היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת גובה שכר העובדים על ביצועיהם בשדה התעופה

עבודה מס' 071101

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין גובה שכר העבודה לבין פרודקטיביות העובד - ניתוח של ביצועי העובדים ב-6 נמלי תעופה בין לאומיים, כולל בישראל, ביחס לגובה שכר העבודה ששולם להם.

6,370 מילים ,17 מקורות ,2022

תקציר העבודה:

ארגונים רבים בישראל ובעולם המערבי כולו, עוסקים בחיפוש דרכים אפקטיביות לעידוד מוטיבציה בעבודה. ארגון השואף להיות יעיל ותכליתי, חייב להפעיל בצורה נכונה את הפוטנציאל האנושי שלו. מחקרים עדכניים חוזרים ומצביעים על כך, שלמרות שגובה השכר אינו עונה על מכלול צרכי ההנעה והמוטיבציה של העובדים, הוא עדיין נחשב לגורם משמעותי ביותר (Mas, 2006; Propper, Van Reenen, 2010). לרשות הדרג הניהולי עומדות צורות שונות של מנגנוני תגמול, עליהם נמנים בין היתר: שכר עבודה, תמריצים ובונוסים, מתן כבוד והערכה לעובד וקידמו. מנגנוני התגמול נועדו לחזק דפוסי התנהגות שאותם מעוניין הארגון לטפח. נודעת לו חשיבות רבה בהשלכות על פיתוח העובדים, על שימור העובדים לאורך זמן, ועל עיצוב התרבות הארגונית.

במסגרת עבודה זו אבחן את ההנחה לפיה רמת שכר גבוהה יותר לעובדים מביאה לשיפור והתייעלות בביצועיהם. באמצעות ניתוח ממצאים שנאספו משישה שדות תעופה ברחבי העולם, ביניהם גם שדה התעופה הבין-לאומי של ישראל, בן-גוריון, אבצע השוואה בין רמת השכר השנתית הממוצעת לעובד כפי שדיווח הארגון לבין הדיוק המבצעי של השדה והתשואה על הנכסים (ROA) לאורך השנים 2014-2019. בחינת הקשר בין המשתנים שצוינו זה עתה, תבוצע באמצעות מקדם המתאם של פירסון.
נייר זה לא יסקור את פרק הזמן שבין 2020-2022 אשר מאופיינות כמשבר עמוק בעולם התעופה עקב מגפת ה-COVID-19, עם ירידה חדה בהיקפי התנועה ובהכנסותיהם של שדות תעופה רבים ברחבי העולם, וזאת על מנת להימנע מהטיה אפשרית במסקנות העבודה.

תוכן עניינים:
1. הצגת נמל התעופה בן גוריון
2. סקירה ספרותית
2.1 מוטיבציית עובדים
2.2 שיטות שכר עבודה
2.3 שכר יעילות
2.4 שכר עבודה והשפעתו על ביצועי חברות
3. השערת המחקר
4. שיטת המחקר
5. ממצאים
6. דיון
7. ביבליוגרפיה
8. נספח א': גיליון נתוני שדות התעופה לאורך השנים

קטע מהעבודה:

גם בבחינת מיקרו של מגמות שכר העבודה אל מול מדדי היעילות לאורך השנים בכל שדה ושדה, לא נמצא עדות עקבית לקשר בין הפרמטרים שנבדקו. בשדה התעופה בן גוריון לדוגמא, בזמן ששכר העבודה השנתי הממוצע לעובד גדל על פני שש שנים בכ-37%, חל גידול זניח מאוד ברמת הדיוק המבצעי בשדה של כ-3.5%. מקדם המתאם אשר נמדד בבן גוריון עומד על r=0.03. באמסטרדם סכיפהול, מנגד, נצפתה תופעה בה למרות שהשכר גדל לאורך השנים בכ-10% חלה הרעה ברמת הדיוק המבצעי של שדה התעופה עם ירידה של כ-16%, במקרה של סכיפהול מקדם המתאם שהתקבל עומד על r=-0.913, כלומר מצביע על קשר שלילי וחזק.

תגים:

שכר · פרודוקטיביות · יעילות · משכורת · תגמול · מוטיבציה · השפעת השכר · ביצועים · ביצועי עובדים · תעופה · תחבורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת גובה שכר העובדים על ביצועיהם בשדה התעופה", סמינריון אודות "השפעת גובה שכר העובדים על ביצועיהם בשדה התעופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.