביס
5.4 השפעות הקנאביס
5.4.1 תועלות השימוש
5.4.2 נזקי השימוש
5.5 סיבות לשימוש בקנאביס
5.6 עמדות סטודנטים כלפי שימוש בקנאביס
5.7 מבט לעתיד- משפחה וילדים

6. דיון
6.1 סיכום
6.2 מסקנות
6.3 מגבלות והרחבת המחקר
7. ביבליוגרפיה
נספחים - הראיונות

קטע מהעבודה:

קורן (2011) טוענת כי רבע מהסטודנטים דיווחו על התנסות בשימוש במריחואנה/ חשיש עם שכיחות גבוהה יותר בקרב גברים (30.9%) מאשר בקרב נשים (22.1%). שליש מבין המתנסים במריחואנה (33.3%), מדווחים על שימוש בחודש האחרון יותר מפעם אחת עם שכיחות גבוהה יותר בקרב גברים (42.0%) מאשר בקרב נשים (27.2%). מבין המתנסים במריחואנה, כתשעה אחוזים מהמדגם דיווחו על התנסות עם אסיד/ LSD, 8.8% דיווחו על התנסות באקסטזי ו- 6.4% על התנסות בשימוש בקוקאין/ קראק.
על פי הסטטיסטיקה של הכנסת בישראל, מצויין כי הערכת משרד האו"ם לנושאי סמים ופשיעה היא כי בשנת 2012 היו בעולם כ-226,000 מקרי מוות כתוצאה משימוש בסמים בקרב גילאי 15-64. כמו כן, בשנת 2014 בישראל אובחנו 1,872 איש בבתי החולים ברחבי הארץ כסובלים מבעיות בריאותיות על רקע של צריכת סמים. ניתן להסיק ולראות כי מספר המשתמשים בסמים שונים עולה מידי שנה ( ד"ר עדי, 2015).

תגים:

ישראל · סטודנטים · סמים · קנאביס · LSD · ירוק · התמכרות · צריכה · צרכנים · חוק · מריחואנה · לגליזציה · שימוש · מכללה · חברה · צרכן · צרכנים · הרגעה · רגישות · פיתוי · מכור.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם יש קיים פער בין תפיסת השימוש ונזקי הקנאביס למול המציאות בקרב סטודנטים?", סמינריון אודות "האם יש קיים פער בין תפיסת השימוש ונזקי הקנאביס למול המציאות בקרב סטודנטים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.