היישום אינו מחובר לאינטרנט

לימוד בעזרת מחשבים כסיוע לתלמידים הלוקים בתסמונת A.D.H.D

עבודה מס' 064263

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ניתן להשתמש במחשב על מנת לעזור לתלמידים הלוקים בתסמונת A.D.H.D

8,136 מילים ,23 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה במודעות בנוגע לאבחון וטיפול בבעיית קשב וריכוז אצל תלמידים ובמיוחד לתופעת A.D.H.D . המאפיינים העיקריים של ילד בעל A.D.H.D הם היפראקטיביות, חוסר שליטה עצמית הנובע מחוסר איזון בפעילות המוליכים המוחיים (נוירו-טרנסמיטורים). הליקוי מורכב מבעיות בטווח הקשב, בשליטה בדחפים ורמת הפעילות והוא עשוי להיות שובר לב ומורט עצבים. כשלא ניתן טיפול מתאים, ההפרעה הופכת חמורה ומתמשכת בחיי הלוקה.
בשנים האחרונות חלק המלימוד הוא בעזרת מחשבים האמורים לעזור בתהליך הלמידה. על פי מחקרים שיוצגו להלן, אכן המחשב יכול לעזור רבות בתהליך קליטת החומר, הבנתו, עיבודו וזכירתו, ולכן ניתן לסבור כי הוא יכול לעזור גם לתלמידים עם ליקוי למידה הלוקים בהפרעות ריכוז וקשב.
מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון כיצד המחשב וישומי המחשב למיניהם יכולים לעזור לתלמידים בעלי ליקוי למידה, בהתייחס ספציפית ל- A.D.H.D.
שיטת המחקר בה תנקוט העבודה היא שיטת מחקר איכותנית- סקירת מחקרים וספרות מקצועית בנושא, שבדקה את התסמונת ואת היתרונות של שילוב מחשבים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. מהו A.D.H.D
הגדרת התסמונת
הדרכים בהן מופיעה התסמונת
שלושת המרכיביםשל הפרעה
מהו קשב וריכוז
מה מאפיין ילדים אלו
הטיפול כיום בתסמונת
האבחון
2. עזרת המחשב לריכוז ולהתקדמות האישית של הילד בעל A.D.H.D
חשיבות השימוש במחשב
עזרת המחשב לפתרון הפרעות קשב וריכוז
עזרה בתיעוד החומר
הסתגלות לסביבה
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המחשב יכול לתעד את החומר בצורה שהתלמיד מעוניין לשמור אותו. לדוגמא אם יש לתלמיד הפרעת קשב זמנית הוא יכול לאחסן את החומר בתקיית מחשב זמנית ולאחר מכן ללמוד את החומר. בקובץ הלימוד עצמו הילד יכול לרשום לעצמו "סימניות" המזכירות את החומר הנלמד או לצבוע את הקטעים הקשים. ישנן תוכנות המאפשרות גם שילוב הנפשה היכולה לעזור בריכוז ולימוד. כלומר אפשר לתכנת את המחשב באופן כזה שיוכל לסייע בתהליך ההוראה הן בתיעוד החומר והן בדיווח מדויק למורה על מצבו של כל תלמיד בתהליך הלמידה.

מקורות:

אביב ראובן (1996), "הוראה מרחוק בסיוע תקשוב: הלכה ומעשה", מחשבים בחינוך, אוקטובר.
בדר, א. (1997). טכנולוגיית המחשב מקדמת את תפקודם של ילדים מתקשים במסגרות החינוך המיוחד בגיל הרך.תל-אביב אוניברסיטת תל-אביב, בית-הספר לחינוך, החוג לתקשורת ומחשבים בחינוך1997 .
בכר, זהבה (1997) תהליכי שינוי אצל מורים בעקבות שילוב המחשב בהוראה. אוניברסיטת תל-אביב, בית-הספר לחינוך, המסלול לתקשורת ומחשבים בחינוך
בלגור ר., (1986). הפרעות חמורות בקריאה: הדיסלקציה סיבותיה והטיפול בה. זמורה ביתן, תל אביב
ברקלי, ראסל א. (1998), לשלוט ב- A.D.H.D, תל- אביב: גלילה.
גרין, כ., צ'י קיט (1994) להבין ולטפל ב- A.D.H.D, נתניה: הוצאת שמעוני.
דיוויס ד. (1989), "הערכה ממוחשבת של הוראה בסיוע המחשב; הערכה כחלק אינטגרלי מתוכנית הלמודים", מגמות, יוני.
ויצמן, א' ויצמן ד. (2001) לחיות עם הפרעת קשב וריכוז תל אביב: הגות.
זהבי א., ושמש ג. (1986), שיתוף המורה בשיעור מבוסס מחשבים, ירושלים.
כהן, א' (1990), סיפור הנפש- ביבליותרפיה הלכה למעשה, הוצאת אח, קריית ביאליק.
מזרחי, א., פרידמן, ט (1999) "הוראה וירטואלית לכל", מחשבים בחינוך.49,7-4
סימפסון ש. (1985), פגיעה מוחית וליקוי למידה, תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב.
פרץ א., (1999), הוראת מתמטיקה לילדים ליקוי למידה, אוניברסיטת ברמינגהם, עבודה לשם קבלת תואר מוסמך בחינוך.
רחמני ל. (1981) מח ולמידה, ת"א: פפירוס.
רנה ש. ונבון ד. (1990) , הכנסת מחשבים למערכת החינוך, דוח מחקר, מרץ.
רפופורט נ. (1987), מחשבים בחינוך: סקירה היסטורית, האוניברסיטה העיברית, בית הספר לאומנות וארכיונאות
Allozine B., Et All (1983), "A Factor Analysis Of Teachers Choice For Dealing With Students Behavior And Learning Problems", The Elementary School Journal, 84, 2, Pp.188-197.
Anderson-Inman L Et All (1996) "Computer Based Study Strategies For Students With Learning Disabilities: Individual Differences Associated With Adoption Level" Journal Of Learning Disabilities 29, 3, September.
Goldman Ls. Genet M, Seaman Rj, Et Al (1998), Iagnosis And Treatment Of Attention Deficit/Hyperactivity Disorder In Children And Adolescents. London
Lerner J (1985), Learning Disabilities, Nortlesstern Illinois Univarsity.
Margalit, M Rochberg, Y Al-Yagon, M (1995) "Home-Computing Model And Children With Learning Disabilities: A Systemic Approach. Learning Disability Quarterly,18[2], , 68-75.
Swanson H.L. (1987), "Information Processing Theory And Learning Disabilities. An Overview", Journal Of Learning Disabilities V. 20 Nu. 1 ; January. P P 3-6.

תגים:

הפרעת · ריכוז · וקשב · ליקוי · למידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לימוד בעזרת מחשבים כסיוע לתלמידים הלוקים בתסמונת A.D.H.D", סמינריון אודות "לימוד בעזרת מחשבים כסיוע לתלמידים הלוקים בתסמונת A.D.H.D" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.