היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתלבות תלמידים לקוי למידה ודיסלקטים בכיתות רגילות

עבודה מס' 041631

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרות, היבטים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים בשילוב, השילוב בהרצליה, בקרית אונו ובאוניברסיטה.

5,650 מילים ,18 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

ההגדרה האינטואיטיבית ל"לקות למידה" היא "שם למצבו של ילד נורמלי המתקשה לאורך זמן בקריאה ו\או בכתיבה ו\או בחשבון ונגזרותיהם". ההשגות על הגדרה זו משקפות את בעיות ההגדרה המעסיקות את החוקרים בתחום. שאלות כמו מיהו ילד ומה עם המבוגרים המתקשים, מי מטפל, האם זו אחריותה של מערכת החינוך, האם יש
קריטריון תיאורטי, מה חשיבותם של המשתנים הסביבתיים, הרגשיים והחינוכיים ועוד, נידונות בחוברת העוסקת בקשיי ההגדרה של לקויות למידה, שנכתבה על ידי רענן שש {1996}.
בישראל נעשה ניסיון להבחין בין "לקויי למידה" לבין בעיות למידה מסוגים אחרים בעיקר בנסיבות ההפנייה של ילדים ל"כיתות מקדמות של לקויי למידה", או לכיתות של מה שקרוי בשנים האחרונות "פרויקט השילוב". כיתות פרויקט השילוב הן כיתות בהן לומדים ילדים "רגילים" אליהם מצרפים קבוצת ילדים לקויי למידה, שאינם בעלי הפרעות התנהגות או הפרעות רגשיות, ובנוסף - מורה נוספת מיוחדת. הילדים מופנים לכיתות של פרויקט השילוב על בסיס תהליכי אבחון שונים ובלתי אחידים. המרכיב היחידי המשותף לכל ההפניות היא מעורבותה של ועדת ההשמה, המעוגנת בחוק.
היעדר הגדרה מוסכמת אינה מונעת המשך מחקר תיאורטי, אך בתחום החינוכי-קליני- טיפולי עלול היעדר זה לגרור תוצאות חמורות של תקשורת לקויה בין בעלי מקצוע שונים הקשורים לתחום וביניהם לבין הורי הילדים.

עבודה זו תסקור את הדיסלקציה עצמה ואת שיטת השילוב של תלמידים דיסלקטים ולקויי למידה בכיתות לימוד רגילות.

תוכן עניינים:
פרק 1 - מבוא והגדרות:
א. לקויי למידה
ב. דיסלקציה - אפיון, אבחון ודרכי טיפול
פרק 2 - דיסלקטים ולקויי למידה במערכת החינוך ושילובם בחינוך הרגיל - היבטים
רגשיים, חברתיים והתנהגותיים:
א. הנעה
ב. חדר הלימוד
פרק 3 - פרוייקט השילוב בהרצליה
פרק 4 - השילוב בקרית אונו
פרק 5 - דיסלקטים באוניברסיטה
פרק 6 - כשרונותיהם של תלמידים לקויי למידה
סיכום

מקורות:

ר. בלגור (1986). הפרעות חמורות בקריאה: הדיסלקציה סיבותיה והטיפול בה. זמורה ביתן, תל אביב.
איתן גליקמן (1997). "סטודנטים, למרות הכל". ידיעות אחרונות, 24 שעות, יום שלישי, י' תמוז תשנ"ז, 15.7.97, ע' 23.
ג. דומן (1975). הטיפול בילדים נפגעי מוח. צ'ריקובר.
ק. ה. דלקאטו (1976). הטיפול בילדים המתקשים בקריאה: מדריך מעשי להורים. צ'ריקובר.
ע. דרעין (1991). דיסלקציה התפתחותית. הוצאת "אח".
מ. דרעין (תשל"ג). "שילוב שיטת מונטסורי ושיטת פרלנד להוראה מתקנת בקריאה בגיל ביה"ס". לקויי למידה: אפיון, אבחון וטפול. משרד החינוך, ירושלים, ע' 143-137.
ד. הבר (1990). לא הואב לקרוא: טיפול רב מימדי בלקויי למידה. רמות, אוניברסיטת תל אביב.
אסתר וינשטיין ורותי אלדר (1993) "מודל כתות משולבות בבתיה"ס היסודיים, בהרצליה" בתוך: שילוב הילד לקוי הלמידה בחינוך הרגיל: לקט מאמרים ונתונים, בעריכת עפרה פינברג ורונה שביט, יום עיון 5.5.93 הרצליה, ע' 26-35.
צפורה כץ (1978). מעשה ההוראה: רכישת קריאה וכתיבה על פי הגישה ההתפתחותית. אוניברסיטת ת"א.
ר. קדרון (תשל"ד). עקרונות להוראת הקריאה לילדים בעלי ליקויי למידה. לקויי למידה: אבחון, אפיון וטפול. משרד החינוך, ירושלים, ע' 136-132.
עדנה שדה ושי רודיטי (1994). שילוב הילד לקוי הלמידה בחינוך הרגיל. אסופת הרצאות משלושה ימי עיון, קרית אונו, ע' 24-18.
שלמה ויעל שירן (1971). ליקויי למידה ותיקונם. ספרית פועלים.
רן שפירא (1997). "כישרוני אבל לא יודע חשבון". הארץ, ב6, יום רביעי 4 ביוני.
רענן שש (1996). לקויות למידה: קשיי הגדרה: סקירת ספרות. ילקוט למורה 10. מכון הנרייטה סאלד, ירושלים.
Nancy Mather and Rhia Roberts. "Sold Out?: A Response to McLeskey and Pugach". Learning Disabilities Research Practice 10 (4) , pp. 239-249.
James McLeskey, Marlrrn C. Pugach. "The Real Sellout: Failing to Give Inclusion a Chance: A Reponse to Robert and Mother". Learning Disabilities Research Practice 10 (4) 1995, pp. 233-238.
Rhia Roberts and Nancy Mather. "The Return of Students With Learning Disabilities to Regular Classroom: A Sellout". Learning Disabilities Research Practice 10 (1) 1995, pp. 46-58.
Judy Sebba, Mel Ainscow. "International Developements in Inclusive Schooling: mapping the issues". Cambridge Journal of Education, vol 26, no 1, 1996.

תגים:

ליקוי · דיסלקציה · למידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתלבות תלמידים לקוי למידה ודיסלקטים בכיתות רגילות", סמינריון אודות "השתלבות תלמידים לקוי למידה ודיסלקטים בכיתות רגילות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.