היישום אינו מחובר לאינטרנט

השימוש בכלים טכנולוגיים לקידום תחושה של חוללות עצמית והנעה פנימית ללמידה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה

עבודה מס' 070649

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה עיונית של יתרונות השימוש בכלים טכנולוגיים בהוראה כמקדמים את תחושת המסוגלות העצמית של תלמידים לקויי למידה.

3,196 מילים ,19 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מטרתו של מחקר זה היא לשפוך אור על חשיבות השימוש בכלים דיגיטליים בהוראה בכלל, ובקרב תלמידים עם ליקויי למידה בפרט על מנת לקדם את תחושת החוללות העצמית ובעקבותיה גם את הנעתם ללמידה.
שאלת המחקר היא כיצד ניתן לקדם הנעה פנימית ללמידה ותחושת חוללות עצמית באמצעות כלים דיגיטליים בקרב תלמידים עם הפרעה ספציפית בלמידה? כדי לנסות לענות על השאלה, אציג בתחילה הגדרות למונח "לקות למידה", אסקור סוגי לקות שונים, אבחן את תיאוריית ההכוונה העצמית (דסי וראיין, 2000) והשפעתה על החוללות העצמית (Bandura, 1994) ועל ההנעה ללמידה. בהמשך אציע דרכים לקידום תלמידים עם ליקויי למידה באמצעות שיטות הוראה ייחודיות ובאמצעות כלים טכנולוגיים, בהתבסס על תיאוריות ומחקרים שנעשו בהקשר זה.
בנדורה (1994) טען כי תחושת חוללות עצמית חזקה משפרת את ההישגים האנושיים ואת רווחתם האישית באופנים רבים. אנשים עם יכולת וביטחון גבוה הניגשים למשימות קשות כמו אל אתגרים נשלטים, ולא כאיומים שיש להימנע מהם. השקפה כזו מטפחת מעורבות עמוקה והנעה ללמידה.
השערת המחקר היא ששימוש בכלים דיגיטליים בהוראה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה ישפר את תחושת החוללות העצמית ויקדם את ההנעה הפנימית שלהם ללמידה.
תלמידים עם ליקויי למידה מהווים, על פי ההשערה, כעשרה עד עשרים אחוזים מכלל התלמידים בישראל. לקות למידה היא הלקות בעלת השכיחות הגבוהה ביותר במערכת החינוך. שיעור התלמידים במערכות החינוך הרגילות המאובחנים ומוכרים כתלמידים עם לקויות למידה נמצא בעלייה. לדעתי, נתונים אלה מצריכים התייחסות, חשיבה מעמיקה ובניית תוכניות מותאמות מטעם מערכת החינוך.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
פרק א': לקות למידה- הגדרות ומאפיינים
פרק ב': חוללות עצמית
פרק ג': הנעה ללמידה
פרק ד': כלים טכנולוגיים והשימוש בהם לצורך קידום הלמידה
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג מוטיבציה (הנעה) מתייחס לרצון להשקיע זמן ומאמץ בפעילות מסוימת, גם כשהדבר כרוך בקשיים, במחירים גבוהים ובאי הצלחות (עשור, 2001). מוטיבציה ללמידה חשובה לילדים בכל שכבות הגיל והיא נחלקת למוטיבציה פנימית - סקרנות ושליטה, ותפיסה עצמית כבעלי יכולת לימודית; ולמוטיבציה חיצונית - הצורך בהכרה חברתית, משוב וסיוע למורה. מוטיבציה ללמידה היא תהליך המעורר, מכוון ומשמר התנהגות של אנשים למען השגת מטרה מיועדת (למידה). היא משקפת את מכלול הסיבות הגורמות לאדם להתנהג באופן מסוים במצב מסוים (בן-טוב, 2000 אצל בשארה, 2014).

תגים:

לקויות למידה · חוללות עצמית · הנעה ללמידה · טכנולוגיה · מחשבים · דיגיטלי · למידה מרחוק · לקות למידה · לקויי למידה · למידה מקוונת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש בכלים טכנולוגיים לקידום תחושה של חוללות עצמית והנעה פנימית ללמידה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה", סמינריון אודות "השימוש בכלים טכנולוגיים לקידום תחושה של חוללות עצמית והנעה פנימית ללמידה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.