היישום אינו מחובר לאינטרנט

לימוד מדעי טבע ומתמטיקה ע"י מחשב

עבודה מס' 020871

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התפתחות השתלבות המחשב במערכת החינוך בישראל ועריכת מחקר אמפירי לבחינת הצלחת השילוב.

6,980 מילים ,26 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

ההמצאה הגדולה של המאה הנוכחית היא ללא ספק המחשב. לא ניתן לתאר את חיינו כיום ללא המחשבים: בשטח הניהול, החינוך, התעשיה, הביטחון ועוד. כמעט בכל בית בימינו יש מחשב אישי מסוגים שונים ובתי התוכנה בארץ שוקדים יומם וליל על פיתוח תוכניות אשר תספקנה את כלל המשתמשים: מנהלים, עובדי חשבונאות, בקרים, תמלילנים ועוד.
כל מערכת שאינה מתקדמת הינה נסוגה אחור. המדובר הוא במערכות כלכליות, תעשיתיות, ארגוניות וכן אי במערכות חינוכיות, שם משולבים אובייקטים ניהוליים עם אובייקטים פדגוגיים חינוכיים.
החינוך בעם היהודי היה מאז ומתמיד בראש כל דאגותיו. אי לכך, אך טבעי הוא הדבר כי מערכת החינוך בישראל היא מערכת אשר מתפתחת במהירות כלפי מערכת מיועלת להפליא, המסוגלת לתת מענה לכל בעיה.
מערכת החינוך בשנות השמונים התפתחה לא פחות משאר העשורים מאז קום המדינה: הורחבו כיתות, פותחו שיטות ניהול וחינוך שונות וכן הוכנסו עזרי לימוד חדשניים אשר הקלו את מלאכתו של המורה. אי לכך אך טבעי הוא הדבר כי גם צד המיחשוב לא יהיה "מקופח" ויזכה לאהדה מצד העוסקים במלאכה.
בארץ נערכו עד עתה מחקרים ספורים בלבד, יחסית, לבחינת ההשפעות של הוראה באמצעות מחשב על הישגי תלמידים, ועל פיתרון הבעיות שהמערכת החינוכית מציבה בפניהם. רוב המחקרים בארץ בוצעו בבתי הספר היסודיים ובחנו פרויקטים מיוחדים שפותחו להוראה בסיוע המחשב, הכשירו את המורים בהשתלמויות מכוונות להפעלת התוכניות הללו והפעלת התוכנית בוצעה באותם בתי ספר שהיו בקשרי השתלמות עם מפתחי הפרויקט (יישומי מחשב בהוראה עמודים 20-21)
לגבי ידע לימודי המחשב אין כיום עדיין קריטריונים מוסכמים להישגים הנדרשים מן התלמידים במקצוע זה. זהו בדרך כלל מקצוע בחירה בבית הספר החל מחטיבת הביניים. ביוזמת הוועדה למחשבים במשרד החינוך פותחו תוכניות ללימודי מחשב לכיתות ז-ח'. (שם עמוד 21).
מטרת עבודתי זו היא לסקור את ההתפתחויות במערכת המיחשוב בחינוך בישראל.
שנות השמונים היו תקופה קשה בכלכלת ישראל: האינפלציה דהרה והקופה הלאומית היתה ריקה. אי לכך, ניתן לצפות כי גם מערכת החינוך תסבול מהמצב. מערכת החינוך היא הבטן הרכה של כל חברה. היא המערכת הראשונה ממנה מקצצים והמערכת הראשונה ממנה נוגסים משאבים.
בדיון על המשאבים בתחום המחשבים שהופנו למערכת החינוך בשנות השמונים ניתן להבחין בשני מושגים:
1. הקצאת משאבים לאומית-יכולת המשק להקצות משאבים למערכת כלשהי על פי עקומת התמורה שלה.
2. ביקוש מערכת החינוך למשאבים-זוהי תוצאה של הערכת צרכיה של המערכת הקיימת ושל תוכניות פיתוחה.
בעשור שבין 1962 ל-1972 הלך ועלה חלקו של החינוך בתוצר הלאומי בהדרגה וכמעט בהתמדה. בשנת 1963 היה חלקו של החינוך בתוצר הלאומי (נטו) ל-4% הרי בשנת 1972 עלה חלקו ל-6%. לקראת סוף שנות השמונים אנו רואים תאוטה בירידה של תקציב החינוך אם כי הוא עדיין לא הגיע לרמה המקובלת בעולם.

ראשי פרקים:
1. הצגת הנושא
2. מחשבים בחינוך
3. לימוד מדעי הטבע
5. בדיקה מחקרית יישומית
א. מטרת המחקר והתמיכות התיאורטיות
ב. שיטת העברת המחקר
ג. תוצאות המחקר ומסקנותיו

6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

אביקם ד., "הוראה בסיוע מחשב",מחשבים,דצמבר 1987 עמודים 6-13.
אדן ש. תוכניות הלימודים החדשות-עקרונות ותהליכים, מעלות, 1971.
אלעד, פלד וזמרה פלד,"מדיניות הפעלת המחשבים בחינוך", מגמות יוני 1989.
אמיר א.מ., תמיר פ., הוראת המדעים בישראל, מקורותיה והתפתחותה, ירושלים ,תשמ"ו.
ארז מ. וגולדשטיין י., לחץ אירגוני בתפקידו של מנהל בית ספר יסודי, ת"א 1987.
בן יהודה א. מאפיני עבודתו של מנהל בית הספר יסודי תל אביב 1981.(עבודה לקבלת תואר מוסמך)
בן פרץ מ. מקומו של המורה בתהליך פיתוח תוכניות , גישה אלטרנטיבית לתיכנון לימודים ,הלכה ומעשה בתיכנון לימודים, עמוד 57-70, משרד החינוך והתרבות, ירושלים, 1978.
דיוויס ד. מחקר תצפיות בחדרי מחשבים בבתי הספר, מעשה חושב,בית הספר לחינוך ירושליים.
דניאל דיוויס,"הערכה ממוחשבת של הוראה בסיוע המחשב;הערכה כחלק אינטגרלי מתוכנית הלמודים", מגמות, יוני 1989.
וייס שושנה תוכנית לימודים מודולרית , אוניברסיטת חיפה,1981, עמודים 2-3.
זילברברג ג., ניתוח שגיאותיהם של תלמידי בית ספר מיוחד במבחן הישגים בחשבון, אוניברסיטת ת"א, תש"מ.
כהן, משה,"יצירת סביבות למידה פונקציונאליות באמצעות המחשב", מגמות, יוני 1989.
לביא ד., מבוא לפסיכולוגיה של פיאזה, ירושלים, 1981.
פיאזה בכיתה, ספרית הפועלים, 1985.
מליץ ע.,המטרות החינוכיות של הוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי, קרית מלאכי תשל"ד.
משרד החינוך והתרבות, תוכניות לימודים בביולוגיה, פיזיקה, כימיה, מט"ל ומב"ט , ירושלים, תשמ"ט.
עמית, מירי,מובשוביץ הדר הבדלים בין בנים לבנות ביחוס סיבות להצלחה ולכשלון בלימודי המתמטיקה. מגמות 1989 עמודים 361-373.
פלדמן א. ,הכנת תוכנית לימודים, תאוריה ומעשה הקיבוץ המאוחד, 1990, עמוד 3.
פלק ב. השואת יכולתם של ילדים המתקשים ושאינם מתקשים בחשבון במטלות קוגניטיביות התפתחותיות בר אילן 1983.
קריזמן ב. התפתחויות במערכת החינוך הממוחשב בשנות השמונים אסופת מאמרים, הוצאת מכון הנריאטה סולד ,1986.
רייזמן פ.ק,מדריך להוראה מאבחנת בחשבון, המכון לאמצעי הוראה 1976.
רפאל נ. הבנת הנקרא-התהליך והתוצר עיונים בחינוך 30 עמודים 97-113.
שטיגלר גיימס,תפקידי התרבות בלימוד המתמטיקה. חדשות חינוך,אוניברסיטת שיקאגו 1987.
מחשבים בחינוך סקירת מצב על סמך הספרות מכון הנריטה סולד, 1989.
רפופורט נעמי מחשבים בחינוך: סקירה היסטורית האוניברסיטה העיברית,בית הספר לאומנות וארכיונאות 1987.
רנה רייס ישומי מחשב בהוראה עבודת מ.א. אוניברסיטת ת"א יולי 1990.
כץ י. התפתחויות מחשבים במערכת החינוך הקיבוצית יולי 1986.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לימוד מדעי טבע ומתמטיקה ע"י מחשב", סמינריון אודות "לימוד מדעי טבע ומתמטיקה ע"י מחשב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.