היישום אינו מחובר לאינטרנט

פערים בהשתלבות סטודנטים של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות בתעסוקה בתחום המלונאות

עבודה מס' 068055

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני הבודק האם קיים פער ציפיות כגורם להשפעה שלילית שכזו, בקרב סטודנטים ובוגרים של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות, על תעסוקתם בתעשיית המלונאות, תוך אפיונו במידה וישנו.

7,963 מילים ,22 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תחום המלונאות עשוי להוות פלטפורמה נהדרת לקידום אישי לעובדים בו בכלל, ולבוגר תואר ניהול מלונאות ותיירות בפרט. אולם, מתוך מחקר מקדים שערכנו בקרב כמה מבוגרי התואר, עלה כי תחום המלונאות מוגדר כבעייתי מבחינת תעסוקה לטווח ארוך של עובדים אקדמאים. בין השאר מפני שישנה אכזבה, הנגרמת מפער בין ציפיותיהם של העובדים לבין התמורה הנתפסת בפועל.
במחקר איכותני זה, בדקנו האם קיים פער ציפיות כגורם להשפעה שלילית שכזו, בקרב סטודנטים ובוגרים של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות, על תעסוקתם בתעשיית המלונאות, תוך אפיונו במידה וישנו.
הגורם העיקרי לבחירת נושא המחקר הוא העובדה ששלושה מבין ארבעת חברי הקבוצה, עוסקים בעת עריכת מחקר זה בתחום המלונאות.
מצאנו כי אכן ישנו פער ציפיות הנובע ממספר גורמים שונים, ביניהם הענף, המחלקה האקדמית והסטודנט בעצמו.
גילינו כי פער זה דועך לאורך התואר, ככל שההיכרות עם הענף מעמיקה, ומהווה גורם משמעותי יותר בעיקר בקרב סטודנטים, שבחרו ללמוד תואר זה ממניעים חיצוניים.
מהראיונות עלו מספר גורמים, ישירים ועקיפים, בגינם תחום תעסוקה זה הופך פחות רצוי בקרב בוגרי התואר. את גורמים אלו והמסקנות אותם העלנו כדי לבטלם, אפיינו במודל ויזואלי קליט בפרק הדיון.
מהלך המחקר כלל קריאה והבנה של שלל מאמרים בנושא זה ונושאים קשורים אחרים, וכן ראיונות עומק חצי מובנים, עם 18סטודנטים בשנה שלישית לתואר, ו-12 בוגרים, אשר עיקרו עסק בחלוקה לשתי קבוצות מדגם אלו. בנוסף רואיינו 5 מנהלים בדרגים שונים מתחום המלונאות, וכן האחראית על ההתמחות המעשית במחלקה. (במקור היתה כוונה ליצור השוואה בין שתי הקבוצות הראשונות שהוזכרו לעיל, לקבוצה נוספת של מנהלים מתחום המלונאות, אך נאלצנו להתמקד עקב אילוצים וקושי לראיין כמות מספקת של מנהלים).

תוכן עניינים:
1. תקציר מנהלים
2. מבוא
3. בעית מחקר, שאלת מחקר
4. מבוא תיאורטי- סקירת ספרות
5. מתודולוגיה, שיטות וכלים
6. מהלך מחקר
7. ממצאים
8. דיון
9. תודות
10. מקורות ספרות
11. נספחים:
1. תואר ראשון במלונאות ותיירות
2. שאלון לסטודנטים שנה ג'
3. נקודות עיקריות שעלו ממספר ראיונות
4. שאלון בוגרי מחלקה
5. נקודות עיקריות שעלו ממספר ראיונות
6. ראיון מנהל משאבי אנוש, הילטון ת"א
7. ראיון מנהל קבלה, הילטון ת"א

קטע מהעבודה:

בספרות שבדקנו, נמצא שסטודנטים רואים בהתמחות המעשית ככלי למידה מאוד רווחי, שעליו הם ירצו לקבל הכרה אקדמאית (ציון), ובנוסף הכרה כלכלית (שכר), בד בבד ההתמחות המעשית נחשבת לתורמת יותר ע"פ דעתם של הסטודנטים (Hite & Bellizi). לא ניתן להתעלם מכך שסטודנטים רואים בהתמחות המעשית הזדמנות לקבל את העבודה הראשונה שלהם (Cannon & Arnold,1998).
במובן מסויים, יש הרואים את ההתמחות המעשית כגשר בין הכתה למקום העבודה, ואפילו כהזדמנות לבחון יכולות ותחומי עניין במצבי עבודה שונים. עבור כמה, זוהי רק דרך על מנת לסיים את החובות האוניברסיטאיות. עבור אחרים, זוהי הזדמנות לבסס את עצמם בארגון ובנוסף ללמוד את השטח בו הם עוסקים (Collins, 2001).

תגים:

סמינר · מחקר · איכותני · סוציולוגיה · משאבי · אנוש · התמחות · מעשית · אקדמיה · השתלבות · בוגרים · לימודים · גבוהים · תעסוקה · מלונאות · עובדים · אקדמאים · תיירות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פערים בהשתלבות סטודנטים של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות בתעסוקה בתחום המלונאות", סמינריון אודות "פערים בהשתלבות סטודנטים של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות בתעסוקה בתחום המלונאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.