היישום אינו מחובר לאינטרנט

אבחון והובלת שינוי ארגוני במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

עבודה מס' 071174

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מספר ליקויים הקיימים במשרד התחבורה בישראל, ניתוחם על פי גישת המערכות והצעת פתרונות ישימים עבור הארגון להתמודד עם אתגרים ארגוניים אלה.

4,356 מילים ,10 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו הינה לבחון מספר ליקויים הקיימים במשרד התחבורה בישראל, לבחון אותם ולנתחם על פי גישת המערכות ולהציע פתרונות ישימים עבור הארגון להתמודד עם אתגרים ארגוניים אלה.
הארגון הנבחן העבודה זו הינו משרד התחבורה בישראל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הינו המשרד האחראי מטעם הממשלה על ניהול התשתית התחבורתית במדינה, ביבשה באוויר ובים, כולל המלחמה בתאונות הדרכים. כיום עומד בראש המשרד השר בצלאל סמוטריץ' (שמיל, 2019).
בארגון זה עלו 4 מימדים הדורשים שינוי: תרבות ארגונית, מנהיגות ארגונית, שינוי ארגוני וגורמים מסייעים ארגוניים. בחינת מימדים אלה העלתה כי תרבות ארגונית משפיעה באופן ישיר על דרך הטמעתם של שינויים ארגוניים, מנהלים וסגנון מנהיגות מושפעים באופן ישיר מן התרבות הארגונית ומשפיעים גם כן על אופן הטעמת שינויים ארגוניים בארגון וכי מנגנונים מסייעים, אשר עובדים תמורות טכנולוגיות תכופות בשל צורך להעניק שירותים מתקדמים ואיכותיים לקהל הצרכנים ולאפשר עבודה קלה, בטוחה ואמינה יותר בקרב עובדי המשרד, הם אלה אשר מובילים רבות לצורך להטמיע שינויים ארגוניים רבים.
המלצתי בהתאם לממצאים הנ"ל ובהתאם למימדים הנבחנים הינם: בתחום השינוי הארגוני השינוי המוצע הינו אופן שיתוף העובדים השינוי הארגוני הנדרש, דרך הטמעתו לעובדים ורתימת העובדים לשינוי זה. בתחום התרבות הארגונית, השינוי המוצע הוא לנסות וליצור מערכת פחות היררכית ונוקשה כאשר ניתן בה ליצור שיח פתוח יותר בין אגפים ויחידות שונות במשרד התחבורה, וזאת מבלי לפגוע בתפקודם ואחריותם של בעלי התפקידים השונים בארגון. בתחום הניהול והמנהיגות הארגונית, השינוי המוצע הוא לשנות את סגנון המנהיגות של הארגון ממנהיגות היררכית נוקשה על פי נהלים ברורים אל מנהיגות גמישה ומעצבת של העובדים, כלומר מעבר מתגמול עובדים מוחשי, אשר בארגון ציבורי כמעט ואינו מתאפשר, אל תגמול עובדים לא מוחשי בצורת משובים חיוביים, הערכת עובדים, פיתוח מקצועי וכדומה. בתחום המנגנונים המסייעים, השינוי המוצע הוא לפעול כל הזמן לשפר את היכולת הטכנולוגית שלו על מנת לא לפגוע בשירות לצרכנים. לשם התמודדות עם אתגרים במימד זה, על הארגון לקדם מערך טכנולוגי שלם שתפקידו לקדם מערכים טכנולוגיים שלמים באגפי משרד התחבורה תוך ניסיון להיות מעודכן ככל הניתן בטכנולוגיות שירות לקוחות הקיימות בשק הפרטי.

תוכן עניינים:
1. תמצית מנהלים
2. תמונת מצב
2.1 תיאור הארגון הנבחן
2.2 תפקידי היחידה
2.3 אתגרי הארגון על פי מימדים
2.3.1 שינויים ארגוניים
2.3.2 מנהיגות ארגונית
2.3.3 תרבות ארגונית
2.3.4 מנגנונים מסייעים
3. ניתוח תמונת מצב
4. המלצות
4.1 שינויים ארגוניים
4.1.1 כיווני השינוי ומנופי השינוי
4.1.2 צורות וכלי התערבות מומלצים כדי לחולל את השינוי
4.2 תרבות ארגונית
4.2.1 כיווני השינוי ומנופי השינוי
4.2.2 צורות וכלי התערבות מומלצים כדי לחולל את השינוי
4.3 מנהיגות ארגונית
4.3.1 כיווני השינוי ומנופי השינוי
4.3.2 צורות וכלי התערבות מומלצים כדי לחולל את השינוי
4.4 מנגנונים מסייעים
4.4.1 כיווני השינוי ומנופי השינוי
4.4.2 צורות וכלי התערבות מומלצים כדי לחולל את השינוי
5. רפלקציה אישית
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות ישנה תנועה הולכת וגוברת של שינויים בתחומים מגוונים. כיום ארגונים חווים מגוון רחב של שינויים לאורך כל תקופת קיומם ופעילותם. חלק משינויים אלו מורגשים יותר מאחרים. חלקם מורגשים כבר בטווח הזמן הקצר ואחרים מורגשים רק בטווח הזמן הארוך. שינוי הוא תהליך שמטרתו להתאים את המערכות והתהליכים הארגוניים לשינויים החיצוניים והפנימיים שמתרחשים בסביבת הארגון. השינויים מתקיימים תמיד מהסיבה העיקרית שארגונים חייבים להשתנות בהתמדה כדי לשרוד, במיוחד כשהמציאות של ימינו מספקת לארגונים סביבה דינאמית משתנה ומאתגרת במיוחד. מכיוון שהצלחת הארגון תלויה בעובדים, בזמן השינוי מתמקדים גם בשינוי ההתנהגות של הפרט ושל קבוצות בתוך הארגון. ארגון המקיים יחסי גומלין עם הסביבה מהווה מערכת דינאמית. הדינאמיות יוצרת בהכרח שינויים בארגון. ארגון יכול לשרוד (בטווח הארוך) רק אם יצליח להתאים את מבנה הארגון ואופן תפקודו לתנאי הסביבה שבה הוא פועל. (כפיר 2000; פוקס 2004).

תגים:

אבחון · ארגון · ניהול · משרד · תחבורה · בטיחות · דרכים · פתרון · אתגרים ארגוניים · מנהיגות · שינויים · קידום · אסטרטגיה · שינוי ארגוני · ניהול השינוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אבחון והובלת שינוי ארגוני במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים", סמינריון אודות "אבחון והובלת שינוי ארגוני במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.