היישום אינו מחובר לאינטרנט

האונ' בימי הביניים והעיר סביבן

עבודה מס' 010222

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת האונ' הראשונות באירופה, את התפתחותן והתהוותן. ההשתלבות במארג החברתי באזור,כיצד השפיעו על האוכלסיה ולהפך.

2,851 מילים ,10 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

האוניברסיטאות הוקמו בימי הביניים בארצות אירופה, ובמשך השנים הן רכשו לעצמן מעמד בקרב האוכלוסייה, לעיתים אף מעמד ראשון במעלה במוסדות החברה.
האוניברסיטה הראשונה נוסדה בסלרנו שבאיטליה עוד במאה התשיעית לספירה.
היא נתפרסמה בזמנה כבית ספר להכשרת רופאים ורוב המורים בה היו יהודים.
במאה ה 12 - נוסדה באיטליה האוניברסיטה השניה, של בולוניה, וזו עסקה בתחילה בלימודי משפט בלבד אולם לאחר מכן נוספו בה מקצועות נוספים כמו תיאולוגיה ורפואה.
לאחר מכן הוקמה האוניברסיטה בפריס אשר בה לימדו גם מקצועות משפטים ותנ"ך. ומאוחר יותר גם באנגליה ובוינה הוקמו אוניברסיטאות אולם בהן נלמדו גם חכמת המתמטיקה והפילוסופיה (בעיקר תורתו שלאפלטון).
האוניברסיטאות התחלקו לשני סוגים: אוניברסיטה המנוהלת ע"י מורים ואוניברסיטה המנוהלת ע"י הסטודנטים. המשמעות כלפי הערים לא הייתה רבה, אולם ההשלכות היו לגבי היחסים הפנימיים בתוך האוניברסיטה.
עם תחילת המאה ה-12 התאוששו המסחר והתעשייה של אירופה המערבית והתחילה עליה ניכרת של הערים. הערים ההיסטוריות הגדולות של הקיסרות הרומית שתושביהן התמעטו עקב דילדול המסחר עם מדינות הים שבו לגודלן הקודם. הוקמו בהן מרכזי תרבות רבים, והן נעשו מטרופוליטנים לאזור מסביבן. אי לכך, טבעי הוא כי מושלי העיר ירצו להשפיע גם על האוניברסיטאות בתוכן, לרבות על הלך רוח הסטודנטים.

מטרת העבודה
מטרת עבודתי זו היא לסקור את האוניברסיטאות הראשונות באירופה, את התפתחותן והתהוותן; ובהשתלבותן במארג החברתי באזור מגוריהם, כיצד הם השפיעו על האוכלוסייה וכיצד המקום השפיע עליהם.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת העבודה
2. הקדמה-התפתחותן של האוניברסיטאות בימי הביניים
3. סקירה ספציפית על ההתפתחות
4. היחסים עם הערים ,החברה והשפעות הדדיות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

תגים:

אוניברסיטאות · אוניברסיטה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האונ' בימי הביניים והעיר סביבן", סמינריון אודות "האונ' בימי הביניים והעיר סביבן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.