היישום אינו מחובר לאינטרנט

מפות קוגניטיביות ולמידה ארגונית

עבודה מס' 041210

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התנהגות ארגונית, למידה ארגונית והגורמים המשפיעים על מהירות הלמידה, השפעת המפה הקוגניטיבית ואומדן מהירות הלמידה.

5,879 מילים ,11 מקורות

תקציר העבודה:

הנושא של הלמידה הארגונית הולך ונעשה אחד החשובים ביותר בתחום ההתנהגות הארגונית. קיומה של התופעה עצמה התגלה בתחום התעשייה האווירית בזמן מלחמת העולם השניה בארה"ב. הוקמו מפעלים לייצור מטוסים בהיקפים רבים, ולאחר זמן מנהלי הייצור שמו לב כי הוצאות הייצור ליחידה ירדו בצורה דראסטית עם הזמן. ההסבר לתופעה זו נכלל בכך, שככל שהעובדים רכשו מיומנות רבה יותר, הם ביצעו אותן פעולות מהר יותר, ולכן הוצאות הייצור ירדו עקב עליה מתמדת בפריון השולי של העובדים .
מאז, נערכו מחקרים רבים בנוגע ללמידה הארגונית, וברוב המקרים המחקרים הראו, כי התופעה קיימת כמעט בכל ארגון, ועיון באופן הלמידה ובמהירותה יכול לתרום להבנת תופעות רבות בענף ובארגון עצמו. לדוגמא, האסטרטגיות השיווקיות של חברות עסקיות בהן הלמידה היא מהירה יחסית יכולות להיות מושפעות על ידי עובדה זאת באופן הבא: בשלב החדירה לשוק לעתים כדאי למנהלי העסק לקבוע מחירים נמוכים, שהם מתחת למחיר של אותו מוצר בשוק, ואף מתחת להוצאה ממוצעת ליחידה. כלומר, בשלב הראשון כדאי לפירמה לספוג הפסדים, אך בעקבות המחירים הנמוכים נתח השוק אמור לגדול מהר יחסית ובכך הייצור אמור להתרחב. מכיוון שהלמידה מורידה את ההוצאות הממוצעות, וגידול בהיקף הייצור אמור לדרבן את הלמידה, ההוצאות הממוצעות של אותה פירמה יקטנו עם הזמן, כך שהפירמה תתחיל להרוויח (ההוצאה הממוצעת ליחידה תרד מתחת למחיר שוק עקב הגידול בנתח השוק) .

לפיכך, שתי שאלות דומיננטיות מתעוררות כתוצאה מקיומה של תופעת הלמידה הארגונית: 1. מהם הגורמים שמשפיעים על מהירות הלמידה (אם נדע מהם הגורמים ואת גמישותה של הלמידה כלפי גורמים אלו - נוכל לחלץ את הדינמיקה של ירידת ההוצאות על פני זמן), ו- 2. כיצד ניתן לבדוק באופן אמפירי האם הארגון לומד?
בפרק 2 נעסוק בתיאור הגורמים הפנימיים המשפיעים על הלמידה ונראה, כי הקבוצה בעלת מפות קוגניטיביות עשירות יותר לומדת מהר יותר מאשר הקבוצה בעלת מפות קוגניטיביות פחות עשירות. בפרק 3 נתאר את הכלים בעזרתם ניתן לאמוד את מהירות הלמידה בארגונים השונים, כיצד ההרכב האנושי משפיע על דרך הלמידה של צוותים ומהם הגורמים בעזרתם ניתן לשפר את הביצוע של צוותים. נציג את הדרכים לבדיקת ההשערה, האם בהינתן משימה חדשה עם אלמנטים חדשים הקבוצה בעלת מפות קוגניטיביות העשירות יותר תהיה אפקטיבית יותר, מאשר זו, בעלת מפות קוגניטיביות עשירות פחות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מפות קוגניטיביות ולמידה ארגונית
3. מהירות הלמידה והקשר בין גיבוש הצוות לביצוע של משימות חדשות
4. ביבליוגרפיה

מקורות:

Berndt, E.R. The Practice of Econometrics, Addison Westley, 1990.
Karl E.Weick, Michel G.Bougon, Organizations as Cognitive Maps.
Nerlove, Marc (1965), Estimation and Identification of Cobb-Duglas Production Functions, Chicago: Rand McNally.
Garvin D.A. (1993) "Building a Lerning Organization". Harvard Buisiness Review. July-Audust, p: 78-91.
March, J.G. Levitt, B. (1988). "Organizational Lerning". Annual Review of Sociology, 14, p: 319-340.
Lyles, M.A. (1988). "Lerning among Joint Venture Sophisticated Firms". Management Intenational Review, Vol 28, p: 85-98.
Romme Georges, "Making Organizational Learning Work: Consent and Double Linking Between Circles", European Management Journal, Vol 14,Iss:1, Date: Feb. 1996, p:69-75.
Stein R.G. Pinchot G., "Building an Intelligent Organization", AMG, Vol 47,Iss: 11, Date: Nov. 1995 p: 32-39.
Forrester J.W., 1971, "Counterintuitive Behavior of Social Systems", Technology Review, 73,3, (January), p: 52-68.
Bennet J.K., O Brien, Michael J., "The Building Blocks of Learning Organization", TBI, Vol: 31, Iss. 6, Jun 1994, p 41-49.
Wegner, D.M., Erber, R. and Rimond, P. (1991), "Transactive Mmemory in Close Relationships", Journal of Personality and Social Psichology, 61, p: 923-929.

תגים:

ארגון · עסקים · מנהל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מפות קוגניטיביות ולמידה ארגונית", סמינריון אודות "מפות קוגניטיביות ולמידה ארגונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.