היישום אינו מחובר לאינטרנט

קונפליקט בית-עבודה וזוגיות

עבודה מס' 071126

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד קונפליקט בית-עבודה בא לידי ביטוי בחיי נישואין ומהי השפעתו על המערכת הזוגית בפרט?

7,342 מילים ,19 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

השינויים שחלים בעולם העבודה ובקשר בינו לבין עולם המשפחה הם מהירים ומרתקים. בסוף המאה ה- 20 החליף מודל המשפחה, עם שני מפרנסים, את מודל המשפחה המסורתית שבה נציג אחד מפרנס (לרוב הגבר) והאחר דואג למשפחה ולמשק הבית. שינוי מהותי זה העלה את הצורך להכיר במורכבות שבממשק בין עבודה למשפחה (Bruck, Allen & Spector, 2002).
בספרות המחקרית אנו עדים לניסיונות רבים שמטרתם להסביר את הקשר שבין התפקידים הללו ואת ההשלכות של קשר זה על התנהלותו של הפרט בארגון. המחקר הנוכחי מתמקד במושג "איזון קונפליקט עבודה-משפחה" מתוך הכרה בחשיבות חווית האיזון והקונפליקט בין עבודה למשפחה בקרב בני זוג.
איזון עבודה-משפחה מוגדר כמצב של שיווין, המאופיין ברמה גבוהה של סיפוק, פונקציונאליות בריאות ואפקטיביות, תוך התנהלות, בו זמנית במספר תפקידים ((Clark, 2000. העדר איזון בית-עבודה מוביל לשחיקה רבה של הפרט ולעיתים אף עלול לפגוע בזוגיותו של הפרט כפי שנחקר במחקר זה.
על מנת לבחון את סוגיית ההשפעה של קופליקט בית-עבודה ושחיקה על זוגיות, המחקר בנוי במספר שלבים. הפרק הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהי שחיקה, ממה נובעת וכיצד מתבטאת בקרב בני זוג. החלק השני של הסקירה עוסק בקונפליקט הקיים בקרב זוגות עובדים, ובעיקר בקרב בעלי משפחות, בין עבודה ומרקם חיי המשפחה כאשר מצד אחד ישנה העבודה הדורשת את מלוא תשומת הלב במהלך שעות הפעילות בעבודה ולעיתים גם בזמן השהייה בבית ומאידך ישנה המשפחה אשר נדרשת לתחזוק ושימור, בעיקר בתחום הזוגיות.
פרקו השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג את אופן ביצוע המחקר, מדגם המחקר וכלי המחקר בו נעשה שימוש, כאשר מחקר זה הינו מחקר איכותני הנשען על ממצאים תיאורטיים מתוך הספרות וממצאים איכותניים מתוך דבריהם של המרואיינים השונים. אלה באים לידי ביטוי בפרק השלישי של המחקר שהוא פרק הממצאים.
לבסוף, פרק רביעי הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי הממצאים הספרותיים והאיכותניים של מחקר זה, את התובנות והמשמעויות שעולות מהן כלפי גידול ילדים במשפחות רב תרבותיות, וכן את תרומתו של מחקר זה למחקר האקדמי ומבחינה יישומית למשפחות רב תרבותיות בארץ ובעולם.
כלל שלבי המחקר שתוארו לעיל, מטרתם לתת מענה על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: כיצד קונפליקט בית-עבודה בא לידי ביטוי בחיי נישואין ומהי השפעתו על המערכת הזוגית בפרט?
הבחירה שלי לעסוק בחקר השפעת הקונפליקט של בית-עבודה והלחץ והשחיקה הנובעים מכך על המערכת הזוגית נובעת מתוך צורך מחקרי לעסוק ולהרחיב בנושא אשר נחקר כבר רבות אולם שינויים במאפייני העבודה במשק עלולים להשפיע על קונפליקט זה באופן משתנה לעומת ימים עברו.

כלי המחקר בו יעשה שימוש הינו ראיונות עומק.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שחיקה בעבודה
2.2 הקונפליקט בין משפחה ועבודה
2.3 השפעת הקריירה והשחיקה על הזוגיות
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.4 מדגם המחקר ופרופיל המרואיינים
4. ממצאים
4.1 שחיקה ולחץ מתעסוקה
4.2 קונפליקט בית- עבודה
4.2.1 השפעה על ילדים
4.2.2 השפעה על זוגיות- קשיים
4.2.3 השפעה על זוגיות- תמיכה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השחיקה מאופיינית על-ידי מספר פרמטרים: דרגה מסוימת של תשישות פיזית ורגשית ; חוסר תפקוד חברתי המאופיין משמירת מרחק והיבדלות מהקולגות לעבודה; קשיים פסיכולוגיים המאופיינים ברגשות חזקים ושליליים כלפי העצמי; וחוסר התייעלות בעבודה הבאה לידי ביטוי בתפוקות נמוכות ובמוסר עבודה ירוד.
לשחיקה יש גם השפעה לרעה על בריאות האדם מבחינה פיזית ופסיכולוגית. התסמינים הגופניים כוללים: עייפות, נדודי שינה, כאבי ראש והפרעות במערכת העיכול. מבחינה פסיכולוגית ייתכנו הפרעות של דיכאון וחרדה. בנוסף, ישנה השפעה גם על יחסים בינאישיים כאשר האדם מתנתק מסביבתו ומפגין כלפי סביבתו חוסר סבלנות, עצבנות ומצבי רוח ונוטה יותר להעדר ממקום עבודתו (Beheshtifar & Omdivar, 2013).

תגים:

לחץ · משפחה · זוגיות · קונפליקט · שחיקה · בריאות · התנהלות · ילדים · עבודה · ראיונות · תחזוק · שימור · גידול ילדים · איזון · רגש · נפש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קונפליקט בית-עבודה וזוגיות", סמינריון אודות "קונפליקט בית-עבודה וזוגיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.