היישום אינו מחובר לאינטרנט

פדופיליה-הגדרות אבחון וטיפול תרופתי

עבודה מס' 071176

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם טיפול תרופתי יעיל להפרעת הפדופיליה?

3,983 מילים ,22 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

החוקרים Townsend & Rheingold (2013) טוענים כי פדופיליה היא תופעה חברתית הקיימת בכל חברה שמקבלת התנהגות אגרסיבית וחוסר שיווין בין המינים. איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות פדופיליה מגדיר זאת כפעולה שיש בה כפייה של מגע מיני בפועל או ברמיזה, ואפילו אם נעשית בהסכמה כלפי ילד או ילדה. פעולה זו כוללת נשיקות, ליטופים, הצצה, חשיפת איבר המין של התוקף או של הקורבן, אוננות עצמית בפרהסיה, אוננות של הקורבן על ידי התוקף, חשיפה לתמונות פורנוגרפיות, שיתוף ילדים בזנות (ביצוע מעשה מיני בתמורה לכסף, מתנה או תמורה אחרת), חדירה וגינאלית, אנאלית או אוראלית של איבר המין של התוקף, או כל איבר או חפץ אחר.
הספרות מוצאת כי קיימים דרכים רבות להתמודדות עם פדופיליה כאשר הדרכים מחולקות לרוב ל-3 קטגוריות שונות: טיפול פסיכולוגי, טיפול תרופתי וטיפול משולב, כאשר גם טיפולים אלה מתחלקים לתתי טיפולים שונים אשר נבחנו והתחדשו עם השנים.
מחקר זה מתמקד בטיפול התרופתי בפדופיליה תוך התמקדות בדקהפפטיל- זריקה שמכילה חומר בשם טריפטורלין שמורידה את רמת הטסטסטרון לאפס ומשתמשים בה לטיפול בסרטן הערמונית. הזריקה מדכאת את היצר המיני באופן זמני, ויש לה יחסית פחות תופעות לוואי מלתרופות אחרות. לאחרונה התחילו לטפל בפדופילים באמצעות תרופות אלה בארץ.
על מנת לבחון את ההבחנות השונות לפדופיליה את אפקטיביות הטיפולים השונים בדגש על טריפטורלין, המחקר מחולק ל-2 פרקים. פרק ראשון של המחקר עוסק בהגדרות לפדופיליה ובהחנות השונות להפרעה זו. חלק ה מתאר הגדרות שונות ומאפיינים שונים של פדופילים וכן בחינת מספר קטגוריות החנה אשר מענה על כולן מאבחן את הפרט כבעל נטיות פדופיליות. פרק זה גם מעלה את שכיחות תופעה זו בעולם ואת ההבדלים המגדריים הקיימים בין גברים ונשים בהקשר להפרעה זו.
פרק שני של המחקר עוסק בהתמודדות עם פדופיליה בחברה ובמסגרות בתי סוהר. פרק זה מחולק ל-2 תתי פרקים כאשר תת פרק ראשון סוקר את הטיפול הפסיכולוגי ומתמקד בשיטת הטיפול קוגניטיבי-התנהגותי מאפייניו וכן בשיטת הטיפול הייעודי בפדופילים ומאפייניו, כאשר לבסוף מוצגת שיטת טיפול משולבת של שניהם. תת פרק שני עוסק בטיפול התרופתי לפדופילים כאשר פרק זה סוקר את הצורך והיעילות במתן טיפולים תרופתיים לפדופילים על מנת להוריד את רמת הטסטוסטרון בדם וליצור האטה או הפסקה של פעילות מוחית מינית אשר מצמצמת את הנטיות המיניות של מקבל התרופה כמעט לחלוטין. פרק זה מתמקד גם בתרופה בשם בדקהפפטיל אשר ניתנת באמצעות זריקה שמכילה חומר בשם טריפטורלין ופוגעת ביצור רמת הטסטוסטרון אצל הפדופיל.
כלל הפרקים השונים שתוארו לעיל, מטרתם לתת מענה על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם טיפול תרופתי יעיל להפרעת הפדופיליה?

הבחירה לעסוק ולהתמקד בנושא זה נובעת מתוך התגברות תופעה זו בחברה הישראלית ובעולם בכלל כאשר עידן האינטרנט והווצאפ תורמים לכך רבות. כיום פדופילים רבים מנסים לפגוע בילדים באמצעים שונים ובאמצעות האינטרנט בפרט והטיפול בתופעה זו ובפדופילים בפרט חייב להיות טיפול יעיל ואיכותי, כזה שימנע פעולות פרפיליות של פדופילים או ימנע חרזה של פעולות אלה מצד פדופילים שכבר הורשעו בהתנהגויות אלה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגדרות לפדופיליה
2.2 התמודדות עם פדופיליה
2.2.1 טיפולים פסיכולוגיים
2.2.2 טיפול תרופתיים
3. דיון ומסקנה
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פדופיליה אינה זהה להתעללות מינית בילד אשר מהווה התנהגות פלילית ומוגבלת מבחינה מוסרית כאשר אדם הפוגע מינית בילד מקבל החלטה לפעול באופן זה. פדופיליה, לעומת התנהגות לש התעללות מינית בילדים, מתייחסת לסוג של עניין מיני - במיוחד אינטנסיבי ומתמשך בעל אינטרסים מיניים בילדים בגיל ההתבגרות (Williams, 2017‏). על מנת לאבחן ולהגדיר את הפדופיליה, יש צורך מהותי להפריד בין פדופוליה ובין פגיעה מינית שכן אנשים רבים אינם יודעים לעשות את ההפרדה הנ"ל.

תגים:

פדופיליה · פדופיל · סטייה מינית · חוק · התעללות · אונס · אלימות · עבירות מין · טיפול תרופתי · תרופה · מניעה · מאבק · יעילות · הפרעה · מגע מיני · התנהגות · אגרסיביות · פסיכולוגיה · אונס · אינוס · ילדים · ניצול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פדופיליה-הגדרות אבחון וטיפול תרופתי", סמינריון אודות "פדופיליה-הגדרות אבחון וטיפול תרופתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.