היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת משברים כלכליים וביטחוניים על ענף התיירות בישראל

עבודה מס' 071151

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי מידת ההשפעה של משברים כלכליים ובטחוניים על ענף התיירות בישראל?

6,522 מילים ,20 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

משברים עולמיים רבים התרחשו לאורך ההיסטוריה. בין המשברים נתין למנות משברים כלכליים, משברים ביטחוניים כמו מלחמות אזוריות ומלחמות עולם, ומשברים הנובעים ממקרים של אסונות טבע. כלל משברים אלה יש להם השלכות רבות על המדינות החוות אותן כאשר המשבר בעיקר מתבטאים בהיבטים כלכליים שונים כאשר המדינה נדרשת למשאבים כספיים עצומים להתמודד עמם. אחת ההשפעות המהותיות מהיבטים כלכליים הינו בענף התיירות. משברים, בדגש על משברים ביטחוניים, משפיעים באופן שלילי מהותי על תיירות הנכנסת למדינה. מדינה שקיימת בה אי ודאות ביטחונית או מצב בטחוני לא יציב, תיירים אינם מעוניינים לתייר במדינות אלה ומעדיפים לתייר במדינות בטוחות יותר.
הדבר משפיע כלכלית מבחינות רבות שכן העדר כניסת תיירים מונע כניסת מטבעות זרים, מונע השקעות בתיירות פנים שמהווה חלק מהותי התוצר המקומי ומהפריון של המשק, ומקשה על פיתוח הענף שנים קדימה.
לפיכך, מחקר זה מתמקד בהשפעתם של משברים שונים, כלכליים וביטחוניים, על ענף התיירות בישראל. מתוך כך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: מהי מידת ההשפעה של משברים כלכליים ובטחוניים על ענף התיירות בישראל? שאלות משניות הן:
* האם לסוג המשבר השפעה שונה על ענף התיירות?
* האם לשער החליפין השפעה על ענף התיירות, שכם שער החליפין משפיע על כוח הקניה של צרכנים ועלול להשפיע על בחירתם לטוס למדינות בהן יש לתיירים כוח קניה גדול יותר.
* האם לאינפלציה (עליית מחירים) ישנה השפעה על ענף התיירות, שכן עליית מחירים מביאה לעיתים לבחירה של תיירים לטוס למדינות זולות יותר.
* האם למחיר הנפט השפעה על ענף התיירות, כאשר עליה במחיר הנפט גורמת לעליה במחירי הדלק ובשל כך גם בטיסות בין המדינות?
השערות המחקר הנובעות מכך הן:
* למשברים כלכליים וביטחוניים השפעה שלילית על ענף התיירות הן בארץ והן במדיות מפותחות נוספות בעולם.
* לעליה בשער חליפין ישנה השפעה שלילית על כניסת תיירים.
* לעליה במחיר הנפט ישנה השפעה שלילית על כניסתם של תיירים.
* לאינפלציה השפעה שלילית על כניסת תיירים.
הבחירה שלנו כסטודנטיות לעסוק ולהעמיק בסוגיה מחקרית זו נובעת מהעובדה שכיום אנו עדים לקריסת מערכת התיירות בארץ ובעולם בשל משבר עולמי נרחב שפקד אותנו נחל מחודש מרץ ועד היום. איננו יודעים לאן התפתח משבר זה בעתיד אך אנו כבר יודעות להגיד שהנזק התיירותי והכלכלי למדינת ישראל הוא עצום, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך ולכן אנו מוצאות בנושא זה עניין רב.

כלי המחקר בסמינר זה הינו רגרסיה מרובת משתנים באמצעות תכנת Excel.
הנתונים נאספו מתוך אתר בנק ישראל, לשכה מרכזית לסטטיסטיקה וכן מאגר המידע העולמי של Google- https://www.google.com/publicdata

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 הגדרת תיירות
2.2 ענף התיירות בעולם
2.3 ענף התיירות בישראל
2.4 השפעת משברים על ענף התיירות
2.4.1 השפעות משברים כלכליים
2.4.2 השפעות משברים בטחוניים
2.5 השוואה עם מדינות נוספות
3. מתודולוגיה
3.1 משתני המחקר
3.2 שיטת המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 שיטת איסוף הנתונים
3.5 טווח נתוני המחקר
4. ממצאים
4.1 תיאור המשתנים
4.1.1 הכנסות מתיירים
4.1.2 הכנסות מתחבורת תיירים
4.1.3 כמות תיירים בישראל
4.1.4 השקעה בבטחון כאחוז מהתוצר
4.1.5 שנים של משברים כלכליים ובטחוניים
4.1.6 שער חליפין שקל-דולר
4.1.7 חבית נפט בדולרים
4.1.8 אינפלציה בישראל
4.2 רגרסיה מרובת משתנים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 הצעה למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התיירות מהווה את אחת התופעות החשובות ביותר בחברה האנושית המודרנית ובתולדותיה של ארץ ישראל. מתקופת הקמת מדינת ישראל היוותה תופעת התיירות המודרנית כאחד הגורמים החשובים בקידומה של הארץ אל המודרניזציה (קופמן ואינהרסון, 2011). מחקר תופעת התיירות תרם להיווצרותה של המילה 'תיירות' (Tourism) שלא הייתה קיימת בשפה האנגלית עד ראשית המאה ה-19. במקומה הופיעה המילה 'תיור' (Tour) במשמעות כללית של טיול ללא הבחנות או הגדרות נוספות (Wall, 2000).

תגים:

ישראל · תיירות · משבר · משבר עולמי · אסון טבע · ביטחון · כלכלה · אינפלציה · נפט · ענף התיירות · משק · פיתוח · השפעה · כסף · פריון · מטבעות זרים · נזק · בטחון · מלונות · טרור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת משברים כלכליים וביטחוניים על ענף התיירות בישראל", סמינריון אודות "השפעת משברים כלכליים וביטחוניים על ענף התיירות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.