היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסום סמוי - פיתוי או תוכן שיווקי?

עבודה מס' 069315

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשערה כי קיים קשר בין פרסום סמוי להתנהגות לא רצונית של הצרכן.

4,364 מילים ,21 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הפרסום והמודעות השיווקיות הם בעיקר כלי להעברת מסר מן מנהל הפירמה לציבור. לתקשורת שבין הפירמה לצרכן חשיבות רבה בשיווק מודרני, אך לא תמיד ברורה ההבחנה בין שיקולים כלכליים לשיקולים מוסריים.
הרשות השנייה וחברות הפרסום מתקשות להגדיר במדויק "תוכן שיווקי". מדובר בשעטנז שבו שני מרכיבים עיקריים:
א. אזכורים מסחריים שהותרו בכללי השידור (רצועת פרסומות).
ב. שיתוף פעולה בין גופים מפרסמים לבין יוצרי תוכניות לצורך הרחבת מגוון אפשרויות הפרסום בטלוויזיה ושימוש באפשרויות שעד כה לא הותרו בישראל.

המרכיב הראשון של אותו שעטנז אינו דבר חדש. השאלות המורכבות שעולות בימים אלו נוגעות למרכיב השני - המעורבות ההולכת וגדלה של גופים מפרסמים ביצירה הטלוויזיונית גופה, בעולם התוכן. מרחב זה של היצירה היה עד כה ממלכתם של יוצרי התוכניות ושל עורכיהן. עתה הולך ומתהווה מערך חדש שבו גופי הפרסום נמצאים תחת קורת גג אחת עם היוצרים.
שילוב גופים מסחריים ביצירה הטלוויזיונית עצמה עלול להכפיף את שיקול הדעת העצמאי של היוצר לאינטרסים כלכליים.
הסוגיה המרכזית בעבודה הינה הניסיון להבחין בין מניפולציה לשכנוע שמפעילים פרסומאים ומשווקים, בניסיון להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן ובסוגיות המוסריות - אתיות הנובעות מכך.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הבעיה המחקרית
1.2 השערת המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 מהו "פרסום סמוי" ומהו "תוכן שיווקי" - סקירה והגדרות
2.2 מיתוסים רווחים בעולם הפרסום והשיווק
2.2.1 מיתוס השוק כג'ונגל
2.2.2 מיתוס עסקים בלא מוסר
2.2.3 מיתוס העסקים כמשחק
2.2.4 מיתוס הרווח
2.3 ניתוח מוסרי של "פרסום סמוי" ו"תוכן שיווקי"
2.3.1 ניתוח ההנחה: פרסומות שיווקיות כ"מניפולציה"
באמצעות הביקורת על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית.

3. דיון ומסקנות
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה
6. נספח

קטע מהעבודה:

לדברי לאור נחמה (2004), סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, התוכן השיווקי הוא ניסיון של השוק לארגן מחדש את השימוש בפרסום בתוכניות. כל מה שאיננו תשדיר מסורתי - כלומר אינו משובץ במקבצי הפרסומות - נחשב ל"תוכן שיווקי".

תגים:

פרסום סמוי · פרסומות סמויות · שיווק · עבודה · תוכן שיווקי · מוסר ועסקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסום סמוי - פיתוי או תוכן שיווקי?", סמינריון אודות "פרסום סמוי - פיתוי או תוכן שיווקי?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.