היישום אינו מחובר לאינטרנט

גישור און-ליין - הליך הגישור באינטרנט

עבודה מס' 060168

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת האינטרנט ככלי גישור והצעת יישום של מודל השולחן באינטרנט.

4,215 מילים ,9 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

המצאות שונות שהומצאו במאה העשרים שינו את פניה של האנושות כמעט לבלתי היכר. ביניהן ניתן למנות את המצאת המכונית, המטוס, הטלויזיה, הפניצילין וכמובן המחשב. המחשבים, מגירסאותיהם המיושנות ועד למעבדי הPC האישיים, יצרו יכולות חדשות בתחומים רבים בחיינו. חישובים מסובכים הפכו קלים לחישוב, מדפים ארוכים עמוסי ניירת פינו את מקומם לדיסקט קטן במשקל 20 גרם, ובכלל, נדמה שחיינו הפכו ליעילים וקלים הרבה יותר. המצאתה של רשת המידע האלקטרוני העולמית (האינטרנט) קיצרה מרחקים, הפכה מידע לזמין, ומיטיבה להמחיש זאת הקלישאה האומרת כי "הכל קיים באינטרנט, ואם לא שם, אז הוא לא קיים".
השימוש במחשבים וברשת האינטרנט חודר אל מרקם חייה של אוכלוסיית העולם המערבי. יותר ויותר אנשים מבצעים את קניותיהם באמצעות האינטרנט, משלמים חשבונות, מעיינים בחומרים שונים (חדשות, מסמכים, תמונות), מאזינים למוזיקה ומתכתבים עם חברים (ממשיים או וירטואליים) בכל מקום בעולם ומכל מקום בעולם.
אם כך, כיצד טכנולוגיית האינטרנט הממוחשבת יכולה לשרת את המסוכסכים ואת אלה שמנסים לסייע בידם, המגשרים?
מעט מאד נכתב על הגישור באינטרנט בהשוואה לספרות גישורית אחרת, ולא בכדי.
רשת האינטרנט הפכה לחלק אינטגרלי מחיינו רק בעשור האחרון, והגישור הוירטואלי הפך שריר וקיים רק בשנתיים האחרונות. בהיבט זה שדה המחקר שנחשף לפני הוא בתולי ועשיר מאין כמוהו. אף על פי כן, קיימים מספר אתרי אינטרנט בהם מופיעים חומרים רלוונטיים, והם גם אלו העוסקים בגישור On-Line בפועל.
אף כי אחד משיאי בטכנולוגיה היום הוא השימוש בוידאו, Video Conference, הצעת פרוייקט זה מתבססת על ניהול דיון מילולי-טקסטואלי באמצעות חדרי שיחה מכמה טעמים:
1. השימוש בטכנולוגיית וידאו עדיין אינה נפוצה בארץ כמו שהיא נפוצה במערב אירופה ובארה"ב, משום העלויות הגבוהות הכרוכות בכך.
2. רשת האינטרנט כיום בישראל עדיין אינה מושתתת על טכנולוגיית ה"פס הרחב" המאפשרת להעביר כמויות מידע דיגיטלי בקצב מהיר, ולכן רוב המשתמשים כיום נעזרים במודמים אנאלוגיים של 54-128KB. במילים פשוטות: טכנולוגית הוידאו דורשת יכולות ומהירות פעולה גבוהות מאד על מנת להציג תמונה וקול יציבים
וברורים. יכולות שאינן שכיחות, בשלב זה, בישראל.
בעבודה זו אנסה להציג את רשת המידע העולמית (WWW) ככלי בידיו של המגשר, ובתחילה אתייחס למאפיינים של תחום זה ולייחודו. בהמשך אציג מספר מודלים קיימים לגישור On-Line, ולבסוף, אנסה להתאים את מודל הגישור שנלמד בכתה (להלן מודל השולחן), למודל "אינטרנטי", אשר לטענתי, יכול להיות בסיס להקמת פרוייקט מעין זה בפועל.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': גישור On-line - ייחודיות התחום
פרק ב': מודלים קיימים
גישור מקוון מעריך
גישור מקוון מאפשר
מודל הגישור המקוון - שיטת המסך המפוצל
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Krivis, J. (2000), Taking Mediation Online, Dispute Resolution; American Bar Association.
Krivis, J. (2000), Taking Mediation Online - Part Two.
Rule Colin, New Mediator Capabilities in Online Dispute Resolution.
Melamed, J. Integrating the Internet Into Your Mediation Practice.
James, C. Melamed, J.D. Mediation on the Internet: Today and Tomorrow.
Katsch, Ethan, The Online Ombuds Office: Adapting Dispute Resolution to Cyberspace, Paper Presented at Conference on On-Line Dispute Settlement, Washington, D.C., May 22, 1996.
Katsch, Ethan, Law in a Digital World (Oxford University Press, 1995)
Katsch, Ethan, Electronic Media and the Transformation of Law (Oxford University Press, 1989).
Riskin,L.L Understanding mediators' orientation, strategies an techniques: a grind for perplexed. Harvard Negotiation Law Review, 1, 1996.

תגים:

און · אינטרנט · גישור · ליין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גישור און-ליין - הליך הגישור באינטרנט", סמינריון אודות "גישור און-ליין - הליך הגישור באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.