היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטת לימוד מטעויות בהוראת מדעי המחשב

עבודה מס' 067569

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: טיב שיטת הלימוד מטעויות בהתמקד על תחום מדעי המחשב.

8,076 מילים ,13 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

חיפוש מחרוזת המילים "learning from mistakes" במנועי החיפוש באינטרנט מניב 25 מיליון תוצאות. טעות היא מילה הנקשרת קשר הדוק בחינוך והוראה. יש הטוענים כי ללא טעייה אין למידה. בתחומי הוראה רבים טעויות הן כלי שימושי בלימוד פעיל של הנדרש.
בעבודה זו נעמוד על טיב שיטת הלימוד מטעויות בהתמקד על תחום מדעי המחשב. ראשית, נגדיר ונבאר את הטעויות ואת הסיבות להן. לאחר מכן, נכיר בשיטת לימוד חדשנית בתחום מדעי המחשב השמה דגש על לימוד מטעויות. לבסוף, נראה שלל דוגמאות ליישום שיטה זו.
שאלת המחקר הבאה תנחה אותנו כל העת : מהי שיטת ההוראה העושה שימוש בלימוד מטעויות וכיצד באה לידי ביטוי בתחום הוראת מדעי המחשב?

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - הגדרת הבעיה
1.1 מבוא
1.2 טעויות בקרב סטודנטים למדעי המחשב
1.3 סיכום
פרק 2 - הצגת שיטת הלימוד מטעויות
2.1 מבוא
2.2 שיטת הוראת לימוד מטעויות
2.3 סיכום
פרק 3 - יישום שיטת לימוד מטעויות בהוראת מדעי המחשב
3.1 מבוא
3.2 אינטואיציה מוטעית
3.3 פתרון מוטעה בעקבות מילות מפתח
3.4 בחירה נמהרת של שיטה או תבנית - תוך הדגמת השיטה החמדנית
3.5 חשיבה היוריסטית וריגורוזיה
3.6 סיכום
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התחום של טעויות ולימוד מטעויות חשוב למדי בכל תחומי ההוראה. בתחום מדעי המחשב באופן מיוחד, כבשאר תחומי המדעים המדויקים, לא ניתן ללמד לפתור בעיות דרך קריאה או הקשבה בלבד. מדעי המחשב, מטבעו הינו תחום של למידה אקטיבית. תפקידו של איש ההוראה אם כן, בבחירה מושכלת של בעיות עבור הסטודנטים והצגתן, תוך ידע וניסיון אודות בעיות ומידת התאמתן(1). אין חולקים אודות החשיבות הרבה שניתן להפיק מתהליך של לימוד מטעויות הידועות כנפוצות, במטרה מובהקת להימנע מטעויות אלו בקרב המתלמדים.
טעויות סטודנטים בפתרון בעיות נלמדו ונחקרו באופן ממצה בשלל התחומים האקדמיים(2). בשל צעירותו של תחום מדעי המחשב האקדמי, טרם מוצה התהליך, ומרבית הידע הנוכחי מתבסס על מחקרים מועטים בלבד. בפרק זה נדון בבעיה לשמה נועדה שיטת הלימוד מטעויות. נציג את הבעיה ונדון בגורמים להתהוותה. מרבית עבודת המחקר נעשתה ע"י ד"ר דוד גינת מקבוצת מדעי המחשב של החוג להוראת המדעים של אוניברסיטת תל אביב. בשנים האחרונות, הרבה לחקור תחום זה, תוך התמקדות בזיהוי, תיאור ואפיון של טעויות סטודנטים למדעי המחשב, ובדרכים ללימוד מטעויות אלו. גינת הגדיל והציע לתכנן שיעור הבנוי על טעויות בכדי להשפיע על אמונות הסטודנטים ולפתח בקרבם חשיבה נכונה. המסקנה העיקרית העולה משלל המחקרים היא שיטה חדשנית להוראת מדעי המחשב תוך שימת דגש מיוחד בטעויות כאמצעי לימוד. במסקנה זו נתבונן בפרק הבא, עת נראה כיצד ניתן לתכנן שיעור הבנוי על השיטה המוצעת.

תגים:

לימוד מטעויות · טעויות סטודנטים · מדעי המחשב · השיטה החמדנית · חשיבה היוריסטית · ריגורוזיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטת לימוד מטעויות בהוראת מדעי המחשב", סמינריון אודות "שיטת לימוד מטעויות בהוראת מדעי המחשב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.